3 startupuri românești își redescoperă identitatea cu Heraldist

3 startupuri românești își redescoperă identitatea cu Heraldist

De când sunt poziționați ca „The Startup Agency”, Heraldist descoperă constant clienți exotici, care activează pe tărâmuri și mai exotice din tech. Cu toate acestea nu au uitat încă de barză, brânză și zimbru. Și nici de digitalizare, automatizare sau XR. Noi i-am tras de limbă, iar ei și-au deschis sufletul și portofoliul arătându-ne ultimele proiecte. Vorbim despre trei startup-uri românești, iar asta ne dă speranță că se poate face bine și frumos și la noi.

Solo este o aplicație care oferă servicii digitale de contabilitate PFA-urilor și liber profesioniștilor pe baza unui abonament lunar. Adică înlocuiește cu o aplicație birocrația, cozile și timpii morți petrecuți la ghișee, digitalizând un sector care încă arată la fel ca acum 40 de ani.

„Din cercetarea făcută în vederea construirii poziționării de brand pe piață, am observat că un PFA interacționează cu Registrul Comerțului, ANAF, diferiți furnizori de informare, facturare ș.a.m.d., indiferent că aleg să-și țină contabilitatea singuri sau prin intermediul unui expert. Însă oricât de bine și-ar ține contabilitatea sau oricât de multă încredere ar avea în contabilul lor, trăiesc mereu cu frica unei posibile amenzi sau popriri pe cont. Solo este un one stop shop care îți face activitatea mai ușoară de la înființare, trecând prin administrare, facturare, legi și noutăți și până la cele mai ciudate întrebări sau situații fără să lase loc erorii umane. Așa că a fost simplu și natural să-i spunem: Contabilul tău digital, care le rezolvă pe toate”, Teodora Turcu, Brand Strategist Heraldist.

 

Pașii următori au fost conturarea unui ton al vocii adecvat și crearea unei identități vizuale. Ambele capabile să distingă Solo din mulțimea celor care oferă servicii de contabilitate online. Pornind de la poziționarea strategică, am realizat că Solo este un brand competent, orientat către client și capabil să simplifce lucrurile complicate, așadar va comunica pe un ton informat, încrezător, pozitiv, atent, empatic, simplu și accesibil.

În ceea ce privește identitatea vizuală,

„Oscilațiile din logo reprezintă sentimentul de nesiguranță pe îl avem când ne lovim de birocrație sau chestiuni contabile complexe. Însă aspectul final unitar și echilibrat al logotipului aduce calmul, simplitatea si siguranta în această lume imprevizibila. Fontul ales, cu trăsăturile lui moderne și umane, este plin de caracter și reflectă personalitatea abordabilă și empatică a brandului. Aceasta mai e amplificată și de paleta de culori care se îndepărtează de locurile comune ale contabilității sau ale domeniului tech, find, în schimb, familiară utilizatorului fnal deoarece umanizează în și mai mare măsură brandul.”, Zorán Zeerowski, Head of Art Heraldist. 

Solo este pe cale să fe lansat în curând, urmând ca în viitor, serviciile sale să fie extinse și către zona SRL-urilor cu puțini angajați sau fără.

 

“Heraldist ne-a ajutat să sintetizăm esența produsului nostru - acest loc unde se rezolvă tot ce ține de PFA-ul tău. Simplu și pe limba ta. Echipa a fost mereu disponibilă, deschisă la feedback și au transpus în cuvinte și imagini viziunea noastră pentru serviciul SOLO”, Annemarie Fabian, co-fondator Solo.

 

Pentru Heraldiști aceasta a fost doar încălzirea. Cu mânecile creativității suflecate, abia așteaptă briefurile de campanie.

Studioul viaVision joacă acasă pe terenul XR (Extended Reality), care este un domeniu nou și în continuă evoluție, cu aplicabilitate în zona de entertainment, educație, dar și în cea medicală, aeronautică sau militară. Ce fac pe scurt? Crează produse și experiențe digitale 3D human-centered și livrează soluții XR axate pe nevoi adevărate.

„Ce m-a surprins în mod plăcut la cei de la viaVision a fost empatia. În fiecare proiect, pe lângă faptul că se dedică trup și suflet, membrii echipei reușesc să se pună în pielea utilizatorului fnal, să creeze experiențe în beneficiul lui și nu lucrează după dictarea clientului. Asta deoarece echipa are un background multidisciplinar care îi conferă perspective multiple asupra provocărilor fiecărui proiect, dar și fiindcă folosește tehnologia într-un mod care îmbunătățește experiența oamenilor. Așadar i-am poziționat ca Insightful XR solutions for business challenges.”, Teodora Turcu, Brand Strategist.

De aici până la punerea teoriei în practică, adică de la conturarea unei identități vizuale pe baza poziționării strategice, nu a fost decât un pas. Dar unul cu mai multe rânduri de feedback.

 

„La fel cum atomii stau la baza tuturor lucrurilor din jurul nostru, în spațiul digital, pixelii sunt forma primordială a fiecărui lucru pe care îl percepem. Pornind de la un simplu pixel, am construit, vizual, o poveste care să arate potențialul acestuia, când vine vorba de XR. Crearea unor noi lumi “via your/our vision” permite o suită de experiențe și senzații nemaivăzute, motiv pentru care identitatea vizuală a fost gândită să fie everchanging. Gradientele prezente în brand ID au fost concepute să își schimbe atât forma, cât și structura, în funcție de viziunea fiecărui om, iar logo-ul a fost creat să arate cum aplicarea acestor viziuni asupra unei idei poate duce la lucruri incredibile. Prin decuparea literei “V”, am obținut o bifă completată de către expertiza și creativitatea viaVision.”, Ștefan-Andrei Pop, Art Director Heraldist. 

De pe malul celălalt avem o undă de pozitivitate care zice așa:

„Munca celor de la Heraldist a contribuit în mod eficient la noua identitate de brand a companiei. Echipa are un plan precis atunci când e vorba de livrabile, depășind obiectivele de business ale clientului. Sunt prompți, calificați și e ușor de lucrat cu ei.”, Sebastian Chețan, Product Manager & Fondator viaVisionXR.

 

Noi le dorim celor de la viaVision să viseze frumos și efcient și să nu țină doar pentru ei visurile cu care ne-ar putea îmbogăți tuturor realitatea.

Când clienții de la Bant.io le-au povestit celor de la Heraldist pentru prima oară despre o metodă științifică capabilă să multiplice vânzările într-un mod aparent magic, prima reacție a acestora a fost: „BS!” Între timp i-au convins. Și s-au împrietenit. În plus, cei de la Heraldist i-au poziționat strategic și le-au reînnoit cartea de identitate. Identitate vizuală, desigur. Pentru cine nu știe, Bant.io este un serviciu de generare și accelerare a vânzărilor, care ajută business-urile să automatizeze procesul de recrutare a noilor clienți printr-o metodă construită pe date.

Într-o piață în care concurenții sunt fie agili, fie în căutarea altor locuri de muncă, toată lumea promite unelte nemaipomenite, lead-uri proaspete și aburinde și pozează în „locul I în top”. Pentru un ochi neformat în zona asta, este greu să distingi diferențele. Însă

„Uitându-ne un pic mai îndeaproape la ce îi face pe cei de la Bant.io speciali, am realizat că ei folosesc o strategie împrumutată din zona IT, și anume testarea. Fiecare campanie de lead generation pe care Bant.io o lansează este testată și îmbunătățită pe toată durata ei, livrând astfel lead-uri mai multe și mai bune decât ceilalți. Așa am ajuns să-i poziționăm ca Intelligence that gives you an unfair advantage in B2B sales growth”, Teodora Turcu, Brand Strategist Heraldist.

Cum ajută identitatea vizuală la diferențierea unui business într-o piață aglomerată, dezordonată, în care găsești câte un pic din toate, pentru toate gusturile și nevoile, dar nu poți efectiv alege un produs, mai ales când aproape toate strigă după tine că ele sunt cele mai bune instrumente pentru agățarea de potențiali clienți?

„Conform strategiei știam că trebuie să venim cu un logo îndrăzneț care să reflecte eficiența brandului. După ce ne-am dat seama, stilistic, în ce direcție vrem să ducem designul, ne-am regăsit în situația aceea rară, dar fericită în care sursa de inspirație este chiar clientul. Clientul nostru a venit cu ideea să folosim simbolul pâlniei, deoarece este foarte reprezentativ pentru ceea ce înseamnă lead generation. Rezultatul final este un logo puternic și versatil, pe care îl putem folosi fie explodat în mărimi uriașe, fie solid, fie cu outline fin. Totodată ne permite să fim foarte jucăuși în comunicarea vizuală, însă fără să pierdem ceva din coerență sau consistență.”, Zorán Zeerowski, Head of Art, Heraldist.

 

Heraldist este “The Startup Agency”. Companie de consultanță în strategie, creație & tehnologie, Heraldist a fost fondată în Cluj, are echipe pe 5 continente, o metodologie dezvoltată în Silicon Valley, și clienți din San Francisco, Boston, Berlin, Oslo, Delhi, Singapore și alte regiuni. În România, Heraldist lucrează cu startup-uri de tehnologie, dar ajută și companii mari să-și regândească strategia, să implementeze metodologia agilă “Perception Engineering” și să creeze soluții inovatoare.

 

ECHIPELE IMPLICATE

Solo: Annemarie Fabian, Alexandru Anghel, Bogdan Georgescu
viaVision: Sebastian Chețan, Vlad Dragoș, Vlad Lazin
Bant.io: Andrei Breaz, Jaclyn Curtis, Stephen Cotter, Alice Guala
Heraldist: Elena Hurjui, Teodora Turcu, Andy Daniluc, Alice Fischer, Brîndușa Inocan, Adriana Luca, Marius Pop, Ionuț Turcu, Zorán Zeerowski, Ștefan-Andrei Pop.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related