Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea și longevitatea unei mărci - Hamish Pringle, Peter Field | Editura Polirom, 2011

Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea și longevitatea unei mărci - Hamish Pringle, Peter Field | Editura Polirom, 2011

Daca un produs are un ciclu de viata predictibil si, inevitabil, este inlocuit la un moment dat de altul, o marca poate supravietui mult timp, cu conditia sa dispuna de resursele necesare pentru a se reinventa permanent. Pe baza unor exemple celebre — Nokia, Sony, Nike, Apple, Virgin etc. —, volumul arata modul in care natura brandurilor s-a schimbat in timp si continua sa evolueze, identificand factorii esentiali pentru supravietuirea unei marci pe termen lung. Numeroasele studii de caz ofera profesionistilor din domeniul marketingului si publicitatii informatii fundamentale pentru elaborarea unor strategii capabile sa impuna un brand si sa il mentina in top.

De ce longevitatea unei marci ar trebui sa conteze pentru investitori • Prezentarea pericolelor asociate anumitor modele de gandire strategica • Matricea Ansoff • Matricea Boston • Cele cinci forte ale lui Porter • Cei patru „P”: produsul, pretul, plasarea, promovarea • Grila FCB • Ierarhia nevoilor umane elaborata de Maslow • Influenta mentalitatii consumatorului • „Legea randamentelor” • Stabilirea unor obiective si a unei strategii adecvate • Alegerea indicatorilor-cheie ai performantei.

 

Hamish Pringle a absolvit Trinity College, Oxford, cu o licenta in politica, filosofie si economie, si s-a alaturat echipei de la Ogilvy, Benson & Mather ca stagiar in 1973. Dupa o perioada in care a lucrat la McCormick Richards, Boase Massimi Pollitt, McCormick Intermarco-Farner/Publicis, Abbott Mead Vickers (in prezent Abbott Mead Vickers BBDO Ltd), la propria agentie Madell Wilmot Pringle si la Leagas Delaney, s-a alaturat KHBB in 1992 si a devenit presedinte si director executiv in 1995. Dupa relansarea sub numele K Advertising si fuziunea din 1997, a devenit vicepresedinte si director de marketing la Saatchi & Saatchi. In cei 26 de ani cit a lucrat in domeniul publicitatii, s-a implicat in diferite proiecte ale IPA si a fost presedinte al Comitetului IPA Effectiveness Award. A fost si presedinte al NABS, fundatia caritabila a industriei (1996-1998), care i-a decernat Ron Miller Award. Dupa doi ani in care a condus propria agentie de consultanta in branding si comunicare de marketing, Brand Beliefs, a devenit director general al IPA, in 2001.

Peter Field a absolvit St. John’s College, Cambridge, cu un master in inginerie, si a lucrat 15 ani ca strategic planner in publicitate, incepindu-si cariera in 1982 la Boase Massimi Pollint (in prezent DDB Londra). A lucrat noua ani la Abbott Mead Vickers BBDO Ltd, dupa care s-a alaturat echipei manageriale a Bates London (acum parte a WPP) si, ulterior, agentiei Grey London. In 1997, Peter Field a renuntat la publicitate in favoarea unei cariere de consultant pentru clienti si pentru agentiile lor si a fondat Express Train, un parteneriat pentru realizarea unor traininguri in domeniile publicitatii si marketingului. In 1999, Field a ajutat la infiintarea Eatbigfish, o agentie de consultanta de brand, si a sustinut-o in primii sai ani de existenta. A fost membru al Comitetului IPA Effectiveness Awards timp de cinci ani si a ajutat la crearea si implementarea bazei de date a IPA. A fost membru al juriului la decernarea IPA Effectiveness Awards si a contribuit timp de mai multi ani la programele educative si de formare profesionala organizate de IPA, cel mai recent in calitate de module editor pentru diplomele de excelenta, un rol care a implicat selectarea si revizuirea unor materiale din domeniile marketingului si publicitatii.

 

Cartea a apărut în România la Editura Polirom.

 

Info:

  • Titlul original: Brand Immortality: How Brands Can Live Long and Prosper Possible
  • Ediția 2011, paperback
  • Traducător: Iulia Teliban
  • Dimensiuni: 160x235
  • 368 pagini
  • ISBN: 978-973-46-1874-3
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related