[Street Art Challenge] Gabriel Robu: Puterea reprezentativă a street art-ului poate fi asemenea unui monument de arhitectură într-un oraș

[Street Art Challenge] Gabriel Robu: Puterea reprezentativă a street art-ului poate fi asemenea unui monument de arhitectură într-un oraș

Diferenta dintre un zid si un zid colorat e ca prin cel de-al doilea poti sa treci, cel putin cu privirea. Nu te tine captiv. Te elibereaza. Te duce cu gandul in alta parte. Si sincer, acolo vrem sa ajungem cu totii. In alta parte. Pentru ca deocamdata, aici unde suntem nu ne e prea bine. Pandemia ne-a pus ziduri. Emotionale. Ne-a izolat. Ce-ar fi sa le coloram? S-ar putea sa ne gasim vocea.  

Gabriel Robu crede ca street art-ul este vocea cu adevarat independenta a unui oras. Lucrarea lui de la "A New Now" Street Art Challenge by George vorbeste despre trecutul, prezentul si viitorul orasului Constanta.

”A sosit momentul formelor clare, simple, bine definite. Care transmit un mesaj asemanator, transparent si de actualitate in privinta oricarui subiect de care este legata o creatie de street art.”

A sosit si momentul in care anuntam ultima zi de inscrieri la concursul nostru. Brieful e tot aici. Si nu uita, publicul tau poate fi un oras intreg. 

 

Scurt bio

Salut, am 34 de ani, absolvent al Universitatii de Arhitectura si Urbanism din Bucuresti, sectia design de produs. In prezent activez ca freelance de la grafic design la modelare 3D si nu intenționez sa ma opresc aici.

Nascut in Constanta, dupa absolvirea liceului și o prima facultate in orasul natal, am hotarat sa-mi urmez visul, iar in 2011 m-am mutat la Bucuresti unde a inceput, sa-i zicem asa, "a new now".

Fiind atras de arte vizuale, design si arhitectura, anii de facultate m-au ajutat, poate cel mai mult, sa-mi pun la punct un mod de gandire si un limbaj vizual care sunt definitorii in domeniul pe care vrei sa-l urmezi ulterior, fie ca faci grafic design sau design industrial.

 

Relatia ta cu arta stradala

Din punct de vedere al experientei "on the wall", street art este un capitol nou pentru mine pe care il primesc cu entuziasm. Mai devreme sau mai tarziu, as pune pe perete o creatie, sper ca dupa acest concurs sa fie momentul.

 

"A New Now" Street Art Challenge by George

Primul impuls a fost - o noua provocare - fiind ceva ce n-am mai facut pana acum. Apoi subiecul a fost irezistibil, in calitate de constantean, n-as fi putut sta de-o parte in acest sens.

 

Etapele de creatie

Inevitabil m-am gandit la oras. In jurul lui a gravitat tot conceptul. Intentia a fost de a ilustra o identitate si un fir cronologic al orasului, avand in vedere istoria lui, prezentul si viitorul acestuia, la care este obligat sa se racordeze.

Toate acestea gravate intr-o compozitie destul de simpla cu forme primare, esentializate la idee si combinatii de culori care ar ilustra oarecum un curaj al acestui oras de a iesi din starea de fapt in care este de foarte mult timp.

 

Influente

A sosit momentul formelor clare, simple, bine definite. Care transmit un mesaj asemanator, transparent si de actualitate in privinta oricarui subiect de care este legata o creatie de street art.

 

Ce te-a atras la brief

Factorul local - Constanta a fost aleasa pentru concurs si tag line-ul "A New Now" spune totul. Trebuie sa il tratam in noul context, cel de pandemie, la modul serios, dar in acelasi timp, sa ne gandim si la ce vom face dupa ce acesta va trece.

 

Ce ai vrea sa stie publicul

Avem un oras cu un viitor la fel de atractiv precum istoria acestuia.

 

Arta stradala

Street Art-ul este vocea cu adevarat independenta a unui oras. Facuta bine, are capacitatea de a imbina o estetica si un mesaj la fel de puternic si vizibil pentru toti (nu platesti niciun bilet, nu deschizi niciun album/site etc.). Puterea reprezentativa a street art-ului poate fi asemenea unui monument de arhitectura intr-un oras.

 

Vibe-ul in orasul tau

Pana la vibe, orasul are (inca) nevoie de foarte multe schimbari. Mai mult angajament si comunitate din partea oamenilor, apoi putem vorbi de un vibe. Ultimii ani au adus asa ceva, dar nu suficient.

 

Spiritul unui oras

Are nevoie de multe lucruri. Cum ar fi o identitate puternica, astfel locuitorii ar avea o baza solida a mandriei locale, de aici pornesc si initiativele si apetitul comunitatii pentru dezvoltare, cum sunt orasele din vestul tarii.

Insa pe scurt, pentru orice oras care vrea sa evolueze, locuitorii lui ar trebui sa-l trateze precum un bun pentru care iti faci un credit. Dupa aceea lucrurile se vor schimba in cascada.

 [Citeste brieful si inscrie-te aici la "A New Now" Street Art Challenge by George]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related