10 ani pe piața de PR și comunicare, peste 20 de oameni și birouri deschise în Dubai si Brussels

10 ani pe piața de PR și comunicare, peste 20 de oameni și birouri deschise în Dubai si Brussels

De la începuturile agenției în 2012, pornind de la visul unei jurnaliste de a-și face propria afacere, TUDOR Communications e povestea unei antreprenoare vizionare care nu a renunțat la idealul de a transforma comunicarea la nivel global. Mihaela Raluca Tudor nu e singurul jurnalist care a trecut la PR. Sunt zeci de colegi din breasla jurnalismului care, din diverse motive, au ales să facă Public Relations. Puțini sunt cei care au rezistat, de regulă în formula one (wo)man show, pe o piață extrem de dură, de competitivă și de fragmentată. Și mai puțini sunt cei care au reușit să se dezvolte și să construiască o agenție care, în timp, să poată furniza servicii integrate de PR și marketing.

De la one woman show, la o agenție strategică internațională de PR și Marketing

De la „one women show, full of passion and determination”, cu o bază solidă de experiență în jurnalism și comunicare și un network prietenos, echipa TUDOR Communications a ajuns azi la peste 20 oameni, angajați și colaboratori, care asigură servicii personalizate și integrate de PR, comunicare și marketing (strategie, relații media, social media, comunicare de criză, sustenabilitate & CSR, employer branding branding personal, evenimente, campanii 360), servicii creative (branding sau rebranding, audit de brand, identitate de brand, ilustrație și graphic design, publicitate, dezvoltare web, video și evenimente). De aici și până la strategie de marketing offline și digitală nu a fost decât un pas.

Evident că nu a fost ușor. Evident că au fost multe crize care ne-au călit în tot acest proces de transformare. Dar cum am putea fi buni comunicatori în situații de criză dacă nu ne-am putea gestiona propriile situații de criză?! De departe, cel mai provocator context a fost cel al pandemiei, cu un început de lockdown care ne-a aruncat într-o scădere bruscă a veniturilor cu 60%. În această perioadă de maximă incertitudine și volatilitate, plus panica generalizată, TUDOR Communications a fost una dintre puținele agenții din comunicare care în acea perioadă de înghețare, nu a închis nimic, nu a renunțat la oameni, dimpotrivă, s-a reinventat și s-a dezvoltat într-un ritm spectaculos. A fost exemplul de oportunitate care poate apărea într-o situație de criză. Dintr-o echipă de șase persoane, în doar câteva luni am ajuns să ne mărim la 10 și tot așa. Acolo unde alții nu vedeau decât stop, închidere, tăieri de costuri, reduceri de personal, renunțare la sediu, noi ne-am păstrat intacți – oameni și sediu – pentru că ne place să păstrăm atmosfera de echipă lucrând preponderent de la birou.

Investiția în valori, educație și tehnologie

Ce ne-a ținut pe val? O doză considerabilă de curaj și optimism, dar și investiția de timp și energie pe care am făcut-o în educație bazată pe valoare. Atât valoare umană, cât și valoare de business, pentru că nu se poate să construiești afaceri fără să servești oameni, fără să ai la bază un sens și un scop care să te ajute să crești pe termen lung. Ceea ce ne-a făcut să traversăm și mai în siguranță furtuna a fost și investiția în tehnologie, cea care a transformat exponențial evoluția multor afaceri. În plină pandemie, TUDOR Communications a lansat 2value, o aplicație unică, revoluționară, o platformă care transformă modul în care comunică azi jurnaliștii și companiile, creând valoare de ambele părți.

2value.ro este partenerul de comunicare și promovare în media pentru antreprenorii mici sau aflați la început de drum și care nu își permit bugete mari de comunicare. Aplicația creează și distribuie conținut valoros la doar câteva click-uri distanță. Astfel, prin  tehnologia unică, antreprenorii și companiile lor apar în media locală și națională, la costuri foarte accesibile. 2Value inovează comunicarea cu media prin automatizarea și șablonarea procesului, cu scopul de a educa și de a da forță jurnaliștilor și IMM-urilor pentru o societate mai sănătoasă și puternică. 2Value a crescut în ultimul an pe piața din România și se pregătește să devină o importantă sursă de media pentru lumea de afaceri internațională. Recunoașterile primite și parteneriatele care ne-au ajutat să dezvoltăm aplicația (finala InnovX-BCR, premiul Clubantreprenor.ro, nominalizarea la competiția Webstock Awards 2021, secțiunea Best Applications) ne-au ajutat să fim mai aproape de visul de a o lansa în SUA.

Internaționalizarea este următorul pas în dezvoltarea agenției

Tot acest proces de creștere acelerată nu ar fi fost posibil fără crearea de alianțe și afilierea la comunități valoroase de business networking. Solidaritatea e una dintre valorile echipei și toate demersurile noastre conțin o doză importantă de „nouă ne pasă”. Mai ales în România, unde solidaritatea e extrem de fragilă în mai toate domeniile și clasele sociale – între femei, între antreprenori, jurnaliști, politicieni, chiar și copii. Solidaritatea aceasta a fost și un catalizator pentru expansiunea internațională a agenției. De aproape un an facem parte din ecosistemul European Women’s Association (EWA), care adună la un loc femei de afaceri interesate de internaționalizarea businessului. Împreună am construit o rețea de business networking care înlesnește pătrunderea pe piețe precum Dubai și Brussels.

Și pentru că suntem în contact cu femeile antreprenoare din diverse colțuri de lume, pentru că ajungem în țări în care gender equity și women empowerment creează societăți cu o înaltă calitate a vieții, am inițiat o mișcare pe care am numit-o Feminism For Real și care s-a concretizat în platforma media internațională feminismforreal.com, un hub de leadership feminin și antreprenoriat feminin, un ghid pentru mințile progresiste, un loc în care femeile câștigă putere, inspirație, motivație, iar bărbații găsesc motive pentru a-l recomanda fiicelor și partenerilor lor. Aici găsiți interviuri cu cele mai influente personalități feminine contemporane, cu bărbați care susțin și promovează drepturile femeilor, dar și portrete ale unor persoane care au schimbat percepția asupra implicării femeilor în poziții de lider. 

În paralel, creștem a treia companie – Tudor Media Productions – care deja produce seria videopodcast pentru Feminism For Real. 

Astfel, am ajuns să evoluăm de la o agenție one woman show la o agenție strategică internațională de PR și Marketing, partenerul de încredere al antreprenorilor și managerilor dinamici, care iau în serios dezvoltarea afacerii lor și cu care avem valori comune. Viziunea noastră este de a transforma comunitatea de afaceri și de a construi o lume a liderilor de valoare prin promovarea eticii profesionale, a comunicării educative și inspiraționale care să lase o amprentă memorabilă în rândul publicului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related