Oliver Sterian, The Candy Shop: Am sesizat o nevoie în piață, pe care o resimt companiile mici și mijlocii, care nu au bugete colosale de publicitate și care nu sunt de interes nici pentru agențiile multinaționale, nici pentru studiourile mamut

Oliver Sterian, The Candy Shop: Am sesizat o nevoie în piață, pe care o resimt companiile mici și mijlocii, care nu au bugete colosale de publicitate și care nu sunt de interes nici pentru agențiile multinaționale, nici pentru studiourile mamut
Oliver Sterian, Owner at The Candy Shop Bucharest

Bunătăți de la The Candy Shop

Doar ca bomboanele noastre sunt publicitate în aproape toate stările de agregare: scrisă, văzută, auzită, simțită pe propria piele și, nu în ultimul rând, dulce pe limbă! Nu îngrașă  dar îți fac bine la nivel emoțional. Așa am simțit încă dinainte să ne numim The Candy Shop, de aceea, am și ales să ne numim așa. Ideea aceasta simpatică ne-a venit într-o dimineață, în curte la cafea cu toți colegii, cand ne-am trezit că aveam o stare din aia de bucurie-euforie, că suntem împreună și facem exact ce ne place, deși nu dormisem mai mult de patru ore fiecare. Fix ca niște copii, într-un magazin de bomboane.

Deci, nu facem chiar tort, dar curtea noastră e plină de bunătăți, pentru că suntem pasionați de munca noastră, vrem mereu mai mult de la viață și de la proiecte. La noi unii știu să descifreze perfect rețeta pe care o vrea clientul, alții văd filmul cu ochii minții și mai pun niște “sfx-uri”, ca să iasă produsul mai bine decât în scenariu. Suntem diferiți, smart și ne completăm bine, se găsește perechea perfectă pentru orice client.

Pentru că suntem siguri pe mâinile și mințile noastre, apar si rezultatele bune, în cifre, bunătățile livrate de The Candy Shop însumează ± 70.000 de minute audio/video livrate clienților, în ultimii zece ani. Prin studio, trec anual ± 600-800 de campanii publicitare, DRTV, Corporate Video, prezentări, spoturi diverse si inclusiv seriale TV etc.

Am lucrat cam cu toate numele importante din industria de publicitate și cu mulți clienți direcți din diferite domenii și suntem tare mândri de performanțele noastre.

 

De la anii ’90, sub conducerea lui Vali Sterian la reinventarea business-ulului

Anii ’90 erau total diferiți. The Candy Shop încă nu exista, era Compania de Sunet, pe care a fondat-o tatăl meu - Vali Sterian, un cuib de creație, unde, uneori, veneau prietenii lui muzicieni și înregistrau muzică. Când am preluat eu studioul, recunosc că habar nu aveam ce să fac cu el, dar, la scurt timp, mi-a picat din cer un proiect și, de acolo, lucrurile au mers în direcția bună. Întâmplarea sună a banc, dar văd că și altor antreprenori români le-a pus cineva oportunitatea în brate la un moment dat și, acum, sunt milionari.

M-a rugat un prieten să îi fac muzica pentru o reclamă. Mi-a luat o jumătate de zi să-i fac trei piese scurte, el a fost impresionat de viteză și rezultat, iar eu am rămas gură cască de suma pe care mi-a oferit-o: “Cum, bă, atâta costă un gingle?!". Proiectul s-a anulat până la urmă, însă, de acolo, a mers totul smooth, am creat muzică pentru spoturi, pentru diverse alte proiecte. Apoi, am început să punem voice-overe și, ușor, ușor, am făcut shift către publicitate. Mi-a plăcut foarte tare la început, îmi place și mai tare acum. În schimb, pot să îți spun ce am copt pe la începuturile The Candy Shop și le-a rămas oamenilor în minte până azi: am făcut compoziția muzicală pentru prima campanie cu porcușorul albastru, cea în care zicea "Comentezi?", încă nu învățase "Ficat" :D

 

Rețete delicioase în colaborare cu marile agenții și branduri

Am lucrat și cu agenții, și cu clienții finali, și nu pot să spun că a fost vreun proiect care să nu ne fi picat bine, pentru că, privind în urmă, le-am putut lucra cu toată libertatea și deschiderea, fără teste COVID prealabile, fără mii de măsuri de precauție și tot felul de constrângeri din rațiuni de siguranță.

Unul dintre proiectele impresionante pe care le-am lucrat la începutul anului 2020 cu un client drag nouă, Medlife, a fost “Atlasul bolilor născute din dragoste”, un manifest menit să ne reamintească toate acele gesturi făcute cu dragoste și pasiune, care, duc la diverse afecțiuni.

Noi am fost responsabili cu producția și post-producția reclamei care a rulat, în primavara anului trecut, la TV și în online.

Farmec este un brand care ne-a provocat, din 2019, să semnăm o parte din conținutul lor vizual. Datorită expertizei noastre în producția de conținut audio-video și ajutându-ne de noi capabilități în materie de marketing, a fost foarte ușor să atragem agenții interesate în a colabora cu noi pentru dezvoltarea conceptelor creative pentru acest client important. După un 2019 mai timid, am avut un 2020 incredibil de greu și uluitor de productiv.

Chiar la începutul colaborării noastre, am lucrat împreună la campania Gerovital Beauty, unde a fost nevoie de o abordare fresh. Apoi campania Gerovital H3 Classic este unul dintre exemplele care ne-a provocat semnificativ . Pentru crearea acesteia, a trebuit să ne gândim cum putem “revitaliza” imaginea unui produs atât de longeviv, încât ai crede că nu te mai poate surprinde cu nimic, iar decizia a fost să găsim, mai întâi de toate, un nou ambasador. Conceptul creat pentru Gerovital H3 Classic s-a potrivit perfect Medeei Marinescu, care a dus marca la următorul nivel.

Apoi, putem vorbi despre un proiect tare drag nouă, care ne-a sudat ca echipă cu specialiștii de marketing de la Farmec: campania de CSR “Impreună, suntem oameni cu farmec”, din perioada stării de urgență, când clientul a reacționat rapid la criza echipamentelor medicale și a lansat pe piață dezinfectanții atât de necesari și greu de găsit.

Un alt client pentru care a trebuit să adaptăm foarte rapid strategia de comunicare vizuală, odată cu declanșarea pandemiei, a fost dezvoltatorul imobiliar Speedwell. Grupul, condus de doi antreprenori belgieni, este unul din cei mai implicati dezvoltatori imobiliari din România, care a adresat fara retineri, temerile clientilor aparute in perioada pandemiei. Printr-o strategie bine gandita, menita sa genereze transparenta echipa noastra a sustinut creativ eforturile lor de informare constanta in legatura cu defasurarea proiectelor asigurand astfel clientii si partenerii ca lucrurile se misca intr-un ritm aproape normal, fara intreruperi sau intarzieri mari. Ca urmare, toate proiectele aflate in dezvoltare, Triama Residence si The Ivy din Bucuresti sau Record Park Cluj, nu au inregistrat pierderi relevante in aceasta perioada dificila pentru piata imobiliara.

Din 2011, lucrăm cu și pentru Studio Moderna, o colaborare care ne-a adus niște provocări logistice incredibile, dar și satisfacții pe măsură. Nevoile acestui client sunt ușor diferite de cele cu care te întâlnești în publicitatea tradițională (răspuns rapid, filmări și postproducție cu deadline "azi") și necesită multe resurse, dar această colaborare ne-a transformat într-o echipă perfect sincronizată și eficientă. Spun asta și despre noi, și despre ei. :)) Menționez, aici, câteva zeci de campanii pentru Dormeo, Delimano și alte branduri din portofoliul lor, pe care le folosim cu mândrie în reel-ul nostru.

 

The Candy Shop in piata studiourilor de productie

Dacă pentru noi la început a fost doar distracție, acum e asumare și seriozitate. Și noi si toate celelalte companii de producție și post-producție, funcționăm într-o piață care evoluează. Nu ne luptăm unii cu ceilalți, ci toți, împreună, pentru un calup publicitar mai interesant decât filmul :)

Ideea la care subscriem și stim sigur că mai sunt colegi de-ai noștri care o fac, este să ridicăm constant standardele acestei industrii.

Pentru noi, faptul că nu suntem foarte mari înseamnă agilitate, libertate, creativitate și apropiere față de client.

Clienții mari caută, în general studiouri mari care să poată absorbi proiecte ample și viceversa, însa chiar și așa unii dintre acestia au migrat către noi, pentru că și-au dorit un customer service mai bun și mai multă transparență sau eficiență. Clienții se așteaptă de la un furnizor de servicii la o înțelegere superioară a nevoilor lor, or, acest lucru este posibil doar dacă ai niște oameni foarte bine pregătiți, cu experiență de lucru atât cu agențiile de publicitate, cât și cu oamenii de marketing din companii. Fiecare dintre cele două părți funcționează diferit și, oarecum, are obiective complementare, așa că, atunci când ne punem toți la aceeași masă, misiunea noastră este să livrăm proiectul înglobând cerințele tuturor actorilor din poveste.

Un argument puternic în alegerea studioului cu care lucrezi sunt costurile, care, într-o companie ca a noastră, sunt întotdeauna cinstite și la vedere.

Clienții noștri cunosc toate etapele pe care trebuie să le parcurgem și la ce costuri să se aștepte; noi niciodată nu îi vom „surprinde” cu rectificări ulterioare de costuri și nu vom „umfla” numărul orelor lucrate. Prin urmare, ei au o imagine foarte clară de la început până la sfârșit, iar acest lucru le dă un confort extraordinar, de aceea, revin la noi și ne și recomandă altor clienți. Ani la rând, nu am avut om de vânzări și, cu toate acestea, am crescut constant, cu un CAGR de aprox 10%.

 

Retete actuale si Meniul viitor

Pe lângă campaniile obișnuite de sezon, avem proiecte speciale pe care abia așteptăm să le vedem up and running (revenim, curând, cu detalii „picante”).

În materie de creativitate, de curând, ne-am întors din Italia unde am filmat un proiect impresionant, realizat pentru unul dintre clienții noștri de bază si pe care il vom dezvălui in curand..

În ceea ce privește dezvoltarea business-ului, în anii următori, vom investi în noi segmente din zona de postproducție și vom aduce servicii audio profesionale de cel mai înalt nivel, sperăm unice în România la acest moment. Am testat deja, în parteneriat cu echipa de CGI Safe Frame cu care lucrăm de ani buni, un proiect nou și unic în România, Real Time Virtual Reality Studio, și vom continua să dezvoltăm această nișă, care a început să se impună ca trend odată cu pandemia.

Am sesizat o nevoie în piață, pe care o resimt, mai ales, companiile mici și mijlocii, care nu au bugete colosale de publicitate și care nu sunt de interes nici pentru agențiile multinaționale, și nici pentru studiourile mamut. Vrem să ne unim forțele cu startup-uri cu competențe diferite și să perfectăm un hub, unde clientul final să poate beneficia de servicii integrate. Dacă ai de lansat un produs și ai nevoie de consultanță în marketing, producție, comunicare, social media, chiar servicii de software development sau programmatic media buying, ne punem mai mulți parteneri la masă și facem o strategie integrată, astfel încât lucrurile să se întâmple coerent și să fie eficiență. Asta, pentru că noi credem în eficiența lucrului făcut de specialiști, fiecare pe segmentul lui.

-------
Oliver Sterian este Owner at The Candy Shop Bucharest

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related