#InLoveWithTechnology - o campanie #FCRP amplificată în digital de Mavericks

#InLoveWithTechnology - o campanie #FCRP amplificată în digital de Mavericks

Foarte multe lucruri, obiceiuri și moduri de a face lucrurile au suferit modificări în 2020, dat fiind contextul generat de COVID-19, însă domeniul educației a fost unul care a trebuit să se adapteze cel mai mult, astfel încât să rămână funcțional pe tot parcursul anului. Prin campania #InLoveWithTechnology, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA) şi-a propus să cultive, în rândurile tinerilor, dorința de a îmbrățișa tehnologia. Contextul a făcut ca această campanie să fie iniţiată cu o lună înainte ca întreaga activitate a facultăţii, inclusiv componenta didactică, să fie mutate în mediul digital.

Campania #InLoveWithTechnology a avut ca obiectiv informarea elevilor despre programele de licență din cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice (FCRP). Concepţia de bază a fost aceea că, în etapa efectivă de înscriere la admitere, elevii de liceu să fi avut deja prima interacțiune cu FCRP și să fie, astfel, mai receptivi la mesajele și programele acesteia.

 

Cum a început campania #InLoveWithTechnology?  

Campania de promovare în rândurile elevilor de liceu a avut o componentă de teasing digital. În perioada 14 februarie – 10 aprilie 2020, elevii au fost invitaţi de Facultatea de Comunicare și Relații Publice la o provocare online, și anume să răspundă la întrebarea "de ce iubești tehnologia?". Pentru a ţine cont de obiceiurile de atenţie şi de exprimare ale tinerilor, răspunsul trebuia formulat într-o manieră creativă şi adaptată mediului digital, și anume printr-un podcast, video sau memă. Challenge-ul inițial a fost lansat printr-un video cu Andrei Niculae, DJ la Virgin Radio, pentru ca, ulterior, invitaţia celebrului DJ să fie amplificată chiar de studenţii FCRP.

În acest moment, a intervenit, pentru propagarea campaniei, Mavericks, agenție de marketing online specializată în performance media. Diseminarea mesajului către publicul țintă a fost făcută prin promovarea conținutului prin mai multe canale, cele frecventate cu predilecţie de către publicul tânăr. Prin urmare mixul de promovare a inclus Youtube Ads, Instagram Ads și Google Search. Facebook a avut un rol relativ secundar, dată fiind frecventarea mai redusă a rețelei sociale în rândurile elevilor de liceu. 

Campania a început prin promovarea intensă a video-ului cu Andrei Niculae, atât prin Youtube Ads, cât și prin Instagram Ads. Având un influencer ca locomotivă a mesajului, am reușit să obținem rezultate foarte bune în ceea ce privește numărul de vizualizări și reach-ul campaniei. În total, video-ul de teasing digital, avându-l ca protagonist pe Andrei Niculae, a obţinut mai mult de 50.000 de vizualizări, aproximativ 30% dintre cei care l-au accesat urmărindu-l până la final. De aici, am făcut switch-ul de la o audiență rece, targetată în funcție de diferite interese și de vârstă, la retargetarea audienței care văzuse primul mesaj (video-ul de teasing). Mesajele ulterioare – anume, video-urile studenților FCRP în care explică de ce sunt #InLoveWithTechnology – s-au adresat, ţintit, acestor +50.000 de utilizatori. În total, campania a ajuns la peste 170.000 de utilizatori și a generat 92.000 de vizualizări atât pe Youtube, cât și pe Instagram şi Facebook. 

 

De la #InLoveWithTechnology la #InLoveWithFCRP

De aici, am trecut la etapa următoare a campaniei – promovarea admiterii la studiile de licență ale facultăţii. În această etapă, mesajul a fost ceva mai pragmatic, de prezentare a programelor de licență și a condiţiilor de înscriere. Nu am început o campanie de awareness rece, în care să mergem către elevi cu mesaje generale despre programele de admitere, ci am comunicat către un public cald, care deja interacționase cu noi în etapa anterioară #InLoveWithTechnology. În acest mod, mesajul nostru a avut parte de o interacțiune mai bună. În testele pe care le-am făcut între audiența rece, care nu mai fusese targetată, și cea caldă, din campania anterioară, rata de click și engagement-ul au fost mai bune cu 20% în cazul audiențelor calde.

 

Dragoș Smeu, General Manager la Mavericks spune că

"în această campanile, cheia a fost comunicarea în două etape. Prima etapă, cea în care am încercat să avem o abordare accesibilă elevilor de liceu, recurgând la influenceri și challange-uri pe care ei le fac în mod current. Acest stil accesibil şi familiar lor i-a făcut mai deschişi la receptarea, în etapa a doua, a unui mesaj mai pragmatic şi mai concret, cel despre programele de licență ale facultăţii. Am plecat în această a doua etapă, foarte importantă pentru facultate, cu un capital de imagine și simpatie, fapt ce s-a văzut într-o rată de click și engagement mult mai bună decât dacă am fi pornit de la zero, fără o comunicare prealabilă în februarie – martie. Este un exemplu de urmat și de companiile care ar trebui să își prefaţeze campaniile din vârf de sezon cu precampanii, derulate cel puţin cu 2-3 luni înainte, pentru a interacționa cu publicul ţintă şi a-i câștiga simpatia”.

 

În cele din urmă, cele mai importante sunt rezultatele finale: numărul de candidaţi şi de noi studenţi. 

Dacă în 2019, numărul de candidați a fost de 555, în 2020, acesta a depășit 900, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 60%. Acest fapt se datorează într-o mare măsură și campaniilor online desfășurate pe parcursul anului 2020. A existat o schimbare bruscă a admiterii, atât în ceea ce privește conținutul, cât și modalitatea de admitere (înscriere exclusiv online).

 

Prof. Univ. Dr. Alina Bârgăoanu, decan al FCRP, vorbește despre campanie:

„Ne bucurăm că mesajul nostru a avut succes. Sper că tinerii sunt #InLoveWithTechnology și mai sper că la facultate își vor transforma pasiunea pentru mediul digital într-o carieră de succes".

 

Echipa Facultății de Comunicare și Relații Publice care a orchestrat campania #InLoveWithTechnology a fost formată din Prof. Univ. Dr. Alina Bârgăoanu, decan al FCRP, Corina Buzoianu, Bianca Cheregi, Flavia Durach, Monica Bîră, Milena Vonica, Anca Goga, Maria Ignat, Andrei Alexandru Galan, Ligia-Elena Stroe, precum și din studenți pasionați de tehnologie: David Bănică, Teodora Ciomag, Andrei Grecu, Teodora Mitrulescu, Cosmin Nedelcu, Alexandru Petrișor și Cristina Stamate. Alături le-a fost și echipa Mavericks care s-a ocupat de această campanie: Dragoș Smeu, Andra Negru și Mădălina Buhuș.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related