Cea mai importantă campanie din 2021. Cu uniforme tot înainte

Cea mai importantă campanie din 2021. Cu uniforme tot înainte

Cea mai importantă campanie de comunicare din ultimii ani este globală, se află în plină desfășurare și - nu vrem să fim dramatici - dar de ea depinde viitorul tuturor. Bineînţeles, este vorba despre campania de vaccinare, care a început în decembrie anul trecut și domină începutul lui 2021. Preoți, militari, politicieni, medici și oameni de știință, toţi vectorii importanţi ai încrederii, plus simboluri şi cuvinte mari au fost aruncate în luptă. 

 

Totul pentru încredere

Pentru a crea un cadru de încredere vizavi de vaccin, fiecare țară a scos la înaintare simboluri diferite. În funcție de vectorii de încredere, s-au vaccinat primii preoți, politicieni, medici. În România, primul om vaccinat a fost Mihaela Anghel, asistent medical din echipa care a tratat primul pacient confirmat cu COVID-19.

Comunicarea și gestionarea campaniei de vaccinare a fost dusă de armată. Ce poate face vaccinul mai atrăgător decât un doctor frumos în uniformă de militar? Nu știm nici noi. La prima vedere, pare o alegere bună. Dar atâta armată la televizor îți cam dă fiori. De unde și comentariile și glumițele apărute în legătură cu promovarea colonelului medic Valeriu Gheorghiță:

Încă din octombrie anul trecut, Vlad Mixich vorbea despre cât de importantă va fi campania de vaccinare, iar la finalul postării enumera câteva lucruri esențiale: 

Este nevoie de o strategie amplă care să includă liderii religioși, liderii informali ai comunităților locale, influenceri de pe rețelele sociale. Este nevoie ca autoritățile să ne ofere informații simple, atractive vizual, factuale și ușor de găsit despre vaccinurile COVID-19. Și cel mai important: este nevoie de sinceritate. Știm că în lumea politică sinceritatea duce adesea la pierderi de voturi, dar lipsa sincerității în acest caz va duce la pierderea de vieți. Multe vieți! Și nu putem aștepta până în decembrie, după alegeri. Va fi prea târziu.

Despre campania de vaccinare și încredere a scris și Dragoș Stanca o postare lungă și foarte share-uită:

DESPRE CAMPANIA PRO-VACCIN [postare luuungă dar poate utilă] Șeful DSU Arafat și medicul militar Ghiorghiță ne-au...

Posted by Dragos Stanca on Saturday, December 26, 2020

 

Cităm pasajul care ni s-a părut cel mai important:

E vorba de un element-cheie, esențial: ÎNCREDEREA. Iar, după 20+ de ani în media, din care vreo 10 lansând produse care fix din încrederea publicului fac banii, credeți-mă: „Building Trust / Credibility” e cea mai complicată treabă.

Încrederea se construiește extrem de greu, în ani. Se „sculptează” cu atenție la detalii, cu multă migală, și se poate "sfârâma" brusc: uneori, în doar câteva minute.

Când vine vorba de încredere, o mie de pași executați corect pot fi distruși de un singur pas greșit. Ca-n general în viață, știți ce zic?

După cum am văzut, în loc de cozonaci și brazi, Facebookul a fost invadat în perioada sărbătorilor de opinii despre campania de vaccinare. Cel puțin în bula noastră:

Urmează cea mai importantă campanie. Campania de vaccinare. Pornim de la un procent de aproximativ 30% dintre români...

Posted by Laurențiu Dincă on Sunday, December 27, 2020

 

Maine incepe in Spania prima etapa a vaccinarii antiCovid, deodata in toate regiunile autonome. In aceasta prima etapa...

Posted by Ema Prisca on Saturday, December 26, 2020

 

Au apărut și alternative la campania oficială. Iată o propunere interesantă: 

Campania asta de vaccinare nu e în regulă. Într-o era a personalizării să vii cu un singur model de vaccin e nepermis....

Posted by Radu Puchiu on Sunday, December 27, 2020

 

De altfel, mai mulți oameni au invocat creativii în această perioadă. 

agențiile de publicitate din România nu sunt interesate de acest proiect? haideți, băieți și fete cu resurse și...

Posted by Bogdan Raileanu on Monday, December 28, 2020

 

Ca într-un challenge bun de 2021, oamenii au început să se fotografieze și să posteze pe Facebook când se vaccinează, pentru a îi încuraja şi pe ceilalţi să facă la fel:

 

Tot ca la vot, au apărut şi câteva promoţii pentru vaccinaţi. În Braşov, cei care se vaccinează primesc 10% reducere la unele restaurante. Dincolo de analize și opinii, glumiţe şi promo-uri, informațiile despre vaccinare sunt aici. Şi, oricum ar fi campania asta, sperăm să funcţioneze.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related