Just keep swimming. Avem planuri mari și foarte mult de muncă. Acesta e mesajul Ralucăi Zamfir, Managing Partner, RAN Communication Agency, pentru 2026. Asta după un an de cotitură, unde adaptarea la noile tehnologii și înțelegerea preferințelor publicului au definit o bună parte din succesul organizațiilor, spune ea.
"Rezultatele în comunicare se construiesc în timp, prin consecvență, coerență și încredere, nu prin soluții stil ‘hei rup” sau campanii punctuale cu obiective nerealiste", spune Raluca.
De ce nu e atât de tare AI-ul? Pentru că ideile mișto au nevoie de cafea și de încă un ingredient… omul. Conversațiile autentice, relațiile construite în timp și atenția la detalii rămân la fel de valoroase, indiferent de câte instrumente digitale apar, mai spune ea. Cartea anului pentru Raluca? Prizonierii Geografiei. De cafea nu ne-a zis, însă serialul preferat a fost Adolescența coruptă.
Un slogan pentru 2025
„May the Force be with you” reflectă cel mai bine anul 2025. Pentru noi, ca organizație, acest an a însemnat muncă susținută, adaptare continuă și o concentrare constantă pentru a livra rezultatele dorite.
Ce așteptai de la 2025. Ce a venit în schimb
Așteptam de la acest an stabilitate și consolidare, însă realitatea a fost una complexă, care ne-a testat de multe ori răbdarea. A fost un an care ne-a confirmat că rolul comunicării nu este doar de a transmite mesaje, ci să ofere claritate și încredere într-un context complicat.
Frumos, greu sau urât în 2025
A fost un an plin, cu bucurii, dezamăgiri, cu proiecte neașteptate și colaborări noi. A fost un an și al feedback-ul valoros și constructiv din partea clienților și aprecierea constantă a muncii noastre.
Bilanțul agenției
Anul 2025 a fost unul echilibrat. Echipa RAN Comm a lucrat intens într-un mediu polarizat și cu presiuni pe bugete, am câștigat noi clienți, am pierdut clienți din cauza reducerii bugetelor de comunicare și am participat la mai multe pitch-uri, inclusiv în contexte în care procesele nu au fost întotdeauna transparente. Am avut norocul să avem clienți care ne-au permis să testăm, să experimentăm formate de entertainment și digital content.
Provocări și satisfacții
Nu mai e niciun secret pentru nimeni că nu trăim în cel mai fericit context economic, dar orice perioadă turbulentă are și oportunități. Am continuat să identificăm proiecte în care am ajutat clienții să creeze consistență și rezultate, să prioritizeze ceea ce este important și să alinieze obiectivele strategice cu mesajele lor.
Provocări? Presiunea de a avea rezultate cu bugete limitate, presiunea de a livra imediat, presiunea de a fi vizibil în condițiile în care canalele de comunicare sunt fragmentate și implică execuții diferite, presiunea de a veni cu soluții de impact.
Răbdarea rămâne un concept adesea neînțeles de multe companii românești atunci când vine vorba de PR. Rezultatele în comunicare se construiesc în timp, prin consecvență, coerență și încredere, nu prin soluții stil ‘hei rup” sau campanii punctuale cu obiective nerealiste.
Însă satisfacțiile sunt mai multe decât provocările. Am reușit să ne consolidăm echipa, să ne extindem expertiza și în alte domenii ale comunicării și să implementăm campanii creative, să oferim strategii solide și soluții implementabile rapid.
Ce s-a întâmplat cu industria creativă în 2025
Industria evoluează mai rapid ca niciodată și este dependentă de date și tehnologie. Într-un context în care atenția consumatorilor este cea mai valoroasă monedă, specialiștii în comunicare investesc resurse semnificative pentru a înțelege profund nevoile, comportamentele, motivațiile consumatorilor și transformând insight-urile în campanii de impact.
Ce s-a infirmat, ce s-a confirmat, care au fost surprizele
Anul 2025 a fost un punct de cotitură unde adaptarea la noile tehnologii și înțelegerea preferințelor publicului au definit o bună parte din succesul organizațiilor, precum și găsirea echilibrului între viteza schimbărilor și coerența mesajelor.
Factorii care au influențat cel mai mult industria
Sunt din ce în ce mai mulți clienți care au cerințe legate de partea de content și de brand experience. Apoi, legat de digital content, influencerii și micro-influencerii au devenit media channels pentru branduri, fiind parte din mixul de comunicare. Și focus pe comunități, loialitate și impact real, nu doar pe vizibilitate.
Social media stă sub semnul emoției, oamenii s-au obișnuit să reacționeze mai cu seamă la tipurile de conținut cu care vor putea relaționa la un nivel personal.
Și să nu uităm clienții care nu mai caută promisiuni împachetate frumos, ci experiențe autentice, mesaje transparente.
Unele lucruri nu țin de trenduri - conversațiile autentice, relațiile construite în timp și atenția la detalii, toate rămân la fel de valoroase, indiferent de câte instrumente digitale apar.
Hot-topicurile din domeniu
Comunicarea integrată pe multiple canale digitale și tradiționale, mesajele și experiențele personalizate.
Ce trenduri au contat cu adevărat în 2025 și ce a fost zgomot
Personalizarea, influențatori de nișă, diversificarea formatelor creative, IA și gândire axată pe comunitate. Într-un peisaj definit de transformări constante ceea ce câștigă acum este adaptabilitatea în timp real - nu tactici reciclate.
Era Creator-CEO este în plină desfășurare. De la brandul Song of Style al lui Aimee Song până la Rhode Beauty al lui Hailee Bieber, creatorii nu mai sunt doar purtători de cuvânt ai altor branduri. De fapt, ei sunt acum fondatori, acționari și arhitecți de brand - expertiza și influența lor contribuind la susținerea succesului brandurilor lor.
Micro-comunitățile - acești creatori de nișă aduc credibilitate datorită cunoștințelor, expertizei și pasiunii lor într-un anumit domeniu. Drept urmare, au și un public extrem de implicat, care împărtășește aceleași interese și îi urmăresc pentru sfaturi și inspirație. Brandurile pot să ajungă astfel la un public relevant și implicat, rezultând campanii mult mai targetate și de impact. Îmi place modul în care Spoonflower colaborează cu artiști, croitorese și designeri de interior și cum acești creatori de nișă găsesc o modalitate de a încorpora tapetele, țesăturile și decorațiunile interioare ale brandului în lucrările lor, își pun în valoare creativitatea și abilitățile într-un mod unic. Așadar, conținutul pe care ei îl creează rezonează cu micro-comunități de urmăritori interesați de domeniile lor de expertiză.
Opinia ta nepopulară despre AI
AI este prietenul introvertit și disciplinat. Ne ajută să eliminăm task-urile repetitive și să lucrăm mai eficient, dar nu o să înlocuiască niciodată creativitatea, empatia, conexiunile umane, implementarea, intuiția sau simțul umorului.
Ce ai învățat anul acesta despre AI
Am învățat că AI poate genera rapid variante de conținut și analize, dar nimic nu înlocuiește conversațiile reale, insight-urile și ideile care apar din experiență și observație.
Am învățat și că îți poți păstra gândirea critică, capacitatea de analiză, integritatea intelectuală, folosind tehnologia AI ca un instrument și nu ca un înlocuitor, menținând autenticitatea în decizii și strategii.
Un lucru pe care oamenii din creație încă nu l-au înțeles despre AI
Transformarea digitală nu este doar despre tehnologie, ci despre performanță și scalabilitate.
Tagline-ul dat de AI pentru industria creativă în 2025: „Creativity loading… please do not unplug the humans”. Ce feedback îi dai
Creative ideas need good coffee and humans.
Cuvântul anului în industria creativă
Relevanța – este important ce mesaje transmitem. Vizibilitatea contează în măsura în care mesajele sunt utile.
Cea mai tare chestie din industrie anul acesta
Focusul s-a mutat de la volum la relevanță – mesajele bine gândite și conversațiile valoroase au șanse să fie mai vizibile. Relevanța a devenit noul KPI în comunicare.
Cea mai cea campanie din 2025
Au fost multe campanii internaționale care mi-au plăcut, una dintre ele fiind Astronomer x Coldplay, care ne arată cum se transforma o criză de imagine într-o poveste controlată și captivantă, o lecție despre cât de fină e linia dintre „damage control” și „brand theatre”.
Cartea și serialul anului
“Prizonierii geografiei” și de fapt toate cărțile scrise de Tim Marshall care se pricepe extraordinar să ne explice lumea așa cum este ea.
Serialul care rămâne pe primul loc este „Adolescența coruptă” - o poveste intensă care ne demonstrează că nu suntem pregătiți să ținem pasul cu realitatea dură prin care trec copiii. Scena finală, în care tatăl învelește ursulețul …mi-a frânt inima.
Ce se întrevede în 2026
Viitorul nu este al brandurilor care vorbesc mai tare, ci al celor care reușesc să fie prezente în mintea oamenilor chiar înainte ca aceștia să fie pregătiți să aleagă. Poveștile bine scrise contează, însă mediile și contextul în care poveștile sunt consumate s-au schimbat radical în ultimii ani. Înțelegerea preferințelor publicului contează. Capacitatea de a construi conexiuni reale este importantă - o poveste pe TikTok este percepută diferit de una transmisă pe Instagram sau YouTube. Sunt publicuri diferite care consumă informația în momente diferite ale zilei și acordă atenție diferit. 2026 poate fi anul în care transformăm vizibilitatea în preferință, iar preferința în conversie.
Ce trenduri noi se pot naște si în ce zone
Hiper-personalizare în zona de campanii digitale, email marketing și newsletterele brandurilor și liderilor de opinie care vor deveni the next podcasting.
Ce trend ai vrea să dispară în 2026
Să nu cazi în capcana trendului de dragul trendului. Nu orice trend este potrivit pentru orice brand.
Noi tendințe apar pe rețelele de socializare aproape în fiecare zi - unele rezistă mai mult timp, în timp ce altele dispar în doar câteva zile. În ultima perioadă viteza tendințelor a fost mai rapidă ca niciodată, peisajul rețelelor de socializare mișcându-se la fel de repede cum poți apăsa „like”. Este aproape imposibil pentru branduri să țină pasul cu fiecare tendință și nu fiecare tendință va rezona cu publicul său. Ar putea părea „stânjenitor” dacă te străduiești prea mult să rămâi relevant. Acesta este motivul pentru care brandurile trebuie să fie strategice cu tendințele pe care aleg să le încorporeze.
Planuri pentru 2026
Ne propunem să creștem, să continuăm să ne dezvoltăm, să explorăm noi modalități de comunicare prin tehnologie și inovație pentru a ne conecta cu publicurile țintă ale clienților noștri și de a aduce valoare și rezultate pentru ei. Am ajuns la o echipă extinsă de consultanți cu background solid în branding, media relations, digital, video content, influencer marketing, experiential, comunicare de criză, events și soluții creative. Influencer Marketing, Content Media Relations și Social Media reprezintă trei dintre ariile noastre foarte importante de preocupare și investiție, suntem la curent cu cele mai noi trenduri și instrumente, învățăm și ne dezvoltăm noi competențe permanent.
La finalul zilei gradul de satisfacție a clienților este cel mai important indicator al muncii noastre.
Ce schimbări vă propuneți în activitate
Ne dorim să funcționăm ca un integrator pentru clienții noștri, optimizând costurile, eficientizând activitatea și oferind rezultate aliniate obiectivelor de brand. Ne-am dezvoltat în ultimul an expertiza în Public Affairs și Business Consulting pentru a aduce valoare reală clienților noștri.
Lecții pe care le iei cu tine din 2025
Să înveți să lucrezi cu incertitudinea, să o accepți.
Să participi doar în bătăliile care contează, să continui să îți asumi riscuri, să experimentezi chiar dacă șansele de reușită nu sunt garantate, să înveți mereu din greșeli și eșecuri.
Și să nu uiți că poveștile bune conectează, provoacă reacții, emoții, pot impacta comunități și influența acțiuni.
Ce îi spui lui 2026
Just keep swimming. Avem planuri mari și foarte mult de muncă.


























