Dan-Tudor Eduard: Mi-am adus aminte de casa bunicilor și am încercat să o integrez în prezent încercând să creez un nou viitor

Dan-Tudor Eduard: Mi-am adus aminte de casa bunicilor și am încercat să o integrez în prezent încercând să creez un nou viitor

Înscrierile la glo™ Urban Pairs & Art Flairs s-au încheiat, dar poveștile participanților, nu. Vrem să le dăm pe toate mai departe. Povestea lui Dan-Tudor Eduard începe de la grădiniță, de când desena universul pe pereții clădirii. Și tot așa a continuat cu experimentele artistice până în prezent, dar între timp s-a angajat și în publicitate, ca graphic designer. S-a înscris în competiția noastră pentru că l-a intrigat tema și ideea de artă urbană. 

Urmăresc des concursurile de genul, deoarece cred că te scot puțin din zona ta de confort și din monotonie. Astfel poți realiza lucrări de care probabil nu credeai ca ești capabil să le faci și te poți și distra, spune Dan.

 Asta a și făcut. S-a documentat, s-a inspirat din amintiri și a creat lucrări unde se vede că s-a distrat, ceea ce ne-a distrat și pe noi. El povestește mai jos cum a ajuns mileul și peștele din casa bunicilor pe tricoul din viitor, cum vede el rolul artei și ce simte când se gândește la viitor:

 

Bio pe scurt

Hello! Salut! Hola! Mă numesc Dan-Tudor Eduard și am 23. Vin dintr-un oras nu foarte mare, Râmnicu Vâlcea, dar acum îmi trăiesc viața prin București.

De aproximativ 5 ani de zile mă învârt prin cercul artelor iar în momentul de față lucrez ca graphic designer în publicitate. Înainte de asta pot spune că m-am lovit de câteva lucruri în cariera mea: clienți cu care nu ai vrea să mai lucrezi a doua oară, deadline-uri extreeeeem de strânse, rateuri în ceea ce privește designul meu și lista poate continua. Dar alături de neajunsuri (prin care sunt convins că am trecut toți, mai mult sau mai puțin) am avut și multe persoane în jurul meu de la care am putut să învăț enorm, am avut reușite de care m-am bucurat și toate aceste lucruri cumulate consider că te formează pe tine ca artist (cel puțin așa s-a întâmplat în cazul meu).

 

Povestea cu arta

Toată legătura mea cu arta a pornit cred că de mic, din grădiniță pe vremea în care făceam imagini cu universul și erau expuse pe toți pereții clădirii. Bine, cred că și mama a avut ceva de spus în privința asta, în sensul în care și ea are înclinații artistice și cred că mi-a dat și mie puțin din ele la naștere. Oricum, când am fost mic am fost clar cu artele. Apoi am luat o pauză destul de mare din a mai practica “sportul” acesta, începând de prin clasa a 5-a până în clasa a 10-a când am făcut prima mea fotografie cu un aparat semi-profesional și am simțit chemarea din nou. Totul a prins contur când după 4 ani de liceu la un profil de mate-info, am ales să merg la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca. Din punctul acela mi-am dat seama că trebuia să evoluez mult, trebuie să lucrez în plus și să ma dedic acestui domeniu care sincer nu încetează să mă surprindă.

Am reușit în tot acest timp să încerc destul de multe tehnici, însă inspirația și tehnica mea preferată provine din colaj deoarece mi se pare că spațiul de “joacă” este unul foarte larg și poți realiza ceva surprinzător constant. Însă cât de curând probabil o să regândesc acest lucru deoarece începe să mă atragă din ce în ce maim ult partea de 3d.

 

glo™ Urban Pairs & Art Flairs

Urmăresc des concursurile de genul, deoarece cred că te scot puțin din zona ta de confort și din monotonie. Astfel poți realiza lucrări de care probabil nu credeai ca ești capabil să le faci și te poți și distra. Tenta de urban a concursului m-a tras foarte mult. În general când văd urban si artă în aceeași propoziție vreau sa fiu acolo prezent.

Inspirația pentru lucrări a venit din brief-ul concursului, din acel paragraf în care se spunea să ne gândim la două lucruri complet diferite și să le facem să meargă împreună. Ce poate să fie mai difertă decât relația dintre trecut, prezent și viitor? Ce a fost, a fost, ce este acum trebuie trait ș ice urmează o sa vedem la momentul potrivit. Astfel am zis să o duc la alt nivel și am încercat să găsesc ceva concret de care să mă leg.

În acest fel mi-am adus aminte de casa bunicilor, acest “kitsch” din zilele noastre și am încercat să îl integrez în prezent încercând să creez un nou viitor. Partea cea mai bună a fost faptul că după ce a început imaginea să prindă formă, totul a mers de la sine datorită amintirilor din trecut și acțiunile prezentului.

Dacă tot am încercat să creez un nou viitor, sincer, nu vreau să mă gândesc mai mult la ceea ce înseamnă viitor. Așa cum când eram mici ne trăiam prezentul în fața blocului la joacă și tot ce apărea nou ne impresiona, vreau să rămân la fel de impresionat și pe viitor. Într-un mod pozitiv sau negative nu mai contează, doar să trăim senzații care să ne facă să trăim viața cu adevărat.

Dar daca este sa vorbim de un lucru concret, adică de artă, consider că ea va avea același impact pe care l-a avut si acum 2000 de ani. Acela de a impresiona lumea, de a rezolva probleme, de a ridica puncte de vedere și de a forma comunități puternice.

Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related