[Creative Business] Medeea Haruki: Povestea Iehana a început din respectul față de natură. Procesul pornește de la plantarea semințelor, până la produsul finit. Totul se întâmplă “in the house”

[Creative Business] Medeea Haruki: Povestea Iehana a început din respectul față de natură. Procesul pornește de la plantarea semințelor, până la produsul finit. Totul se întâmplă “in the house”

Iehana este o afacere de familie, dar și o poveste despre experimente, încredere și reconversie. Mama, olimpică în liceu, profesoară de matematică, a descoperit pasiunea pentru cosmetice în a doua parte vieții și a susținut-o învățând Cosmetologie la Formula Botanica de la Londra și cu un doctorat în Bio Tehnologii Aplicate. Fiica, Medeea Haruki, Brand Manager & CEO Iehana, cea care ne și spune povestea acestei afaceri, a studiat Design Vestimentar la Universitatea Națională de Arte, a făcut un Master de Brand Management la SNSPA și a continuat cu studiile la Universitatea de Arte de la Londra și Harvard School.

Împreună au creat o companie de produse cosmetice, realizate din ingrediente naturale. De altfel, întreaga filosofie Iehana are în centru grija pentru natură. 

Iehana este o afacere de familie, specializată în cosmetice naturale pentru ten, corp și păr. Procesul pornește de la plantarea semințelor, până la recoltare, formulare și produs finit. Pentru a ne asigura de calitatea produselor noastre, toți acești pași se întâmlpă “in the house”, mai exact în locația noastră din Breaza, România. Aici se află atât sera, cât și laboratorul nostru, povestește Medeea.

Chiar dacă a urmat multe studii de management, antreprenoriatul s-a dovedit un rollercoaster. Multe lucruri au fost învățate “on the business”, experimentând, greșind, încercând.

Despre cum au lansat Iehana cu resurse limitate și au transformat-o într-o afacere serioasă, care au fost provocările de pandemie și ce strategie de business au avut în 2021, povestim cu Medeea în cadrul seriei Creative Business, inspirată de BT Mic. În pandemie, spune ea, s-a simțit susținerea a consumatorilor, care au ales în mod special produse românești. Și, până la urmă, cel mai important lucru pe care l-a învățat de când e antreprenor, este că există o soluție pentru fiecare problemă. 

 

Familia din spatele businessului

Eu sunt Medeea Haruki, și alături de mama mea, Iulia Iancu am creat afacerea Iehana, în urmă cu 6 ani. Sunt o persoană persuasivă, curioasă, pasionată, și visătoare. Îmi plac provocările și cred că totul este posibil alături de echipa potrivită. Am studiat în România la Universitatea Națională de Arte – Design Vestimentar, urmând apoi Master-ul la SNSPA – Brand Management. Pasiunea m-a purtat ulterior la Universitatea de Arte de la Londra, unde mi-am perfecționat noțiunile legate de Luxury Brand Management. Dorința de a mă îmbunătăți m-a dus spre ultimele studii de Leadearship și Comunicare avute la Harvard School. 

Gândirea antreprenorială a pornit încă din copilărie/liceu. Tatăl meu avea propriul business - marcaje rutiere; obișnuiam să îi dau direcții pentru a dezvolta afacerea și pentru a obține cât mai multe contracte. De asemenea, în liceu, am lucrat ca reporter pentru o perioadă de 2 ani. 

Mama mea, Iulia, este o persoană inspirațională, muncitoare, pasionată și însetată de de cunoaștere și dezvoltare. Înainte de a fii antreprenor, mama mea a fost profesoară de matematică, iar în liceu, olimpică pe țară la matematică și fizică. Pasiunea pentru cosmetice, si-a regasit-o în a doua parte a vieții. Pe când, pasiunea pentru plante, a dăinuit din totdeauna. Un proces de studiu întins de pe zeci de ani. A studiat Formulare în Cosmetologie la Formula Botanica de la Londra și deține studii de doctorat în Bio Tehnologii Aplicate.

 

Începutul

Amândouă ne-am gândit să pornim o afacere, iar lucrurile s-au dezvoltat organic, de atunci. Astfel, povestea Iehana s-a născut în urmă cu aproximativ 8 ani, pe când eram la un târg local în București. Pe atunci am descoperit ingredientul, apa Kangen. 

Am pornit cu 3 produse, pe care le vindeam la târguri locale. Îmi aduc aminte de primul nostru website, creat pe o terasă din regie, cu 30 EUR. Resursele noastre inițiale au fost limitate, foarte limitate. Am reușit însă treptat să creștem organic. Să reinvestim tot profitul avut.

 

Abilități de antreprenor

Consider că este important ca un antreprenor să știe să facă cate puțin din fiecare, sau să înțeleagă cum funcționează toate aspectele business-ului său. De asemenea, este important să își dezvolte abilitățile de comunicare, dar și de matematică. Este important să știi cum să îți calculezi prețurile corect cât să ai parte de profit. Este un amalgam de noțiuni. 

Mi-am dezvoltat în acesti ani abilitațile de comunicare, business și leadership, atât prin studii, cât și datorită mentorilor care m-au îndrumat. De altfel, un alt factor important este grupul de oameni din jurul tău, curiozitatea, și setea de cunoaștere și dezvoltare.

 

O afacere de familie

Iehana este o afacere de familie, specializată în cosmetice naturale pentru ten, corp și păr. Procesul pornește de la plantarea semințelor, până la recoltare, formulare și produs finit. Pentru a ne asigura de calitatea produselor noastre, toți acești pași se întâmplă “in the house”, mai exact în locația noastră din Breaza, România. Aici se află atât sera, cât și laboratorul nostru. 

Gama de produse Iehana este lipsită de ingrediente chimice precum parabeni, coloranți sintetici, siliconi, etc. Formulele noastre sunt în conformitate cu reglementările europene Ecocert.

Am ales ca ingredient magic, apa Kangen, datorită numeroaselor beneficii pe care le are. Apa Kangen este alcalină, ionizată, anti-oxidantă, având un efect puternic de rejuvenare a pielii. În japoneză „Kangen” reprezintă „întoarcerea la origini”. 

Cu ajutorul apei Kangen, extragem principiile active din plante, aceasta fiind și inovația pe care am adus-o în industria de produse cosmetice.

 

Povestea brandului

Povestea a început datorită respectului nostru față de natură. Planeta ne oferă atât de multe resurse, iar noi încercăm să îi reîntoarcem acest favor, prin a fi cât mai sustenabili, prin folosirea de resurse proprii pe cât posibil, dar și a ingredientelor naturale care sunt sigure pentru pielea și sănătatea noastră. 

De altfel, suntem împotriva testării produselor pe animale. Am avut oportunitatea de a semna un contract cu o firmă de distribuție din China în urmă cu câțiva ani. Am refuzat tocmai din acest motiv, testarea pe animale fiind obligatorie, pe atunci.

 

Așteptări și învățături

Majoritatea lucrurilor au fost învățate “on the business”. Nici eu și nici mama mea nu venim cu noțiuni de afaceri din background. Astfel că, multe dintre aceste aspecte s-au învățat din mers, experimentând, greșind, încercând. 

Antreprenoriatul este precum un rollercoaster, însă cel mai important lucru pe care l-am învățat, este că există o soluție pentru fiecare problemă. Dacă aș avea oportunitatea să încep din nou acest business, însă cu experiența de acum, lucrurile ar sta probabil diferit, și parcursul ar fii mai ușor. Însă, este important să experimentezi cât mai mult, să greșesti și să poți învăța rapid. „Fail fast, learn faster”. Consider faptul că lucrurile de durată se construiesc cu pași mici.

 

Clienții

Clienții care ne aleg, sunt persoane cu studii superioare, din zone urbane, care pun preț pe un stil de viață sănătos. Persoane active. Gama Iehana de produse se adresează unui interval larg de vârste, însă majoritatea clienților au vârste cuprinse între 25 și 55 de ani. 

Clienții caută în primul rând un brand transparent, care oferă încredere. Caută un brand sustenabil și cu respect față de natură. Printre produsele cele mai bine vândute se află cele pentru față (creme hidratante, serumuri și măști), urmate de produsele de corp și cele pentru păr.

 

Provocările pandemiei 

Pandemia a fost un moment în care am reușit să creștem vânzările cu 30% față de anul precedent. A fost o mai mare dorință de a încerca și susține afacerile românești. Am fost alături față de persoanele care au crezut în noi și ne-au ales, cu reduceri substanțiale, dar și cu seturi Home Spa, special create cât să îți ofere un moment complet de răsfăț, în intimitatea casei tale. 

De asemenea, în acest an am semnat parteneriatul cu lanțul de magazine Douglas România, Ototo, dar și cu câteva magazine din Marea Britania, Italia și Elveția.

În acest context am lansat un gel de îngrijire mâini cu Aloe – Green Elixir, iar vara trecută am avut o campanie numită “Zâmbete sub Mască”. Astfel, lansând al doilea produs, și anume o cremă hidratantă 2 în 1 Multi-Miracle, pentru zona deshidratată a feței și a mâinilor.

 

Strategie în 2021

Punem foarte mult preț pe reciclare și sustenabilitate, astfel că, anul acesta am introdus un program pe site-ul nostru www.iehana.com, prin care clienții nostri beneficiază de o reducere de 10% prin returnarea a 10 recipiente către adresa sediului nostru. 

Majoritatea produselor noastre sunt îmbuteliate în sticlă, Miron Glass, cu protecție UVA-UVB, tocmai pentru a păstra ingredientele cât mai proaspete cu putință. Avem însă și o linie de produse mai accesibilă îmbuteliate în recipiente reciclate din plasticul provenit din oceane. Tot ceeea ce facem, orice ambalaj, sau rezid vegetal este reciclat și transformat în compost și în fertilizator. 

Nu avem încă o campanie stabilită pentru acest an, ultima lansată fiind în august 2020 “ Iehana Blooming Sensuality”, pentru promovarea primului nostru parfum, care îi și poartă numele.

 

Cum se întreține optimismul de business

Prin multă muncă, pasiune și inventivitate. Cu siguranță, pentru a trece peste această perioadă sunt necesare idei noi, produse adaptate cerințelor actuale, dar și lucruri care să aducă un plus de confort și bunăstare.

În 2021 ne-am propus să creștem vânzările cu 40% față de anul trecut și să ne dezvoltăm în cât mai mult mai multe locații din Europa. De asemenea, lucrăm la o nouă gamă de produse multifuncționale, care urmează sa fie lansată la sfârșitul anului.

E nevoie de mai multe povești de business, credem noi. Povești reale, în care să dăm mai departe optimismul și inspirația, dar să nu ocolim dificultățile, obstacolele și provocările antreprenorilor din România. Poveștile acestea, sperăm noi, creează solidaritate și dau încredere. Ne dau speranța că putem în România să ne găsim propriul drum. În Creative Business, seria editorială inspirată de BT Mic, adunăm poveștile despre creativitate, reinventare și adaptare ale micilor antreprenori din România.


Poveștile celor care găsesc mereu soluții și ne arată că se poate.   

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune



Branded


Related