Sorina Topceanu: A fost o provocare să identificam pereții potriviți și să găsim soluții pentru crearea acestor eco graffiti-uri – mușchi, vopsea cu efect de purificare a aerului

Sorina Topceanu: A fost o provocare să identificam pereții potriviți și să găsim soluții pentru crearea acestor eco graffiti-uri – mușchi, vopsea cu efect de purificare a aerului
Sorina Topceanu. Credit foto: Vlad Lazarescu

Arta stradală oferă posibilitatea de a transforma orașul într-o expoziție accesibilă tuturor. Iar expoziția aceasta este cu atât mai frumoasă cu cât e mai diversă și cuprinde vocile, mesajele, viziunea despre viață a cît mai multor artiști. Prin Eco-Graffiti / Rebels with a Cause, glo™ în parteneriat cu Sweet Damage Crew & One Night Gallery au extins expoziția urbană cu 1000 de metri de murale noi. Ultimul dintre ele este căutat prin competiția Eco Graffers Wanted by glo™, aflată în plină desfășurare. Sorina Topceanu, Co-Fondator One Night Gallery și membră în juriul concursului, spune că demersul a fost cu totul diferit față de celelalte proiecte ale lor. 

"Organizarea concursului prin care alegem artistul pentru ultimul mural din această serie cred că este o ocazie extraordinară atât pentru noi, cât și pentru artiști. Nouă ne dă ocazia să cunoaștem mai bine comunitatea de street art, iar pentru artiștii mai puțin experimentați, pe lângă beneficiile oferite de locurile 1,2 și 3, este și o oportunitate de a lucra și de a învață alături de membrii Sweet Damage Crew", spune Sorina.

Tema concursului este Love at First Swipe, brieful se află aici, inspirația te așteaptă în orice colț de oraș. Nu mai rămâne decât să creezi propria versiune a dragostei în vremea online-ului și să participi la Eco Graffers Wanted by glo™.

Lucrările înscrise sunt evaluate și notate de un juriu cu experiență în street art și artă în general.
Sweet Damage Crew sunt unii dintre exponenții de vază ai street art-ului din România, iar One Night Gallery au contribuit activ la a aduce arta și artiștii mai aproape de publicul urban, cu serii de evenimente în toate orașele mari de la noi.

În rândurile de mai jos, vorbim cu Sorina despre arta stradală, Eco-Graffiti și nevoia locuitorilor de artă și pereți care aduc inspirație. 

 

O expoziție deschisă tuturor

Ultimul an este cu totul aparte, chiar și din perspectiva aceasta. Străzile din București au căpătat o nouă identitate. Din cauza pandemiei, acestea au fost singurul univers al nostru în afara casei, cel puțin la începutul anului. Acum mai mai mult ca oricând cred fiecare le-a dat o semnificație mai deosebită, integrându-le mai mult în viață de zi cu zi. Iar mie dintotdeauna mi-au plăcut plimbările prin oraș și descopăr noi murale care au puterea de a schimba fețe posomorâte de clădiri și le dea o poveste și un rol în comunitate.

Datorită proiectului Rebels with a cause la care ne-am bucurat luam parte, străzile au fost o continuare a expozițiilor noastre – o expoziție stradală, deschisă tuturor oamenilor. Prin prisma acestuia, dar și a tuturor muralelor noi care au apărut în ultimii doi ani cred am putut toți contribui la imaginea unui oraș viu și chiar și optimist. 

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Lucrăm de aproape jumătate de an la acest proiect și o facem alături de unii dintre cei mai buni în domeniu: Sweet Damage Crew, Asociația Edit, Cresc și Adrian Adilau Săndulescu(adilāu) de la Nod Makerspace, echipele Geometry și glo, iar din partea One Night Gallery, a fost coordonat de Ruxandra Avram, BTL Director. 

Mural din seria Eco Graffiti/ Rebels with a Cause. Foto: stay sharp

A fost o provocare să identificăm pereții potriviți și să găsim soluții pentru crearea acestor eco graffiti-uri – mușchi, vopsea cu efect de purificare a aerului etc. Un proiect foarte complex, cu challenge-uri noi la care trebuia să răspundem, dar care ne-a motivat și ne-a adus un nou obiectiv pe lista noastră, pe lângă celelalte proiecte pe care le-am dus în paralel în această perioadă: festivalul de new media art RADAR, ediția itinerantă One Night Gallery love RIZI (care a avut loc la București și Constanta și ne pregătim acum de Cluj și Iași), platforma de educație FAR, noul proiect pe care îl lansăm pe 30 septembrie XR Month și participări la alte festivaluri precum Flight Festival, Electric Castle, FITS și ArtSafari cu proiecte comisionate de alți parteneri.

Rebels with a cause a fost cu siguranță diferit de restul proiectelor din portfoliul, dar ne bucurăm că am reușit să ne extindem și pe acest plan.

Mural din seria Eco Graffiti/ Rebels with a Cause. Foto: stay sharp

Iar organizarea concursului prin care alegem artistul pentru ultimul mural din această serie cred că este o ocazie extraordinară atât pentru noi, cât și pentru artiști. Nouă ne dă ocazia să cunoaștem mai bine comunitatea de street art, iar pentru artiștii mai puțin experimentați, pe lângă beneficiile oferite de locurile 1,2 și 3, este și o oportunitate de a lucra și de a învață alaturi de membrii Sweet Damage Crew, care vor fi alături de câștigător în momentul realizării muralului.

 

Ce e important să știe participanții

E important să înțeleagă conceptul proiectului, sigur e bine să revizuiască și celelalte murale deja lansate și să aibă tema cât mai clară. Ne interesează să fie o idee originală, care să poată fi reprezentată într-un mod ușor de înțeles și să completeze peisajul urban. Alături de ei, cum ziceam mai sus, vor fi și artiștii de la Sweet Damage Crew în momentul realizării muralului.

 

Integrarea glo în lucrări

Cred că este un mod corect prin care brandurile pot susține industria creativă și în același timp să își urmărească și mesajele campaniilor proprii. Desi glo este prezent prin diverse elemente în lucrare, cu un template destul de clar, artiștii au avut și au libertatea de a-l integra cum este mai potrivit în fiecare context. Nicio parte nu este pusă în umbră, ci se completează cu succes pentru livrarea unor lucrări comisionate de calitate.

 

Ce are special street art-ul

Până de curând făceam parte doar din publicul artei stradale, expertiza noastră fiind în zona de new media art, dar acest proiect de street art a coincis cu modul în care ne-am adaptat de când au intrat în vigoare diverse măsuri de siguranță. Ne-am orientat către noi suprafețe sau medii care pot deveni spatiu de manifestare pentru diverși artiști.

Și la fel ca la edițiile noastre, accentul cade pe experiența pe care o au trecătorii sau vizitatorii. Dar spre deosebire de cele create de noi, artiștii de street art au responsabilitatea unei lucrări cu o durată de viață mult mai mare, iar astfel de intervenții artistice publice contribuie într-un mod mai vizibil la identitatea orașului nostru.

La nivel de trenduri, așa cum este și în cazul Rebels with a cause, accentul e pus și pe utilitatea muralului, mai departe de estetica sa. O parte din vopseaua folosită trebuie să îndeplinească și un rol de a purifica aerul, iar într-un oraș ca al nostru cu un nivel mare de poluare e de apreciat orice încercare de a îmbunătăți acest aspect.

Și ne-ar plăcea la un moment dat în viitor să adaugăm și un layer de new media art muralelor și să extinem povestea lor și în realitate augmentată.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚARE FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Inspirația

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related