Dragoș Apostol: Fiind la bază Account, brief-ul e biblia mea. Îl citesc și-l recitesc până când îmi vine un concept

Dragoș Apostol: Fiind la bază Account, brief-ul e biblia mea. Îl citesc și-l recitesc până când îmi vine un concept

De câte ori ai impresia că te-ai îndrăgostit?, întreabă Dragoș Apostol. Poate între două stații de tramvai sau poate în fața unei postări care te-a cucerit de la primele cuvinte? Acum, posibilitățile pentru iubire sunt nenumărate. Iar cele virtuale ne transformă, ne face să descoperim teritorii noi pentru conexiune. Despre Like-uri, îndrăgostire și atingerea online e vorba în lucrarea Superlike - the human touch, pe care Dragoș a înscris-o la Eco Graffers Wanted by glo™

Ceva se întâmplă. Găsești o persoană care de la primele cuvinte din descriere te-a cucerit și, brusc, redevii Homo Sentimentalis. Firește că nu ai cont Premium, așa că Superlike-urile sunt prețioase, dar nu știi cum să îi dai acel Superlike mai repede, explică Dragoș.

Orice ar lucra, Dragoș începe cu brieful pe care îl citește temeinic. Ceea ce vă recomandăm și vouă - e aici. Apoi, inspirația o găsește fiecare - online sau offline. Dragoș a găsit-o pe Tinder. Cum s-a întâmplat azi, vedeți mai jos.

 

Scurtă biografie

Am 26 de ani și sunt venit din Focșani de acum 14 ani. Lucrez în publicitate de câțiva ani și acum sunt în tranziție către zona de UX.

Până acum câțiva ani am fost doar spectator (al artei). Sincer, îmi era frică să deschid Illustrator-ul, dar de nevoie am făcut-o and all hell broke loose. Acum mă bucur că am fost împins de nevoie pentru că ce credeam că va fi o experiență neplăcută s-a dovedit a fi o pasiune.

 

Etapele de formare

Din păcate încă mă încearcă un sindrom al impostorului pentru că nu am o formare oficială în domeniu. Din fericire, am avut câțiva seniori pe lângă mine care pe care i-am tot bătut la cap și nu au aruncat cu nimic după mine când tot încercam să fur tehnicile. Când am început să le prezint lucrările mele m-au trimis către resurse free pe care le-am asimilat într-o mai mare sau mai mică măsură. Am văzut un progres timid abia după am început să aplic principii de compoziție, echilibru, tensiune etc. și asta m-a mânat să citesc și mai mult. Sumarizând: tot ce pot să lucrez acum pe partea grafică datorez seniorilor și internetului.

 

Ce teme te inspiră

Pe proiectele experimentale, cele pe lângă job și cele de freelance, observ din ce în ce mai mult amprenta stărilor pe care le am. Ca orice om care face grafică, mă uit peste ele să văd unde putem face mai bine, cum puteam simplifica etc.

În rest, lucrez la un proiect foarte cool, un laborator Neuro User Experience alături de câțiva oameni muuuuult mai deștepți decât mine. Căutam să perfecționăm experiențele utilizatorilor pe unele platforme, în timp ce simplificăm viața UI/UX Designerilor și programatorilor.

 

Tabieturi de lucru

Fiind la bază Account, brief-ul e biblia mea. Îl citesc și-l recitesc până când îmi vine un concept. Documentarea o fac în momentul în care este un proiect de anvergură pe care mi-l doresc foarte tare.

Lucrez, în principiu, noaptea. E mai liniște și pot să-mi adun ideile de peste zi și să le dau o formă.

Când caut o idee, citesc brief-ul până când îmi vine rău. Îl pun deoparte 2-3 ore și după îmi vine prima formă. După iau o foaie și o împart în 4 pătrate, iar în primul pătrat pun ideea 1. În felul ăsta mă forțez să mai vin cu alte 3 idei. De obicei, rămân la prima variantă. După ce am foaia completată, mă apuc să-mi adun resursele de care cred că voi avea nevoie în execuție.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Prietena mea, care lucrează tot în domeniu, mi-a trimis link-ul. Ea, cu siguranță, este o altă sursă a evoluției mele.

 

Sursa de inspirație

Curentul retro care e la mare căutare acum folosește ilustrații stil wireframe. Combinația între wireframe și imagine cred că mi se trage din pasiunea pentru compozițiile Bauhaus, alt curent care-mi place.

Am plecat de la tema din brief Love at first swipe și de la campania Break Binary. Imediat mi-am adus aminte de perioada în care foloseam și eu Tinder. Și atunci mi s-a părut că e foarte ușor să uiți că profilele cărora le-ai dat swipe left cu lejeritate sunt, în mare parte, oameni reali. Oameni de la care cu siguranță ai ceva de învățat, oameni care au ceva de iubit și oameni care au sentimente.

 

Provocări

Sincer, descrierea lucrării. Îmi place mult mai mult să execut decât să vând ceea ce am lucrat.

Din punct de vedere al ocaziei, m-a responsabilizat. Nu te împiedici pe stradă în fiecare zi de oportunitatea de a-ți vedea conceptul selectat de oameni cu experiență, votat de oameni și pictat pe o clădire din București.

Tehnic, având experiența unor campanii de OOH, m-am gândit că lucrarea trebuie să fie ușor de înțeles de la departăre. Am încercat să elimin orice detaliu nenecesar.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii care văd lucrarea ta

Responsabilitatea față de ceilalți când suntem în online și bucuria descoperirii unui om căruia i-ai dat timp să-l descoperi.

 

Street art în Ro

Arta stradală necesită curaj, atunci când le dă trecătorilor ceva de gândit. Pe lângă aspectul estetic, o lucrare poate stârni mișcări civice, poate contribui la schimbare, chiar dacă ridică unui singur om un semn de întrebare cu privire la ceva ce-i părea bătut în cuie înainte.

Ca nivel execuție, artiștii români sunt foarte avansați. Am observat tehnici uimitoare.

Un progres uimitor mi s-a părut că l-am observat în ceea ce privește temele abordate. Poate nu vedeam eu ce trebuia înainte, dar de câțiva ani văd multe teme civice și sociale și mai văd și foarte mult umor. În rest, tag-uri. Multe tag-uri. 

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚAREA FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Inspirația

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related