Cum se mai canta prin reclame

Cum se mai canta prin reclame

Din cand in cand, vocile cu timbre vocale placute angajate sa de-a glas voice-over-urilor din publicitate sunt inlocuite de vocile cu timbre vocale placute sa cante. Sau aproape sa cante. Sau nu neaparat placute.

Welcome to the jingle, o categorie publicitara exotica care se zvoneste ca a aparut de la zicala creativilor in impas - ”cand nu stii ce sa pui intr-o reclama, canta”. Dar sound branding-ul are o istorie lunga, dateaza inca de la inceputul publicitatii.

In sensul originar, jingle-ul avea o durata scurta, era catchy si iti intra in cap mai repede decat numarul de telefon al iubitei. Insa, The Atlantic semnala in 2016 ca ele apartin publicitatii sec XX, analizand statistic numarul in descrestere al ad-urilor de acest gen, in prezent.

In era moderna a publicitatii, producatorii prefera un background sonor imprumutat din muzica pop - single in loc de jingle (rareori apar si mix-uri intre cele 2 categorii, piese cunoscute in care se insereaza elemente de branding).  

Totusi, mai intalnim si jingle-uri din cand in cand, unele in stil clasic, altele cu o forma schimbata - in general, pe YouTube, durata lor e mai mare, si din simple amprente auditive devin naratiuni mai ample. Dar schimbarile tin si de tonul sau stilul in care sunt facute. 

 

Cum se mai canta prin reclame

Am remarcat cateva exemple recent aparute pe piata noastra. Ariel respecta tiparul consacrat si se adreseaza unui public main-stream cu un spot cantat cu intonatie, pe un TOV pozitiv, sustinut de o estetica clean, impecabila, dintr-o lume (aproape) perfecta, care isi regaseste echilibrul prin calitatile produsului. Sunt acceptate si jocurile de cuvinte.

Cel.ro incalca regulile amintite mai sus si se joaca putin, ironic, printr-un fel de anti-reclama, cu calitatile si timbrul vocal al solistului. Bineinteles, totul in stil trap. 

   

Iar centrul unui univers in care se poate intampla orice este fix la Braila City, la o shaormerie distanta. Poti ajunge cu BMW-ul ala din anii 2000', cu numar de BOSS. 

Aceste ultime exemple pot fi ridiculizate daca sunt judecate dupa canoanele unei lumi in care oamenii se iau prea in serios. Dar sa nu uitam ca s-au inventat deja meme-urile, gif-urile si TikTok-ul. Deci, pana la urma, nu e chiar un jingle battle. Fiecare spot cu targetul lui. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related