Cum transformă AI-ul marketingul în 7 tendinţe cheie de la OMR 2025. by Cristian Manafu

Cum transformă AI-ul marketingul în 7 tendinţe cheie de la OMR 2025. by Cristian Manafu

Pe 6 si 7 mai, Hamburg a devenit din nou capitala europeana a marketingului digital, gazduind OMR Festival, unul dintre cele mai mari evenimente de profil din Europa. Cu aproape 70.000 de participanti, 1.000 de expozanti si 800 de speakeri locali si internationali, festivalul a fost un adevarat epicentru al tendintelor actuale, al celor mai noi inovatii din digital si al networkingului de calitate.

OMR (Online Marketing Rockstars) nu este inca un eveniment de marketing digital. Este o experienta completa care include conferinte, masterclass-uri, concerte live si o zona expo impresionanta. Inca de la prima editie din 2011, OMR a crescut constant, devenind un reper esential pentru profesionistii din marketing, tehnologie si social media.

Am fost prezent la OMR Festival 2025 la invitatia glo™, un brand care pune accent pe inovatie, creativitate si experiente memorabile, care a amenajat un spatiu generos de 900 m² in zona expo, gandit ca un loc unde oamenii se pot opri pentru a descoperi produsele sale, a invata lucruri noi si a interactiona cu oameni pasionati de digital.

Editia din acest an a avut ca subiect principal Inteligenta Artificiala. Nu este un subiect nou fireste, insa in ultimii doi ani, AI-ul a trecut de la stadiul de tehnologie emergenta la cel de instrument esential in activitatea zilnica a brandurilor si agentiilor. Asa ca marketerii cauta acum solutii cat mai aplicate pe nevoile lor si vor sa descopere noi instrumente care sa le creasca eficienta si competentele.

Din multitudinea de abordari ale AI-ului, am ales 7 tendinte de urmarit si de specialistii romani in marketing.

 

Automatizarea sarcinilor repetitive

AI-ul poate prelua activitatile repetitive cum ar fi programarea postarilor, generarea automata de continut si gestionarea conversatiilor simple prin chatboti. Astfel, echipele din agentii si companii economisesc timp si reduc din presiunea pe care o simt adesea. Practic, automatizarea reduce costurile operationale si creste viteza de executie in campanii.

Avantaj principal: economie de timp si resurse pentru echipele de marketing.

 

Integrarea AI in e-commerce

Prin analiza in timp real modului de cumparare, AI-ul poate anticipa preferintele clientilor magazinelor online si le poate propune produse relevante in timp real. Acest lucru inseamna recomandari personalizate, oferte dinamice si mesaje adaptate contextului fiecarui vizitator. Mai mult, ajuta la identificarea celor mai valorosi clienti si prioritizarea lead-urilor cu potential real. Nu in ultimul rand, comunicarea este automatizata, dar nu impersonala. Mesajele sunt adaptate in functie de istoricul de cumparare, frecventa interactiunii si preferintele avute.

Avantaj principal: cresterea conversiilor prin personalizare si prioritizare inteligenta.

 

Crearea de continut personalizat

AI-ul poate crea continut adaptat intereselor lor, rezultatul fiind un engagement crescut si o apropiere mai fireasca de public. Fie ca este vorba de newslettere, postari in social media, fie de continut video, mesajele generate prin AI devin mult mai relevante si mai atragatoare. Si nu vorbim strict doar de continut. De pilda, in campaniile de e-mail marketing, AI-ul poate decide chiar si momentul trimiterii mesajelor, astfel incat fiecare mesaj sa ajunga exact cand utilizatorul este cel mai predispus sa interactioneze.

Avantaj principal: cresterea engagementului prin continut adaptat fiecarui segment.

 

AI ca partener strategic

AI-ul ofera suport in luarea deciziilor strategice prin analize de date, previziuni si testarea rapida a ideilor. Poate testa rapid mai multe idei, evalua impactul unei decizii inainte ca aceasta sa fie luata si propune alternative bazate pe date concrete. Este ca un „consultant”, care nu ia decizii de unul singur, insa sustine echipele sa le ia mai bine. AI-ul reduce riscurile in campanii si identifica directiile si abordarile cele mai promitatoare.

Avantaj principal: luarea de decizii mai rapide si bazate pe date

 

Social listening si analiza predictiva

Prin scanarea a mii de conversatii online, AI-ul identifica ce trenduri sau idei sunt relevante pentru brandul tau. Trendurile au o perioada de latenta de obicei, insa prin AI putem sa le anticipam si sa actionam inaintea competitiei. Astfel brandurile devin proactive, nu reactive. Deci spre deosebire de metodele clasice de monitorizare, care analizeaza ce s-a intamplat, AI-ul vine cu o abordare predictiva. Iti arata ce urmeaza sa se intample.

Avantaj principal: reactie rapida si informata la schimbarile din piata.

 

Adaptarea continutului pentru platformele AI

Pe masura ce tot mai multi oameni isi iau informatie de pe platformele, continutul de brand publicat online trebuie structurat clar si logic. Mai mult, trebuie postat sub forma unor articole pe blog-ul propriu, site-uri de continut sau LinkedIn. Vorbim acum despre „content for machines”, despre a crea texte care sa poata fi usor preluate, interpretate si recomandate de sistemele AI, unde structura devine la fel de importanta ca ideea in sine.

Avantaj principal: cresterea sanselor ca brandul tau sa fie „citat” sau recomandat de AI-uri.

Tendintele selectate de mine arata clar ca AI-ul este o resursa concreta, deja integrata in activitatea zilnica a echipelor de marketing si a agentiilor. De la automatizarea task-urilor repetitive si personalizarea continutului, pana la decizii strategice sustinute de date sau anticiparea trendurilor, AI-ul transforma modul in care brandurile se conecteaza cu publicul si specialistii din marcom iau decizii.
Insa oricat de avansata ar fi tehnologia, oamenii trebuie sa ramana piesa esentiala in acest puzzle de solutii tehnologice.

La OMR 2025 s-a spus destul de clar: AI-ul poate analiza, propune si invata, dar nu poate inlocui intuitia, empatia sau contextul cultural pe care oamenii le stapanesc cel mai bine. Strategia va fi din ce in ce mai mult sustinuta de tehnologie, dar va fi mereu ghidata de judecata umana.

Acest advertorial a fost realizat in integralitate de catre Cristian Manafu si reprezinta opiniile sale de specialist in domeniu. Mai multe detalii actualizate despre eveniment pot fi găsite pe pagina de instagram @glo_romania. Informații despre produsele glo™ sunt disponibile pe myglo.com/ro.

(18+) glo™ este un dispozitiv electronic ce se utilizează împreună cu consumabilele compatibile ce conțin nicotină, o substanță ce creează dependență. Este destinat consumatorilor peste 18 ani. Acest produs nu este lipsit de riscuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related