Consiliul Român pentru Publicitate - RAC - a organizat în data de 15 decembrie Adunarea Generală Extraordinară a membrilor, eveniment în cadrul căruia a fost prezentată activitatea Asociației din 2025 și au fost organizate alegeri pentru Consiliul Director.
Oana Cociașu a fost aleasă pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC și a fost validată în poziția de Președinte al Asociației.
Totodată, Adunarea Generală a confirmat structura Consiliului Director, după cum urmează:
- Gerald Filip, Secretar General PRISA, a fost ales pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC;
- Răzvan Resmeriță, Director Comunicare Procter & Gamble, a fost ales în Board-ul RAC.
„Reconfirmarea mandatului reprezintă o responsabilitate asumată față de membrii RAC și față de întreaga industrie. Într-un context marcat de transformări accelerate și noi forme de comunicare comercială, rolul autoreglementării devine mai relevant ca oricând. Vom continua să ne concentrăm pe consolidarea standardelor etice, pe dialog constant cu autoritățile și pe dezvoltarea de instrumente concrete care să sprijine o comunicare responsabilă, transparentă și adaptată realităților actuale ale pieței”, a declarat Oana Cociașu, Președinte al Consiliului Român pentru Publicitate.
În cadrul reuniunii, membrii au agreat actualizarea Codului RAC, un demers esențial pentru alinierea la cele mai recente evoluții din industria de comunicare. Noua variantă a Codului de bune practici în comunicarea comercială cuprinde prevederi actualizate la nivel european, de asemenea, reflectă schimbările legislative recente din legislația audiovizualului.
În cadrul Adunării Generale au fost prezentate proiectele majore abordate în 2025, lansarea platformei AdEthics de training pentru influenceri, utilizarea sistemului de Monitorizare asistată AI a publicității online, proiecte care denotă valența europeană și contemporană a organizației față de bunele practici în autoreglementare și dialog instituțional.
Prin aceste inițiative, Consiliul Român pentru Publicitate își reafirmă rolul de actor principal în promovarea standardelor și a practicilor responsabile pentru industria comunicării comerciale din România.
Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non-profit și independentă. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă serviciul de copy advice, Marca Etica și platforma AdEthics.
Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul RAC reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.
RAC a fost înființat în 1999 și numără astăzi 85 de membri: companii, agenții de publicitate, media și asociații profesionale.
La rândul său, Consiliul este membru în organizații europene cum este EASA începând din 2000 - European Advertising Standards Alliance sau globale: IAA - International Advertising Alliance, IAB - International Advertising Bureau, iar din 2016 ICAS - International Council of Ad Selfregulation .`























