[Recap 2025] Adrian Diac: Industria si-a continuat lupta din ultimii ani de a nu fi doar industrie, ci de a fi si creativa

[Recap 2025] Adrian Diac: Industria si-a continuat lupta din ultimii ani de a nu fi doar industrie, ci de a fi si creativa

Un tango cu AI culture, reîntoarcerea la ceea ce ne face umani, speranța într-o mare și funcțională familie formată din oameni și boți. Cam așa se conturează 2026 în scenariul lui Adrian Diac, Executive Creative Director Ogilvy România. 2025 a fost aglomerat, ca pe magistrala Pipera la primele ore: cu nervi, satisfacții, frustrări, clișee, mici și mari victorii. AI-ul a plutit deasupra tuturor, ca o promisiune-amenințare. 

Pentru anul care începe, Adrian pune pe lista cu dorințe și planuri axare pe craft, pe simplitate si design.

"Si in general pe lucruri care nu sunt super evidente si mai degraba se simt ca markeri de calitate. O esentializare a ce contează, o reducere a volumului in favoarea atentiei pentru ce creaza impact".

Cum a fost 2025, ce se întrevede la graniță, cum se adaptează industria la toate, povestește Adrian în cele ce urmează:

 

Un slogan pentru 2025

Doua Mii Doua Zeci si Cinci - Binge!

 

Ce așteptai de la 2025 și ce a venit în schimb

Ce asteptam in plan personal a fost înfăptuit beyond the wildest dreams. O cheamă Katia.

 

Frumos, greu sau urât în 2025

A fost ca pe magistrala Pipera la primele ore. Multi oameni peste tot, nervi, momente artistice nesolicitate, fast food si concluzia eliberatoare ca ușile se deschid pe dreapta.

 

Bilanțul agenției

Am auzit de multe ori prin agenție “ba, e cel mai aglomerat an de cand bag advertising”. Ca sa rămân in conventia asocierilor a fost One battle after another. O cursa cu obstacole, cu ups and downs, fix ca pe finalul filmului citat. Obositor, rewarding si la final clișeistic. Din nou, ca si filmul.

 

Provocări, satisfacții 

Tempo-ul a fost probabil marele pariu. Partea buna e ca atunci cand alergi la suta, totul se intampla rapid iar efectele devin mai ușor vizibile. New business s-a comis, old business a rămas fericit.

 

Ce s-a întâmplat cu industria creativă în 2025

Pare o intrebare pusa de un copywriter care se ia cu mainile de cap intr-o intersectie aglomerată. Cred ca industria si-a continuat lupta din ultimii ani de a nu fi doar industrie, ci de a fi si creativa.

 

Factorii care au influențat cel mai mult domeniul

As vrea sa gasesc un raspuns mai interesant, insa AI a fost top of talk in continuare. Mai agil, mai cu agenti, mai multi-disciplinar.

 

Hot topics 2025

Simplificare, consolidare, talkability, toate sub imperiul AI.

 

Opinia ta nepopulară despre AI

AI grija ce-ti doresti. Lasand gluma, este un tool puternic dezvoltat, care iti face viata ușoară pe alocuri si complicata pe alte paliere. Este prezentat ca o solutie universala de oamenii din tech si deocamdata nu este. 

 

Ce ai învățat anul acesta despre AI

Am invatat sa il controlez, sa-l strunesc, sa-i zic când e cazul sa galopeze si cand e cazul sa stea la trap.

 

Un lucru pe care oamenii din creație încă nu l-au înțeles despre AI

Cred ca oamenii din creație au inteles cel mai bine cu ce se mananca AI-ul pentru ca in cazul lor adaptarea a venit natural, din nevoie, si atunci au reusit sa-l foloseasca pentru o viata mai usoara.

 

Tagline-ul dat de AI pentru industria creativă în 2025: „Creativity loading… please do not unplug the humans”. Ce feedback îi dai

L-as intreba unde se vede in urmatorii cinci ani. Pe un ton amenintator.

 

Cea mai cea campanie 

Aici e simplu - campania de Craciun de la John Lewis. In anul in care Adolescence a fost un topic major, John Lewis a prezentat o poveste perfecta despre relațiile mai putin perfecte. Pe langa asta, spotul e un tribut fantastic pentru cultura, muzica, viața si schimbare. Totul completat si semnat cu un line minunat in context- if you don’t find the words, find the gift.

 

Cartea anului. Filmul, serialul. Meme-ul. Cea mai ceartă de pe FBK

DallerGut Dream Department Store - pentru ca am inceput sa visez noaptea, Dracula Radu Jude pentru ca am avut un tricou care mi-a plăcut si pe care scria Viva La Trash, Adolescence pentru very long moods, Cheating @ Coldplay pentru ca pățești.

 

Ce se întrevede în 2026

Cred ca va fi anul in care incepem sa coabitam matur cu AI-ul. Ca o familie mai functionala, in care fiecare isi stie mai clar rolurile.

 

Ce trenduri noi se pot naște și în ce zone

Sunt mai multe semne ca ne vom intoarce la o zona mai umană, mai DIY, intr-un tango cu tot ce inseamna AI culture.

 

Planuri pentru 2026

O axare pe craft, pe simplitate si design. Si in general pe lucruri care nu sunt super evidente si mai degraba se simt ca markeri de calitate. Un font mai bun, o linie mai controlată. Perceptia este de multe ori influentata de detalii.

O esentializare a ce contează, o reducere a volumului in favoarea atentiei pentru ce creaza impact.

 

Lecții pe care le iei cu tine din 2025

Stay connected and detach.

 

Ce îi spui lui 2026

Buna ziua. Sper.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related