[Start in industrie] Dorina Ochișor: Cea mai bună caracterizare a generației mele este creativitatea. Punem accent pe lucrurile care ne pasionează cu adevărat și credem în ceea ce facem

[Start in industrie] Dorina Ochișor: Cea mai bună caracterizare a generației mele este creativitatea. Punem accent pe lucrurile care ne pasionează cu adevărat și credem în ceea ce facem

Dorina Ochișor, Junior Account Manager @ Minio Studio, descoperă de un an ce înseamnă publicitatea. Înainte de a lucra în această industrie, i se părea un domeniu destul de greu de accesat, mai ales pentru cei fără experiență. Începutul nu a fost ușor, e adevărat, dar e important, crede ea, să pornești fără așteptări sau optimism exagerat. Curiozitatea și deschiderea de a învăța sunt cele mai importante pentru un junior în publicitate. 

”Nu voi minți, primele zile mi-au trezit câteva stări de grijă și pe alocuri anxietate, multe întrebări de genul: Dacă nu voi reușiSigur va fi bineNu am nici cea mai mică idee ce urmează să fac aici. Dar cu ajutorul echipei și atmosferei foarte prietenoase am trecut peste neîncredere și am știut că pot întreba oricând ceva nu mi-e foarte clar”, povestește Dorina.

Vorbim cu Dorina în continuare despre deschiderea industriei creative față de juniori și cum a fost pentru ea startul în acest domeniu.

 

Momente importante în formare

De un an descopăr tot ce înseamnă Publicitatea. Cred că cele mai importante momente în formarea mea sunt acelea în care trebuia să decid pe ce cale o iau. Datorită voluntariatului, fostului job, facultății și oamenilor pe care i-am cunoscut, am ajuns să fiu aici, dar cel mai mult a contat că am fost deschisă noului.

 

Prima întâlnire cu industria creativă  

Prima întâlnire cu industria creativă a fost diferită în sensul bun al cuvântului, mi-a captat din prima atenția. Am decis că vreau să lucrez în acest domeniu atunci când am început să citesc mai mult, să mă implic în proiecte de facultate și am conștientizat că e o industrie complexă, plină de farmec și cel mai mult m-a atras libertatea la creativitate. 

Nu cred neapărat în soartă, dar contextul a fost locul potrivit, omul potrivit și decizia corectă.

 

Perioada de căutări  

E o poveste foarte interesantă, căci nici măcar nu eram într-o căutare activă de job, dar fiind o fire foarte curioasă și dornică de a afla noutăți din domeniu, citeam diverse articole pe IQads. Am găsit un articol Cum e să fii Account la Minio, mi s-a părut foarte fain și inițial nici nu m-am gândit că e o vorba de o campanie de recrutare. Ajungând la finalul articolului am văzut că erau 2 posturi. 

Am aplicat pentru postul de Social Media și am avut 2 interviuri. Primul a fost cu Ana, Head of Operations, apoi a urmat perioada în care am avut câteva task-uri și după a fost interviul cu Ioana, CEO al agenției. Mă consider o adevărată norocoasă, căci datorită abordării Ioanei și întrebărilor ei am descoperit că de fapt îmi doream să fac altceva, nu Social Media. Așa am ajuns pe postul de Junior Account Manager.  

 

Experiența de la interviuri 

Experiența de interviuri a fost chiar foarte plăcută, lucru care m-a surprins. Nu m-am simțit interogată, cum a fost la alte interviuri, au fost discuții libere și primele impresii au fost bune. A ajutat să fiu atentă la vibe-ul oamenilor cu care am interacționat ca să-mi dau seama dacă vreau să merg mai departe sau nu în procesul de recrutare. 

Sfatul pe care-l pot da celorlalți care trec prin asta este să fie sinceri și să-și permită să încerce lucruri noi. Cred că e foarte valoros să experimentezi și să te descoperi din punct de vedere profesional, să vezi ce ți se potrivește și ce nu. Și dacă primesc refuzuri, atunci să se gândească că locul lor sigur nu era acolo, să continue căutările și să creadă în sine.  

Nu a ajutat absolut deloc să am așteptări, e important să fim opțimiști, dar totuși să rămânem realiști. 

 

Deschiderea industriei pentru un junior   

Pentru un tânăr junior, pot spune că industria e foarte deschisă, mai ales juniorilor dornici de a învăța și a accepta zilnic noi provocări. Aceasta și înseamnă de fapt să fii junior, indiferent de domeniu. Te vor aștepta lucruri cu totul și cu totul noi pe care nu le-ai mai făcut până acum, dar cu răbdare, încredere în sine și practică vei învăța și vei crește.

 

Cum percepeai industria înainte să intri în ea  

Înainte de a intra în această industrie o percepeam mult mai grea, aproape imposibil să fii angajat dacă nu ai deloc experiență, dar nu e deloc așa. Nu e ușor, dar nici imposibil, contează să existe dorință și interes de a face lucrurile bine.  

 

Așteptări versus realitate 

Am aflat cât de important este să ai oameni de la care să înveți, lucru pentru care sunt foarte recunoscătoare colegei mele Rux. Cred că realitatea mi-a întrecut așteptările din toate punctele de vedere. E mult mai fain să lucrezi în agenție de publicitate decât credeai. Numărul de oameni implicați într-un singur proiect te pot surprinde, mai ales când e vorba de shooting-uri. De asemenea, am aflat că putem învăța absolut din orice, fie ele așteptări, fie realitate. 

 

Cât contează baza teoretică  

Licența am făcut-o în Economie, mai exact Informatică Economică, însă la masterat m-am reorientat către Marketing. Astfel, anul acesta am absolvit Marketing și Social Media la SNSPA. Probabil dacă eram pe un post din Social Media baza teoretică conta mai mult, dar fiind Junior Account Manager nu aplic în practică aproape nimic din ce am învățat la facultate. 

Nu am citit prea multă literatură de specialitate, cel mai mare suport l-am primit din partea echipei și datorită colegilor cu care lucrez am învățat cum să gestionez unele situații, cum să scriu corect un brief, cum să înțeleg proiectele, care sunt obiectivele acestora. 

Pasiunea pentru psihologie și faptul că citesc destul de multe cărți din acest domeniu m-au ajutat pe partea de comunicare, una dintre cărțile pe care o recomand este Mindset de Carol S. Dweck.

 

Experiența de început  

Începuturile nu sunt deloc ușoare, dar totuși sunt frumoase. La început mai mult ascultam și analizam cum se fac anumite task-uri, învățam de la cei mai mari, lucru pe care-l fac și acum. Minio are o echipă superbă, cu adevărați experți, acest fapt a făcut începutul meu frumos și plin de sens. Când vezi că o echipă de peste 20 de persoane lucrează cu pasiune pentru a aduce la viață idei, nu ai cum să nu fii inspirat și încrezător că ești acolo unde voiai să fii. 

Cred că am ajuns aici deoarece nu mă mai regăseam în ce făceam, voiam să încerc ceva nou, să accept o provocare nouă și să descopăr oameni cu care să rezonez mai mult.

 Nu voi minți, primele induction-uri mi-au trezit câteva stări de grijă și pe alocuri anxietate, multe întrebări de genul: Dacă nu voi reuși; Sigur va fi bine; Nu am nici cea mai mică idee ce urmează să fac aici. Dar cu ajutorul echipei și atmosferei foarte prietenoase am trecut peste neîncredere și am știut că pot întreba oricând ceva nu mi-e foarte clar. În sine, introducerea în workflow-ul agenției a fost un proces interesant în care am descoperit multe lucruri noi. 

Atunci când vorbim despre Minio e clar că vorbim despre oamenii din echipă, mereu deschiși, gata să te ajute, să-ți povestească despre porumbei sau despre începuturile lor în agenție, lucru care încurajează foarte mult.

  

Primul proiect  

Primul proiect la care am lucrat a fost Casa CeraVe, atunci am simțit cu adevărat ce înseamnă viața de agenție, proiecte mari și cât contează să fii organizat. Casa CeraVe este un proiect cu care ne mândrim nespus de mult, iar feedback-ul participanților la eveniment ne-a confirmat că am făcut o treabă bună.  

 

Primele greșeli  

Hmm, greșeli, cred că ele sunt „catastrofa” aproape a fiecărui junior. Din dorința de a fi utilă și a face lucrurile cât mai rapid au fost unele greșeli mici. Am învățat că e apreciată și contează mai mult calitatea, decât rapiditatea, deși atunci când e DDL sau există alte urgențe trebuie să învățăm să fim atât atenți la detalii, cât și rapizi.

 

O zi obișnuită de muncă   

În agențiile de publicitate nu cred că există 2 zile care să fie la fel, ceea ce iubesc în acest domeniu, dinamica. Sigur, mereu vor fi lucruri ce rămân neschimbate și trebuie făcute respectând anumite proceduri: bugete, discuții cu clientul, contactarea furnizorilor, partea de research sau altceva ce trebuie gestionat, dar subiectele mereu sunt diferite, oamenii cu care interacționezi. Fiecare zi e o zi nouă în care încercăm să fim mai buni, mai eficienți.

 

Proiecte recente  

Unul dintre proiectele la care am lucrat a fost The International Leadership Trainee Program by Coca-Cola HBC. Pentru mine a fost pur și simplu fascinant să fiu parte din tot procesul. În special mi-a plăcut partea de shooting, acolo unde a avut loc toată magia. 

 

Cea mai grea parte. Și cea mai frumoasă

Pentru aceste două întrebări răspunsul e același, lucrul cu oamenii. E frumos și dificil în același timp. Există și zile mai puțin bune, fiecare dintre noi le are și e firesc pentru că suntem oameni și indiferent cât de profesionist ai fi, viața nu înseamnă doar job. Astfel trebuie să învățăm să fim empatici și înțelegători, să nu luăm lucrurile personal și să ne reamintim că datorită implicăriii fiecărui om cu care lucrăm obținem rezultate frumoase, clienți fericiți și consumatori fideli. 

 

Cine și ce te inspiră  

Nu pot să spun un anumit nume aici, în general mă inspiră oamenii deștepți, cei care arată că prin muncă se pot îndeplini visuri și atinge scopuri. Mă inspiră implicarea, dar și bunătatea celor cu care lucrez sau interacționez. Ființa umană care are curajul de a trăi, a visa și a merge mai departe, indiferent de câte ori cade. 

 

Generația ta   

E o întrebare interesantă, cred că cea mai bună caracterizare a generației mele este creativitatea. Punem accent pe lucrurile care ne pasionează cu adevărat și credem în ceea ce facem, cu tot sufletul. Lucrul care m-a bucurat mult este că nimeni nu are o poziție fixă, un mod de gândire care să insinueze că juniorii nu știu nimic. Un adevărat exemplu poate fi aici Patricia, care face lucruri minunate alături de Mădă, dar și echipa de management atât în cadrul Minio Studio, cât și în cadrul Maker Studio.  

  

Învățături 

  1. Să ai curaj și să încerci lucruri noi.
  2. Să nu-ți fie frică să greșești, doar așa vei învăța, chiar dacă e neplăcut.
  3. Poți face lucruri la care nu te gândeai vreodată, de exemplu eu eram o persoană foarte introvertită care simțea anxietate când trebuia să vorbească cu cineva necunoscut la telefon. Acum nu mai am nicio problemă în acest sens.
  4. Toate lucrurile, chiar și cele mai complicate, au o logică pe care o poți învăța și tu.

 

Creativitatea. Definiția personală   

Nu știu dacă am o anumită definiție aici, dar am auzit o frază la Conferința Minio 2023 de la Cristiana, Head of Strategy: „Creativi nu sunt doar oamenii din Departamentul de Creație, fiecare om e creativ și poate avea idei foarte bune.” Mi-a plăcut foarte mult această idee și mi-am scris-o în notițele telefonului. Creativitate e ceva perceput de fiecare diferit, poate fi ieșit din comun, dar cu siguranță e ceva frumos. Creativitate = libertate, din punctul meu de vedere aceste cuvinte sunt co-dependente, fiind creativ te poți simți liber și fiind liber poți crea. 

 

Industria peste 20 de ani   

Cred că industriei care va fi peste 20 de ani i se va potrivi foarte bine cuvântul inovație. Lumea, tehnologia, domeniile, toate se schimbă și se dezvoltă destul de rapid, lucru care ne poate bucura. Creativitate va atinge alte niveluri, lucru datorat totuși omului, iar procesul de creare va fi mult mai eficent datorită tehnologiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Maker Studio

Maker Studio este un hub de creatori ce produce continut video snackable co-creat alaturi de un colectiv de tineri Makeri, pentru tinerii consumatori. Este un nou mod de a crea content relevant si engaging pentru... vezi detalii »

Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related