Ce legătură au pepenii cu educația financiară? BCR are răspunsul

Ce legătură au pepenii cu educația financiară? BCR are răspunsul

O duminică mai puțin obișnuită pe Calea Victoriei: 3 tone de pepene de Dăbuleni, 1.700 de participanți și 700 de teste de educație financiară. BCR a sărbătorit Ziua Mondială a Pepenelui cu o conversație importantă despre economie și educația financiară. 

Participanții au testat aroma pepenilor de Dăbuleni, dar și propriile cunoștințe despre economie. Prin această experiență, BCR a reușit să aducă educația financiară mai aproape de oameni și a arătat că o felie de pepene poate deveni simbolul legăturilor care construiesc, prin încredere și susținere, o comunitate. 

 

O conversație serioasă despre pepeni și bani

Cu siguranță, românii sunt maeștri în arta alegerii unui pepene bun. Știu unde să bată în coajă, să asculte sunetul potrivit, să calculeze culoarea, forma și mărimea optime. Dar în spatele unui pepene bun, există un complex circuit economic de care suntem mai puțin conștienți. 

Tocmai de aceea, duminică, de Ziua Mondială a Pepenelui, BCR a combinat pofta de pepene a românilor cu educația financiară și premii juicy. A rezultat un eveniment savuros la hubul BCR de pe Victoriei, care s-a transformat în spațiu de expunere și gustare a pepenilor de Dăbuleni, dar și de testare a cunoștințelor financiare. 

Inițiativa BCR a demonstrat că, într-adevăr, „Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni”. La începutul lui iulie, BCR, împreună cu BCR Social Finance, a deschis un dialog necesar despre susținerea economiei rurale și transformarea identității locale din agricultură în capital economic real. 

În hubul BCR, peste 700 de persoane au răspuns chestionarului Școala de Bani și au fost răsplătite cu felii de pepene de Dăbuleni.

La această sărbătoare inedită a pepenelui au participat și partenerii Velocita și Green Hours Jazz Cafe. La Velocita, 350 de cupe de înghețată artizanală de pepene de Dăbuleni s-au epuizat în mai puțin de 3 ore, la Green Hours Jazz Cafe, au fost oferite peste 600 de sticle de pepenadă (limonadă din pepene), iar pe tot parcursul zilei clienții au primit desert gratuit cu pepene de Dăbuleni.

Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni, pentru că vorbim despre încredere, comunități și educație financiară. Pe 3 august, am celebrat pepenele de Dăbuleni pe Calea Victoriei și modul în care identitatea locală poate deveni capital economic.

În același timp, ne bucurăm că am reușit să aducem educația financiară mai aproape de oameni, printr-o experiență diferită și o conexiune reală. În unitatea BCR, peste 700 de persoane au completat testul Școala de Bani și s-au bucurat de pepene în măsura răspunsurilor corecte – cu cât au știut mai mult, cu atât feliile au fost mai mari”, spune Nicoleta Deliu-Pașol, Director de Comunicare și CSR, BCR.

 

Legătura dintre pepeni și educația financiară

Să vorbim, deci, despre pepeni. În spatele lor sunt producători locali, credite, multă muncă, decizii de business, provocări care intervin în circuitul economic, până a ajunge la consumatori. 

„Prin BCR Social Finance, lucrăm direct cu micii producători pentru a le oferi expertiză, microcredite și educație de business. Pepenele de Dăbuleni este un exemplu perfect de resursă cu potențial, pentru că dincolo de consumul clasic, el poate deveni materie primă pentru produse premium – de la înghețată artizanală la ingredient pentru sucuri, cocktailuri și alte deserturi creative în industria HoReCa.

Folosind peste 3 tone de pepeni în această campanie, am arătat că gândirea în perspectivă poate genera valoare economică și încredere pentru întreaga comunitate”, explică Ștefan Buciuc, CEO BCR Social Finance, entitatea de impact și incluziune financiară a ERSTE Foundation și BCR.

BCR a oferit feliile de pepene alături de Chestionarul Școala de Bani, care a conținut cinci întrebări de educație financiară de bază. Testul BCR a arătat că românii cunosc regulile de bază, dar au dificultăți în aplicarea lor.

67% dintre participanți au obținut punctaj maxim, cu 5 din 5 răspunsuri corecte. Dar, 1 din 3 respondenți confundă chiria cu o „dorință”, nu cu o „nevoie” și doar 1 din 10 respondenți a răspuns că educația financiară poate începe de la orice vârstă.

Cei care vor să înțeleagă mai bine resorturile financiare care le influențează viața de zi cu zi, pot urma cursurile gratuite de educație și planificare financiară de la Școala de Bani. Platforma oferă cursuri offline și online, adaptate pentru toate vârstele, de la copii, adolescenți, tineri adulți și seniori. Trainerii BCR traduc conceptele financiare complicate în exemple simple, relevante și ușor de aplicat.

De la lansarea din 2016, peste 861.000 de participanți au trecut prin cursurile Școala de Bani, cel mai amplu program de educație financiară din România. Numai în prima jumătate a acestui an, peste 46.000 de persoane au învățat cum să-și construiască o relație sănătoasă cu banii și să ia decizii informate.

 

BCR Social Finance S.A. este o instituție financiară nebancară (IFN), înființată în 2008 de către Fundația Erste si Grupul Erste, cu scopul de a facilita accesul la servicii financiare pentru toți, prin investiții integrate în infrastructura socială, servicii sociale, capital uman și dezvoltarea abilităților, inovație, microfinanțare și economie socială în regiunea CEE.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 18 birouri mobile dedicate companiilor și 298 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related