Studiu Cognition: „Românii și plățile cu cardul” - Cine sunt și ce obiceiuri de consum au utilizatorii din România

Studiu Cognition: „Românii și plățile cu cardul” - Cine sunt și ce obiceiuri de consum au utilizatorii din România

Lucrează în servicii, urmăresc publicitatea online și TV, sunt interesați de cooking, entertainment & healthcare și caută cele mai bune oferte - parte din caracteristicile românilor de până la 75 de ani care fac cumpărături cu cardul, relevate de studiul Cognition.

În pregătirea Black Friday și în contextul unei creșteri în ansamblu a plăților cu cardul, Cognition a derulat un studiu amplu asupra consumatorilor români cu vârste cuprinse între 18 și 75 ani, din mediul urban și rural, pentru a vedea cine sunt și ce preferă să achiziționeze în această perioadă. 

Cine sunt ei, care sunt prioritățile și obiceiurile de consum, mediile de comunicare pe care le accesează și cum pot brandurile să îi abordeze pentru a fi relevante? Cognition și-a propus să răspundă la aceste întrebări în cel mai recent studiu realizat folosind ca instrument de research GWI Consumer Insights, ale cărui rezultate complete pot fi consultate în cele ce urmează.

Cine sunt cei care fac plăți cu cardul în România? Majoritatea sunt angajați în domeniul IT și Comunicații, preferă publicitatea online & TV și fac achiziții cu cardul predominant în magazinele de bricolaj și electronice/electrocasnice.

Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziții cu cardul sunt angajați cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenți, fiind urmați - la o diferență considerabilă – de pensionari (8.4%) și studenți (7.1%).

Principalele domenii în care activează această majoritate sunt cele ale serviciilorIT&Comunicații (6%), Transport, Logistică sau Distribuție (5.6%) sau Retail (5.4%) iar zona de vânzări este cea în care se regăsesc cei mai mulți ca tip de activitate desfășurată (13.8%), urmată de cea de logistică (8.1%) și de cea de recrutare (6.7%).

Ca și tipologie de consumatori, majoritatea (36.1%) sunt angajați cu preocupări în zona de parenting, urmați destul de îndeaproape de cei care sunt genul spontan și care își asumă riscuri (28.5%) și, pe locul 3 ca incidență, la egalitate cu 24.8% de nativii tech și dependenții de mobil.

Sunt predominant persoane care își permit cel mult o vacanță pe an (53.4%), cei care alocă buget și cheltuie cu cardul pentru a achiziționa 2 vacanțe anuale fiind doar în procent de 33.4% în timp ce, din totalul consumatorilor care plătesc cu cardul din România, doar 6% planifică și achiziționează călătorii lunar.

Preferă să facă achiziții cu cardul în magazine de bricolaj, electronice/electrocasnice, farmacii sau din zona fashion, în topul 5 al retailerilor unde consumatorii români plătesc cu cardul regăsindu-se Dedeman (41.2%), Altex (35.4%), Catena (28.6%), H&M (28.1) și Jysk (18.7%).

Caută cele mai bune oferte, urmăresc publicitatea online & TV, sunt influențați de reduceri sau extra-beneficii, vor produse de calitate și branduri implicate social

Studiul derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul 3 al preferinței (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.

Sunt interesați de achiziții din domeniile cooking, entertainment și healthcare, principalele cumpărături pe care le fac cu cardul fiind pentru gătit (63.8%), urmate de TV (61.9%), muzică (61.8), filme & cinema (58.2%), sănătate (57%) și călătorii (55.8%).

Înainte de a face achiziții cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informații despre produs, 55.5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce 50.4% consideră că îi definește cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46.8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40.3% sunt înrolați și utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.

Consumatorii români sunt atenți la condițiile cumpărăturilor online și au identificat ca principali factori care determină achiziția online cu cardul: livrarea gratuită (67.6%), recenziile oferite de alți consumatori (43.1%), reducerile și voucherele (42.5%), politicile ușoare de retur (38%) și posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35.9%).

Consumatorii din România caută branduri asumate, care comunică transparent și sunt implicate în tot ce înseamnă mediul și comunitatea. Preferă brandurile care au o personalitate care transmite siguranță (73.5%), autenticitate (53.4%), inteligență (52.9%), inovare (47.8%) dar și îndrăzneală (32%) și își doresc ca brandurile să asculte feedback-ul primit (44.6%), să susțină furnizorii locali (43%) și să fie responsabile social (41.3%).

În proporție aproape egală, consumatorii români care fac achiziții cu cardul urmăresc publicitatea TV (36,6%) și cea online, livrată de motoarele de căutare (36.1%), locul 3 fiind ocupat de reclame primite prin e-mail sau direct mailing direct de la companii (30.7%), de abia după aceea urmând publicitatea din cadrul filmelor sau emisiunilor (25.3%) și recomandarea directă de la familie sau prieteni (24.7%) în planificarea unor achiziții.

Studiul „Românii și plățile cu cardul” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 – 75 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României la nivelul Q1 2022.

 

Suntem pasionați de definirea strategiilor de comunicare digitală bazate pe înțelegerea profundă a consumatorilor și conectarea lor cu brandurile. Nu gândim proiecte punctual, ci ne propunem ca de fiecare dată să oferim soluții integrate de dezvoltare pe termen lung, pentru a contribui la creșterea sustenabilă a brandurilor.

Combinăm insight-uri, expertiză și tehnologii de ultimă oră pentru a oferi clienților noștri orice tip de soluții digitale. Și ne bazăm în acest proces pe echipa noastră de experți dar și pe tool-uri specializate și surse de know-how acreditate în domeniul neuromarketingului.

Cognition este agenția de digital a grupului Godmother și singura agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cognition

Cognition abordeaza digitalul ca ecosistem dinamic, in care brandul se manifesta coerent si consistent iar toate nevoile sale sunt adresate sinergic in touchpoint-urile relevante (de la brand awareness la cresterea... vezi detalii »

Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related