[Street art challenge] KAPS Crew: Un atu al artei stradale este faptul ca transcede drumul prin institutiile artistice si ajunge direct la public

[Street art challenge] KAPS Crew: Un atu al artei stradale este faptul ca transcede drumul prin institutiile artistice si ajunge direct la public

Artistii din zona underground sau de street-art sunt o parte integranta din identitatea unui oras, considera membrii echipei KAPS Crew, respectiv KAput si Pulsar Sinaps. Au fost motivati sa se inscrie la "A New Now" Street Art Challenge by George de omagiul pe care l-ar putea aduce personalului medical de la Serviciul de ambulanta din Iasi. Dar si de stimularea acestui tip de arta in orasul lor. Proportia peretelui din concurs si faptul ca are suprafata din caramida, le-a convenit.

”La nivel stilistic, incercam sa familiarizam putin publicul local cu o estetica mai contemporana, compozitii de lettering suprapuse cu simboluri figurative puternice, care se deconstruiesc digital.”

In opinia lor, rolul unei astfel de arte, perceputa diferit de public fata de artele traditionale, este sa ancoreze privitorii in realitate. Poate ca acum e momentul cel mai potrivit. Daca simti si tu la fel, brieful competitiei noastre te asteapta pana pe 23 Octombrie. 

 

Povestea echipei

Am inceput sa desenam aproximativ acum 12 ani. Ambii avem background-ul in zona graffiti si ne-am intalnit la Iasi, unde amandoi am studiat la Universitatea de Arte Vizuale. Desenam destul de des in timpul liber si de acolo a aparut dorinta de a dezvolta ce faceam spre zona de muralism si street-art. Acest parcurs care s-a dezvoltat foarte natural ne-a permis sa ne maturizam artistic, atat individual, cat si ca echipa.

Una din cele mai importante etape a fost zona de graffiti underground in care activam amandoi. Nu ne-am fi dezvoltat perceptia asupra felului in care intelegeam si asimilam spatiul public, daca nu am fi desenat graffiti si nici impactul acestui tip de interventie in spatiul urban. Insa am considerat ca vrem sa ne dezvoltam si sa aplicam noul interes catre street-art si muralism si in Iasi, aceasta zona nu este asa de bine dezvoltata aici.

 

"A New Now" Street Art Challenge by George

A aparut aceasta oportunitate de a realiza o lucrare in Iasi si ce ne-a inspirat a fost locatia - e la noi "acasa" si este una mai speciala, anume Serviciul Judetean de Ambulanta pe care am vazut-o zilnic aproape 2 ani.

A fost foarte simplu sa ne gandim propunerile ca un omagiu adus intregului personal ce activeaza acolo.

 

Am inceput cu ideea ca totul trebuie sa graviteze in jurul medicinei, ca subiect, raportata de aceasta data la personalul medical si nu la pacient, dupa care am stabilit de comun acord elementele pe care o sa le folosim in fiecare propunere si compozitia fiecareia si am realizat lucrarile.

 

Procesul creativ

Nu ne-a influentat faptul ca este vorba de street-art, deoarece asta e zona in care noi activam. Pentru ca ne este asa de familiar, am dezvoltat propunerile raportandu-ne la stilul pe care noi il avem, atat ca estetica, dar si ca felul in care vrem sa transmitem un mesaj.

 

Brief-ul

Ne-a placut faptul ca putem sa intoarcem un mic favor artistic tuturor oamenilor care au lucrat pe ambulanta in aceasta perioada foarte dificila. Printre altele, ne place foarte mult si proportia peretelui si faptul ca are suprafata din caramida.

 

Pentru public, pentru juriu

Ar fi o realizare ca intreg personalul de la Serviciul de Ambulanta sa primeasca lucrarea noastra ca un semn de multumire pentru eforturile lor, apoi ca publicul larg si juriul sa asimileze aceasta lucrare ca o interventie, care poate aduce un plus intregii comunitati, si nu il ultimul rand, ar ajuta miscarea de street art sa se dezvolte si mai mult in Iasi.

Acestea sunt principalele idei pe care vrem sa le transmitem tuturor. Apoi, la nivel stilistic incercam sa mai familiarizam putin publicul local cu o estetica mai contemporana, compozitii de lettering, suprapuse cu simboluri figurative puternice, care se deconstruiesc digital.

Incercam sa facem privitorul sa se opreasca putin si sa se intrebe daca ce vede este o lucrare sau un glitch, astfel angrenandu-l putin mai bine in realitate.

 

Specificul street art-ului

In primul rand, credem ca principala diferenta e mediul. Legal sau mai putin legal, diferiti artisti din aceste forme de arta stradala se exprima pana la urma, iar nivelul de acceptare si intelegere a publicului larg este foarte diferit cand vine vorba de graffiti, comparat cu restul formelor de arta publica.

Atat artistii din zona underground, cat si cei din zona de street-art, sunt o parte integranta din identitatea unui oras, chiar daca de putine ori realizam acest lucru. Arta stradala ofera senzatia unui oras dinamic in care cultura si esenta oamenilor locului este importanta.

Un atu al artei stradale este faptul ca transcede drumul prin institutiile artistice si ajunge direct la public fara ca acesta sa mai fie intimidat de pretentiile uneori elitiste ale artelor traditionale. Este important sa facem publicul mai putin reticent la arta si la nou, astfel incat societatea sa reuseasca sa se dezvolte cat mai frumos cu putinta.

 

Vibe-ul in orasul vostru

Din pacate, la Iasi, acest vibe urban e din nou la inceput. Foarte multi din pionierii acestor miscari au parasit orasul, insa atunci cand se intorc vin cu informatii noi. Nu vorbim neaparat de scara miscarii, ci mai mult de calitatea ei.

Avem deja cateva interventii murale in spatiu public, dar prea putine raportat la un oras de marimea Iasiului, drept consecinta lumea nu prea este familiarizata in general cu acest fenomen.

In acelasi timp, ce a fost facut a avut un rezultat care a starnit curiozitati si speram ca totusi in urmatorii ani sa fie din ce in ce mai multe interventii de acest tip in orase din Romania.

 

Spiritul unui oras

Totul poate fi dezvoltat prin intelegere si o deschidere mai mare a publicului larg si a autoritatilor, in special, fata de ce reprezinta aceste forme de manifestare artistica, pentru ca ele aduc doar avantaje unui spatiu urban gri si invechit.

Daca autoritatile ar fi mai curioase si ar privi putin mai des macar spre ideea unui oras european, lucrurile ar fi mai simple.

 [Citeste brieful si inscrie-te aici la "A New Now" Street Art Challenge by George]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related