La 5 ani de Mavericks punem focusul pe viitor prin educație

La 5 ani de Mavericks punem focusul pe viitor prin educație

Luna aceasta, pe 13 septembrie agenția Mavericks a împlinit 5 ani de existență. Poate fi un număr nu foarte mare, dar trăind în era fast forward și a trendurilor care mâine dispar complet (apropos, voi încă vă mai jucați Pokemon GO?) 5 ani este un număr important pe baza căruia vrem să construim. Iar primul pas o reprezintă parteneriatele cu asociațiile studențești prin care să le oferim ajutor și sprijin pentru studenții care își doresc o carieră în performance media.

Cum putem construi mai bine un viitor decât prin educație?

Mavericks este o agenție de digital marketing specializată în performance media. Această specializare cere specialiști și acest lucru este o provocare într-o piață în care există foarte multă cerere pentru acest tip de job dar atât de puțini oameni calificați pentru acest job. Cererea foarte mare vine din toate părțile: clienți, agenții de media, agenții full service sau chiar agenții de PR sau social media la care componenta de performance media devine din ce în ce mai importantă. Și totuși, de unde vin acești specialiști? Cine îi califică? De cele mai multe ori acest rol este asumat de agențiile specializate de performance media. Noi, Mavericks, suntem una din aceste agenții. Avem în echipă 11 specialiști în acest format și pe parcursul celor 5 ani am mai format alți 8 specialiști. Dar acest număr, deși poate părea destul de mare este doar unul de subzistență. Nevoia în piață și chiar și pentru noi este mult mai mare așa că pasul normal este să luăm acțiune și să ne asumăm un rol în acest proces de creștere și specializare a pieței de performance media?

Andra Negru, General Manager Mavericks:

“Eu am început acum 5 ani în Mavericks fără să am deloc experiență în performance media. Știam la fel de multe ca orice student interesat de social media și search engine marketing, de ad-urile pe care le vedeam în Instagram sau în Google Search. Evenimentele la care participam acum 5 ani, pe vremea în care terminam studenția erau destul de generice și mi-ar fi plăcut să am parte de mai multe training-uri specializate: fie în performance media, email marketing, SEO sau alte specializări din digital. Cred că e nevoie de mai multă implicare a mediului privat și în ceea ce privește performance media, de implicarea agențiilor specializate pentru a forma mai mulți specialiști pentru piață. În modul acesta și calitatea serviciilor prestate, a campaniilor și rezultatelor va fi mai bună. Toată lumea va câștiga: de la studenți, la agenții și clienți”

Unde poți găsi studenți cu potențial și dorință de specializare în performance media?

În asociațiile studențești. De aceea anul acesta am început prima etapă din acest proces de educație a pieții: parteneriate cu asociațiile studențești. Pentru acest proces avem o persoană dedicată pentru aceste parteneriate: Teodora Bălțatu. Pe lângă rolul Teodorei în echipă pe partea de comunicare, parteneriatele cu asociațiile studențești au fost o prioritate. Această relație cu asociațiile a însemnat destul de mult: conectare cu ele, aflarea nevoilor pe care ei le au, cum ne putem ajuta reciproc, ce sprijin le putem oferi, de la training-uri, know-how, ajutor în organizarea unor evenimente sau chiar echipamente pentru podcast sau granturi în bani. Toate acestea pentru ca generațiile noi de studenți să primească cât mai multă educație alternativă și flavour despre ce înseamnă digital marketing și mai ales performance media. Iar Teo are rolul de liant între Mavericks, trainerii din agenție și asociații, mai ales că în studenție Teo a făcut parte dintr-o asociație studențească.

Teodora Bălțatu, Communication Manager Mavericks:

“Eu sunt din generația de studenți rebeli care au crezut că pot schimba lumea. Încă mai cred, dar am o abordare inside - outside acum. Așa că mi-am dorit să nu mai adorm cu capul pe bancă la cursuri, să nu trec ca Vodă prin lobodă prin facultate și mi-am căutat un colectiv energic, unde să am parte și de învățare activă. Așa am devenit proactivă într-o asociație în care acum sunt alumnă.”

Cu ce asociații am început deja un parteneriat?

Pentru început am mers în zona de interes principală și cea mai facilă pentru a găsi persoane interesate de performance media: marketing, comunicare, economie și relații publice. Avem deja parteneriate din primăvara acestui an cu asociații precum ASER, BOS România, LSE Iași, Prime București și Iași, AIESEC. Și suntem deschiși și către alte parteneriate în care cel care să câștige să fie în primul rând studentul. Pe lângă lucrurile menționate pe care Mavericks le oferă în aceste parteneriate, lucrul cel mai important este know-how-ul pe care îl oferă. Foarte aplicat, cu multe insight-uri și cu programe de training complexe ce vin și ca urmare a experienței pe care echipa de traineri din Mavericks o are în programul de onboarding de 3 luni cu +34 de training-uri și sesiuni de follow-up, după programul Mavericks Digital Academy sau în urma numeroaselor traininguri la care Dragoș Smeu, fondatorul agenției, sau Andra Negru le-au ținut.

Dragoș Smeu, fondatorul Mavericks & cadru asociat SNSPA:

“Încă de când eram student îmi doream ca într-o zi să fiu și eu profesor. Nu îndrăzneam să visez că pot avea șansa să învăț chiar studenți; mă gândeam că aș putea fi un profesor bun de marketing sau educație civică poate pentru liceu. Dar cumva Universul m-a purtat pe un drum similar cu o mișcare browniană și acum sunt cadru asociat SNSPA de mai bine de 2 ani, trainer Google de peste 7 ani și am ocazia să vorbesc în cadrul multor evenimente despre ceea ce îmi place cel mai mult: performance media. Și îmi doresc să nu fie doar simple prezentări, ci să las și ceva în spate. Nu doar pentru mine sau pentru Mavericks, ci pentru întreaga piață. De aceea începând cu anul 5 de Mavericks vrem să ne asumăm cât se poate de clar acest rol de agenție care să formeze specialiști în piață. Parteneriatul cu asociațiile este doar un prim pas dintr-un plan mult mai complex pe care urmează să îl implementăm în anul ce vine”.

Are performance media suficient de oferit studenților?

Cu siguranță da. Dacă acum 7 ani părea o specializare destul de îngustă acum începem să avem deja specialiști doar pe anumite canale media, roluri tot mai importante în strategia digitală pentru performance media chiar și categorii de premii la Webstock pentru campaniile de performance media. Pe lângă toate acestea și nivelul salarial în performance media a început să fie unul deloc de neglijat după ce capeți experiență. Dacă ești student și ai citit acest articol până la final atunci înseamnă că deja există o idee sădită acolo pentru acest domeniu. Așa că urmărește cu atenție conturile de social media ale Mavericks și vezi următoarele oportunități de învățare a acestui domeniu tot mai complex: performance media marketing.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related