De ce avem nevoie de încă o rețea socială. Dezbatere despre Clubhouse, chiar pe Clubhouse. Și la radio. Și pe IQads

De ce avem nevoie de încă o rețea socială. Dezbatere despre Clubhouse, chiar pe Clubhouse. Și la radio. Și pe IQads

2021. Anul paradoxului audio. Stabilim prin mail sau chat ora unui posibil call, chiar și cu cei apropiați, ne speriem când sună telefonul, dar suntem obsedați de podcasturi și, mai nou, de Clubhouse. Această platformă care propune un mod cu totul special de interacțiune: ca oamenii să vorbească unii cu alții. Da, chiar vorbesc. Așa cum făceau pe vremuri. Doar că acum o fac pe internet, pe o aplicație exclusivistă. 

Și pentru că FOMO e motorul care conduce lumea, nu stăm nici noi deoparte. Îl luăm ghid pe Dragoș Stanca și pornim o dezbatere despre Clubhouse, chiar pe Clubhouse. Și apoi, continuăm la radio. Și revenim cu concluziile pe IQads. Vineri și luni seară facem un tur complet de internet.

 

Vanitate, FOMO și neobosita colonizare online

De abia ne obișnuisem cu Tik Tok, epuizasem văicărelile că nu înțelegem nimic din ce se petrece în lumea nouă a internetului, citisem toate analizele despre platforma unde dansează Gen Z, ne trăgeam sufletul de dinozauri obosiți, când Hop, Clubhouse.
Primul gând a fost: oh, nu încă o rețea socială. Existența în social media devine un job în sine, nici nu ai timp să trăiești atâta cât să ai content pentru toate platformele pe care ai cont.

Dar apoi vezi că toată lumea vorbește despre asta și parcă nu vrei să fii tu cel mai bătrân de pe internet, așa că întrebi acei exploratori neobosiți de tech & social media: Ce se întâmplă acolooooo?

Așa am ajuns la Dragoș Stanca, cel mai urmărit român de pe Clubhouse. L-am rugat să ne scrie o carte despre această nouă platformă sau măcar un text, ceva oldschool, dar el ne-a propus altceva. Să facem un debate chiar pe Clubhouse. Și apoi și o emisiune radio.

Să facem schimb de roluri mai exact: luăm cu împrumut emisiunea lui de la Guerrilla, UPGRADE 100 LIVE, iar pe el îl facem ghid de explorare a acestui nou teritoriu de socializare Clubhouse.

Prin urmare, dacă vreți să aflați ce e cu nebunia asta Clubhouse, ce fel de personalitate ai nevoie pentru a trăi acolo, ce caută acolo oamenii obișnuiți și ce găsesc, care sunt noile teritorii online, haideți cu noi:

Vineri, ora 19.30, Debate pe Clubhouse

Din partea Digitas Romania (Publicis Groupe) vom vorbi cu:

  • Călin Buzea - Managing Director, Digitas România
  • Alexandra Caciur - Head of Data and Business Intelligence, Digitas România
  • Mădălina Tătaru - Data & Analysis Manager, Digitas România
  • Alina Silivestru - Innovation Manager, Digitas România

Luni, ora 19.00, concluziile la UPGRADE 100 LIVE by IQads @ Guerrilla, unde îl vom face pe Dragoș Stanca invitat la propria emisiune.

De ce acest take over by IQads? 

"Pentru că spiritul brandului UPGRADE 100 e să fie un loc unde vocile diverse si experții din digital si tech să schimbe opinii și ofere knowhow valoros”, spune Dragoș. ”Mă plictisesc des de ideile și abordările mele, așa că e cred eu win-win să ofer publicului care ne urmărește perspective noi." 

Emisiunea va fi moderată de Marius Cristea și subsemnata, Alexandra Bădicioiu Matei, iar Dragoș Stanca va fi invitat și ghidul nostru pe această nouă hartă socială de comunicare:

"Aici e un mix aproape magic. Nici YouTube nu a fost prima platformă video, nici Facebook prima rețea socială, nici Google primul motor de căutare: atunci, de ce doar acestea au avut succes? În opinia mea e o combinați de moment, format, user experience și, mai ales, politics: da, contează enorm cine lansează și ce “culoar” are. Zuckerberg, Musk sau Gates nu-și fac conturi, zilnic, în tot ce apare nou. Conexiunile fondatorilor și primii investitori contează mult mai mult decât se admite în public. A, și mai e ceva: iPhone only. Cool factor exploatat la maxim, combinat cu dorința de-a fi acolo si de-a învinge “filtrele”. E un vanity app. Printre altele”, explică Dragoș Stanca.

Alături de Dragoș Stanca, vom mai vorbi la UPGRADE 100 LIVE by IQads @ Guerrilla cu Cristian Manafu și specialiștii de la Publicis, care au realizat deja un studiu despre Clubhouse.

 

Vom avea ca teme de discuție:

  • Ce face CH, cum functionează, limitări & avantaje
  • Audio un mediu potențial de quality în social media?
  • Profilul utilizatorului de CH in Romania
  • Succesul lansării acestei rețele în contextul lui 2020 și network efect-ul ei
  • Dacă și cum poate să fie folosită noua platformă de branduri/companii

Vom analiza alături de invitați acest "Nou Tip de Orice" identificat în analiza celor de la Publicis:

Un Nou Tip de Explorare a Talentelor - fără indicii vizuale, vocea trebuie să umple spațiul virtual și să domine camera.
Un Nou Tip de Conținut - vorbitorul invitat adună creatori de conținut care aduc valoare în discuție.
Un Nou Tip de Influențatori - inteligența și talentul de a atrage interes câștigă, astfel că influencerii cu comunități pe alte platforme sunt nevoiți să țină pasul. Vorbitori internaționali de succes s-au mutat deja pe Clubhouse, cu un program strict, pe ore, și își iau rămas bun de la Facebook. În timpul transmisiilor live. Pe Facebook.
Un Nou Tip de Atenție –  se aplică regulile de conținut scurt – intervalul de 15-20 secunde. Mulți oameni intră în cameră atrași fiind de denumirile sesiunilor și de numele vorbitorilor. Dacă, însă, nu găsesc nimic interesant în acel interval de timp (15-20 secunde), migrarea devine destul de dinamică.
Un Nou de Intimitate - spre deosebire de rețelele sociale unde totul este public, fiecare cameră din Clubhouse dă sentimentul unei discuții private.
Un Nou Tip de Formate Sociale - chiar dacă se pare că formatul audio limitează cumva creativitatea, vorbitorii au arătat enorme schimbări de paradigmă - de exemplu, networking-ul silențios este o cameră în care intră unii specialiști de nișă (ex UX). Ei nu vorbesc, ci doar analizează profilurile celor intrați în sesiunea respectivă.
Un nou tip de monetizare – vorbitorii invitați vor fi plătiți pe viitor - subiect încă dezbătut în câteva camere în acest moment. Clubhouse a anunțat deja noi caracteristici viitoare, cum ar fi bilete sau abonamente și plăți direct din aplicație.

Mai multe îi vom întreba la debate-ul de pe Clubhouse și in emisiunea radio.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related