Bogdan Castaliu & Mihnea Diaconu: stickr este un mod contemporan prin care oamenii isi lasa amprenta digitala pe harta lumii

Bogdan Castaliu & Mihnea Diaconu: stickr este un mod contemporan prin care oamenii isi lasa amprenta digitala pe harta lumii
Bogdan Castaliu si Mihnea Diaconu, co-fondatori stickr - cover the world

Pentru cei tineri, care nu mai accepta compromisuri in Social Media sau pentru cei... mhm, mai experimentati cu viata, blazati sau obositi de platformele obisnuite, in fine, pentru toata lumea care vrea ceva nou pe internet, cum ar fi autenticitatea, Bogdan Castaliu si Mihnea Diaconu au fondat Stickr. Stickr este o aplicatie care permite doar conținut adevarat, fără filtre de retușare trăsături fizice, fără noise, fără fake info și fără ads.

Bogdan, cu background in calculatoare, si Mihnea - cu experienta in Drept & sales - s-au intalnit acum 14 ani, in timp ce realizau set-up-ul de start al unei companii de pensii private din Romania. Au ramas prieteni si au dezvoltat impreuna mai multe proiecte, iar acum au lansat Stickr. Versiunea App Store a aparut în primăvara acestui an, iar in prezent se lucrează la versiunea de Android.

Focusul nostru a fost mereu pe a construi un cadru tehnic care sa asigure cat mai mult true content, de aceea Stickr e un social media inspirational, si nu se vrea a fi un news portal de ex. Noile generatii si nu numai, sunt mult mai active si vocale, in a respinge informatie sau content indoielnic, trunchiat, modificat, unidirectionat, explica Mihnea

Vorbim in continuare cu Bogdan si Mihnea despre drumul de la idee la aplicatie, cat loc e pe internet pentru autenticitate, care sunt provocarile pietei si ce planuiesc pentru extinderea stickr - cover the world.

 

Ideea

Mihnea: Putem vorbi mai degraba de un process, dar ideea initiala Stickr ii apartine lui Bogdan. Spun proces, deoarece au existat anterior cateva idei diferite si chiar am avansat cu un proiect de mobile app care tot pe harta unea cererea si oferta din zona gig economy; am si dezvoltat parte din acel app dar am decis pentru o perioada sa “parcam” proiectul si sa ne  dedicam 100% Stickr.

Ideea de la baza Stickr a plecat de la nevoia de a dezvolta un nou social media care sa tina cont de 3 aspecte importante pentru user in ceea ce priveste contentul: spatiu, timp si autenticitate a experientei. Bine, acum am plecat de la o idee simpla, idee pe care ulterior am imbunatatit-o continuu conturand pe parcursul a aproape 4 ani de dezvoltare features-urile pe care le vedeti acum.

Bogdan: Eram in Roma si m-am gandit cum ar fi ca in locul in care ma aflu sa vad ce experiente au trait alte persoane acolo. De aici ideea de a “lipi” (stick) pe harta experientele intr-un format digital folosind o aplicatie mobila.

 

Nevoia

Mihnea: Nevoia de baza a fost sa poti lasa pe harta intr-un loc si intr-un mod vizual placut, o expresie digitala autentica a unei experiente / emotii, iar alte persoane care ajung in locul respectiv sau nu, sa poata vedea experientele utilizatorilor din acel loc.

La inceputul proiectului cand discutam cu Bogdan despre app, prezenta si incidenta informatiilor, continutului fake in lumea digitala nu capatase inca amploarea din prezent. Incepusera deja sa fie din ce in ce mai vizibile efectele potentiale si cresterea tensiunii sociale cu privire la subiect. Mai departe focusul nostru a fost mereu pe a construi un cadru tehnic care sa asigure cat mai mult true content, de aceea Stickr e un social media inspirational, si nu se vrea a fi un news portal de ex.

Din toata munca de research depusa prin discutii cu tineri, branstormings, intalniri cu oameni de business, KOLs, si literatura specifica, am validat si permanent reconfirmat, faptul ca noile generatii si nu numai, sunt mult mai active si vocale, in a respinge informatie sau content indoielnic, trunchiat, modificat, unidirectionat… 

 

Executia

Bogdan: Cum zicea si Mihnea am plecat de la o idee simpla pe care am dezvoltat-o in timp devenind complexa, in ceea ce priveste implementarea si dezvoltarea tehnica a functionalitatilor pe care ni le doream.

Norocul este ca ne completam bine dar asta vine la pachet cu abordari diferite fata de ce si cum ar trebui sa avem in app… cred ca este valoros pentru orice proiect sa aiba in echipa un mediu de challenge constructiv, asta ne-a ajutat mult.

 

Piata

Mihnea: Aici e o discutie ampla si pentru utilizatori poate avea o tenta subiectiva. Avem gigantii consacrati care in prezent dupa cum am observat cu totii tind sa uniformizeze experienta utilizatorului, fie ca vorbim de retele profesionale sau lifestyle, abordeaza si integreaza din ce in ce mai mult cam aceleasi features. Astfel credem ca orice app nou care vine cu un set de diferentiatori relevanti in utilizare are toate sansele sa acopere mai mult de o simpla nisa de piata.

Dinamica mare din industrie determina inevitabil si experienta utilizatorului care in prezent, ca si behavior general, foloseste main 3-4 social media apps insa cu frecventa/timp alocat diferit.

In mindsetul userilor de social media apps exista o segmentare destul de clara cu privire la scopul folosirii fiecarui app in parte.

Observam in prezent o accelerare continua a gradului de adoptie. Daca privim in trecut, gradul de expansiune se masura in ani iar in prezent suntem martorii unor proiecte care au reusit sa devina relevante global chiar si in cateva luni.

 

Echipa & Background

Bogdan: Eu, Mihnea si echipa Ops.-Dev. Alaturi de noi exista oameni care cred in filozofia Stickr si in higher purpose behind si ne sustin.

Ne-am cunoscut acum 14 ani facand set-up-ul de start al unei companii de pensii private din Romania. De atunci ne leaga o prietenie frumoasa si mai multe proiecte dezvoltate impreuna.

Bogdan: Automatica si calculatoare, Drept, business analist, banking, project management, operations, security, industry, IT&Operations consulting. Co-Founder CEO.

Mihnea: Drept, sales, banking, quality management, marketing, HR consultancy, business development. Co-Founder COO.

 

Ce face Stickr

Mihnea: O alternativa social media, ce raspunde nevoii oamenilor de a marca printr-o fotografie sau video, experienta autentica in locul respectiv.
Daca vreti filozofic, putem spune ca #stickr este un mod contemporan prin care oamenii isi lasa amprenta digitala pe harta lumii. Stickr – cover the world.  

Bogdan: Stickr este o noua aplicatie mobile, social media, care iti perimite sa “lipesti” (stick) contet media, pe harta 3D a lumii, in locul unde a fost generat, cu time stamp (postezi in 24h Authentic, ulterior postarea este Memory).

Codul TM Stickr nu permite upload content primit pe whatsapp sau screen shots, web download, internet viral memes, etc.

Alaturi de some other features:

  • integrare cu Waze, Google Maps, Uber  si Apple Maps direct din postari (pentru a ajunge la locatia exacta a stickr-ului),
  • share in alte social media direct din postari cu watermark ownership (ceea ce protejeaza content creators),
  • SuperLike feature (pentru contentul unde aprecierea se doreste a fi mai mult decat una obisnuita),
  • survol cu avionul pe harta de la o postare la alta,
  • 2 moduri de vizualizare feed (world sau following),
  • Personal Maps (fiecare user poate crea harti in functie de interese: ex: harta cafenelelor, harta traseelor montane, harta cladirilor istorice),
  • last but not least, Stickr is now an Ads Free app (ne dorim ca experienta userilor sa fie cat mai curata si inspirationala)

 

Provocari, riscuri

Mihnea: Scalabilitatea in anumite tari privind legislatia (ex China) sau costurile asociate lansarii in pietele conscrate (ex USA).

Bogdan: Echipa (highly skilled professions involved in the project), un proces atent si selectiv in alegerea parteneriatelor Stickr, Brand Ambassadors in special pentru piete strategice.

 

Ceva nou, frumos si util in social media

Bogdan: Stickr este un proiect personal atat pentru mine cat si pentru Mihnea si a fost pana in prezent finantat 100% din resurse proprii.

Mihnea: Mindset-ul a fost “sa facem ceva nou, frumos si util in social”. 

Ne-au ajutat mult experientele profesionale pe care le-am avut in comun, si nu numai, plus au fost nu putine momente in care nici nu trebuia sa vorbim pe subiecte pe care le consideram critice atunci, si eram deja aliniati din punct de vedere decizional.

Desi eforturile de sustinere a proiectului nu au fost deloc mici, ne-am spus mereu ca daca facem ceva #true, cool pentru user si tehnic “sa se miste bine”, acestea vor fi compensate cumva in viitor.

Am avut cateva intalniri cu potentiali investitori dar la momentul respectiv am decis sa continuam sa construim singuri pentru a putea asigura 100% filozofia care sta la baza Stickr. Acum ca avem o validare a conceptului din partea userilor iOS si o asteptare destul de mare din partea Android users (carora le multumim pentru rabdare), discutiile pe care le avem pentru diverse parteneriate se poarta avand aceasta baza.

 

Policy of Truth

It is about our human need to associate memories with places. The need to leave a visual mark in a place and socialize around it. And it is about the authenticity of your social content. 

 

Targetul

Bogdan: Target +12yrs old worldwide. Segmentat in 2 mari categorii: Core 12-35yrs old – no bullshit takers! Second 35-60yrs old – fed-up with the existing social experiences! Evident ca marketing-ul are pagini intregi de descriptori pentru fiecare segment :)

Mihnea: Fiind vorba de un social media este clar ca adresabilitatea este generala la nivel global pentru userii +12 ani.

Time to market din perspectiva features enumerate mai sus, care dau un user experience diferit. Probabil suntem favorizati si de contextul pandemic si post-pandemic care va accelera experientele de socializare ale oamenilor.

Chiar in prezent discutam sa rafinam strategia de lansare si comunicare in afara tarii. 

 

Etapele lansarii

Mihnea: Cum spuneam focusul nostru in prezent este sa finalizam dezvoltarea si testarea versiunii Andorid, plus lansarea acesteia pe Google Play. Daca va place idea Stickr si intrati pe stickr.earth veti vedea ca scurta descriere a app se incheie cu “A global mission born in Romania”, prin urmare focusul primar este consolidarea pietei din Romania fara a limita totusi downloads din alte tari. In a doua faza de roll-out ne uitam cu prioritate la Europa si US.

 

Comunicarea

Mihnea: Sutem bucurosi ca am reusit cu ajutorul unor oameni minunati sa avem deja lansata in vara acestui an o prima campanie de comunicare in online.

Asteptam rezultatele Webstock unde avem onoarea sa fim nominalizati pentru Best App 2021, alaturi de aplicatii ale unor branduri mari sau aplicatii care erau deja in mindset-ul userilor de ceva timp.

Tinta pana la sfarsitul anului este sa crestem vizibilitatea proiectului in cat mai multe comunitati.

Urmeaza sa participam la mai multe evenimente digitale cu expunere globala. Suntem in discutii pentru diverse parteneriate strategice si speram sa se concretizeze frumos in imediata perioada.

Xmas surprize in zona de non-conventional – va anuntam din timp :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related