Moș Crăciun călătorește cu certificat verde

Moș Crăciun călătorește cu certificat verde

Când e socially accepted să ne uităm la Home Alone sau Polar Express? Noroc de branduri că ne aduc aminte de faptul că niciodată nu e prea devreme să începi numărătoare inversă până la Crăciun. Asta pentru că ele au venit deja în întâmpinarea lui cu spoturi care să îți încălzească sufletul chiar și când temperaturile vor fi cu minus. Aici am comentat prima ofertă festivă a brandurilor de anul acesta și, bineînțeles, nu am ocolit cea mai așteptată reclamă de Crăciun.

Acum revenim cu o nouă porție. Am adunat în lista noastră câte ceva pentru toate gusturile: perspective realiste cu Moș Crăciun care are certificat verde, prieteni imaginari din copilărie regăsiți la maturitate, întâlniri care să aline oamenii singuri, Crăciunul sărbătorit de specii pe cale de dispariție sau haosul de la masa festivă.

 

Publicis Poke, Morrisons

Conversațiile de la masa de Crăciun întrerupte de pauzele în care mai luăm o gură din ce ne face cu ochiul. Dar înainte ca produsele să ajungă în bucătăria noastră unde le transformăm așa cum ne-au învățat rețetele de pe youtube, cineva trebuie să aibă grijă de ele tot anul. Despre asta e și reclama celor de la Morrisons, concepută ca o celebrare a muncii oamenilor care se asigură că produsele de care avem nevoie ajung la noi. Farmer Christmas e despre Moși Crăciuni care au camioane în loc de reni.

 

BBH, Tesco

Cum va călători Moș Crăciun în jurul întregului glob în contextul pandemic? Cu certificat verde. Pentru că nimic nu poate să ne oprească din a celebra un moment la care visăm tot anul. Nimic nu ne oprește din a face lucrurile să meargă, nici penele de curent, nici lipsa mijloacelor de transport sau mesei de Crăciun. Pentru că sărbătorile au sens când le petrecem împreună.

 

 

VMLY&R Hungary, Vodafone Ungaria

Am auzit atât de mult expresii despre cum Crăciunul ne aduce mai aproape, ne face mai buni, ne ajută să ne uităm la asemănările dintre noi, nu doar la diferențe. Dar între cumpărături pentru masa festivă, cadouri pentru cei dragi și graba ca să le putem face pe toate la timp, uităm tocmai de bunătate. Și poate e un

clișeu, dar e unul de care avem nevoie. Reclama asta de la Vodafone e un wake up call raw pentru un lucru pe care îl cunoaștem deja: că nu știm prin ce trec oamenii de care dăm în drumul nostru. Pornește de la un insight puternic, ne atinge coarda sensibilă și ne face să ne punem întrebări despre noi, despre ceilalți, despre blândețe și bunătate. Hai să ne folosim de Crăciun ca pretext să fim mai blânzi unii cu alții și să menținem energia aia tot anul, cum sună?

 

 

VCCP, Dominos

Nu o reclamă atât de emoționantă ca celelalte din lista asta. De fapt, a stârni emoție nici nu cred că a fost în brieful pe care Domi-oh-hoo-hoo(nos) l-a pregătit agenției pentru reclama asta. Dar își face treaba, comunică oferta lor de Crăciun într-o manieră care nu e nici plictisitoare, dar nici nu pretinde să fie ceva ce nu. Fair enough for a pizza company care nu e oricum masa pe care visăm să o avem în perioada festivă.

 

 

Special Group NZ, Australian Wildlife Conservancy

Ce gând frumos acela că toate vietățile de pe pământ sărbătoresc în modul lor Crăciunul. Mai ales dacă vorbim de o specie pe cale de dispariție. Nu am vrea ca asta să fie ultima lor sărbătoare, de aceea Australian Wildlife Conservancy și Yesoptus au făcut echipă ca să arate că e nevoie de un simplu “da” pentru ca lucrurile să se îndrepte în direcția bună.

 

 

Wieden + Kennedy, London, Sainsbury's

Sainsbury’s mi-a câștigat inima cu reclama lor de Crăciun din 2014. După ce ridici așteptările atât de sus, e greu chiar și pentru tine să ajugi la ele. Dar nu mă plâng, pentru că reclama de anul ăsta e reală și surprinde puțin din haosul caracterizant al zilelor de sărbătoare și primește puncte bonus pentru calitatea execuției.

Și un Crăciun simplu alături de cei dragi pare cea mai mare realizare după tot ce am trăit în ultimii ani. E ca și cum te uiți la o poză și vă amintiți împreună ce se întâmplă dincolo de stop-cadru.

 

 

Leo Burnett London, McDonald's

Dați-mi o secundă ca să-mi șterg lacrimile care cad pe tastatură. Așa, să începem. Ce au făcut cei de la Leo Burnett pentru pentru campania de Crăciun McDonald’s e direct un cuțit în inima care era oricum bandajată după toate celalte lucruri care ne-au emoționat în viața asta. E profundă și sinceră, vorbește despre cum e “să crești mare” și să uiți treptat de partea aia din tine care putea schimba lumea chiar din propria cameră. Totuși, cum e când îți aduci aminte? Încă un plasture lipit pe inimă. Și despre asta ar trebui să fie sărbătorile, un răgaz în care să ne întoarcem la lucrurile care ne bucurau și le-am uitat de la prea multă viață.

 

 

O2, Good Things Foundation

Mulțumită internetului, putem fi unii alături de ceilalți chiar și când distanța ne separă. Putem intra în mood-ul de sărbătoare cu un search rapid pe youtube sau spotify a melodiilor de Crăciun preferate. Pentru cele 1,5 milioane de case din UK fără Internet, O2 a găsit o soluție ca să connect the disconnected. N-au avut nevoie decât de roboții lor dedicați misiunii de a aduce date celor care au nevoie de ele.

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related