Cristina Lambru: "Suntem o agentie care face advertising de bun simt"

Interviu cu Cristina Lambru (Creative Director, Brands&Bears)

Din barlogul Brands&Bears au iesit in ultima perioada cateva campanii (printre ele, Redd's, Cif) care aduc ceva proaspat in decorul publicitar. Nu te indoi de ras cand vezi campaniile B&B, nu-i gasesti pe toate shortlisturile de festival. Agentia "tace si face", si nu "crede in advertisingul de carciuma", dupa cum ne-a declara Cristina Lambru, Creative Director Brands&Bears, la un pahar de publicitate.

IQads: Am dat o cautare pe IQads dupa Brands&Bears si am gasit in primele rezultate doua anunturi de angajare. V-ati gasit copywriter si art director pana la urma?
Cristina Lambru: In departamentele de creatie apar multe talente, care mor foarte sperante. Asa ca, in Brands and Bears e intodeauna loc pentru creativi buni. Mai pe scurt, pe unii creativi i-am gasit, pe altii ii cautam inca. Nu cred ca o sa ne oprim vreodata din cautat oameni de creatie buni.

IQads: Cati oameni lucreaza momentan in creatie la B&B?
Cristina Lambru: Acum sunt in creatie patru echipe dar pentru ca ne tot marim portofoliul, asteptam oameni noi.

IQads: Cat castiga un creativ la B&B? In mare, estimativ, cum vrei...
Cristina Lambru: Castiga corect, in functie de cat stie, cat poate, cat promite. Pot sa va asigur ca la Brands and Bears, salariile cresc odata cu performantele. Ai facut bine, primesti mai mult la salariu. Pana la urma, cat de bun creativ esti se masoara foarte simplu, fiindca totul sta in ce pui pe masa.

IQads: De unde vin ursii din identitatea Brands&Bears? Cine sunt ursii si cine brandurile pentru care lucrati?
Cristina Lambru: Ursii suntem noi, personificati desigur, draguti si jucausi, dar si puternici si ambitiosi. Ne place sa construim brand-uri puternice si sa le coloram pe cele deja existente. Prin "barlogul" nostru au trecut multe din marcile cunoscute de pe piata: Stejar, Dero, Knorr, Delikat, Rama, Lafarge, Winchester, Bic, Eugenia, Elite Selected Gold, Elita, Capital, Evenimentul Zilei iar in ultima vreme Redd's, Cif, Domestos, Coccollino, Clear, Benson&Hedges si altele in devenire...

IQads: Brands&Bears e o agentie mijlocie, dar nu auzim foarte multe despre voi, desi faceti destule. De ce?
Cristina Lambru: Suntem o agentie care "tace si face". Noi dam comunicate numai despre ce facem cu adevarat important. Eu cred ca publicitatea buna trebuie sa vanda, nu sa fie scoasa la parada. Nu vrem sa dam lectii despre publicitate, nu credem in "advertisingul de carciuma", unde e cool sa te dai creativ la un pahar, nu facem publicitate de forum si mai ales, alegem sa nu dam cu parul in lucrarile colegilor de breasla. Ca sa sintetizez putin, suntem pentru o publicitate matura, care sa-si faca treaba bine.

IQads: Am vazut ca semnati toate spoturile pe care le lansati. Vreti sa stie lumea exact cine le intrerupe filmul?
Cristina Lambru: Nu le semnam chiar pe toate. Sunt spoturi care ne plac dar pe care nu le putem semna fiindca asa e politica clientului. Oricum, n-am inventat noi semnatul de spoturi. Mie mi se pare ca e dragut sa semnezi spotul. E o rasplata de bun gust pentru toti cei care au muncit mult, ca acele cateva secunde sa iasa bine.

IQads: Cum a fost trecerea de la Stejar la Redd's? E destul de cuminte spotul pentru o bere...
Cristina Lambru: A fost un salt foarte interesant! Am trecut de la o bere pentru barbati, de esenta tare, la o bere mai ales pentru doamne, cu arome de fructe. Chiar daca distanta este foarte mare, experienta lucrului pe Stejar ne-a ajutat enorm. In alta ordine de idei, trecerea n-a fost deloc una brusca. La Redd's se munceste de foarte mult timp (peste un an), am trecut cu Redd's prin multe focus grupuri, l-am desenat si redesenat, l-am intors pe toate fetele pana l-am lansat asa cum stiti.
Si fiindca tot a venit vorba, spotul Redd's nu e deloc un spot cuminte. Sa lansezi o bere care spune: "In sfarsit berea are gust!!!" cred ca este un demers cat se poate de "acid".. E un spot care a nascut controverse, care a speriat alte branduri de bere, care deseneaza un colt de lume nou, in marea lume a berii. Vorbim totusi de un spot care combina berea cu muzica electro, cu ultimele trenduri din fashion, cu locatii de cocktail. Toate acestea sunt combinatii neasteptate si nefolosite in zona berilor. Culorile spotului, lumina si chiar mesajul, toate spun ca e altceva decat o bere. Pai da, pentru ca nu e o bere oarecare, ci una care iese din tipar. E o bere cu aroma de fructe. Din ce stim noi pana in momentul asta, Redd's sta bine la target. Asta inseamna ca ne-am facut treaba cum trebuie.

IQads: Nu va intereseaza premiile si festivalurile?
Cristina Lambru: N-as pune asa problema. Repet, la Brands and Bears facem tot ce putem sa raspundem nevoilor clientilor pe care ii avem. Daca lucrarile noastre sunt bune si se incadreaza in standardele vreunui festival de publicitate, le inscriem. Daca nu, nu. Am participat la festivaluri dar n-am facut creatie special pentru asta. Anul trecut de exemplu, am ajuns pana in finala unui festival de publicitate dar n-a fost nimic premeditat. Am avut doua lucrari in care am crezut si le-am inscris.

IQads: Exista vreo filosofie proprie Brands&Bears de a face advertising?
Cristina Lambru: Cred ca suntem o agentie care face advertising de bun simt. Asta nu inseamna deloc ca suntem cuminti. Inseamna doar ca " n-o ardem" scenaristi, pictori sau filozofi. Sa fii un bun om de publicitate inseamna sa ai capul in nori si picioarele pe pamant in acelasi timp, in egala masura. Cu alte cuvinte, noi vrem de la noi, idei bune, idei proaspete, idei care sa vanda produse. Daca vecina de palier fredoneaza dimineata in lift melodia din spotul Cif&Domestos inseamna mai mult decat orice premiu!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune


Comentarii

Adverticus Maximus
acum 11 ani
Bulfinschi: Realitatea este ca suntem zero la creativitate. Cum sa spunem lucrul asta fara sa sune asa cum este, respectiv ca porcu'?

Cristina Lambru: Stiu eu, stiu eu.

Bulfinschi: Spune mami...

Cristina Lambru: Facem advertising de bun simt.

Bulfinschi: Bravo mami. Ati vazut ca se poate. Si nici macar nu suntem creativi.

Ioana Gligor
acum 11 ani
ati construit branduri foarte mari...cat despre "brandurile" de la unilever pe care le-ati construit, cand nu le construiati voi, le construia punct. Si invers. Prietenii stiu de ce
x x
acum 11 ani
A fost odata un eveniment de publicitate pt tinerii aspiranti care trebuiau pe echipe, timp de cateva zile sa conceapa niste campanii. In juriu erau si niste ursi de la Brands and Bears. Nu erau draguti si jucausi. Mai degraba... ursuzi. Cei mai nesuferiti dintre toti oamenii de publicitate prezenti. Nu doar impresia mea. Ma mir ca s-au deranjat sa iasa din barlog. Au carat si borcanul de miere dupa ei. Ca premiu. Pentru aspirantii castigatori. N-au gasit nici un alt premiu mai creativ, mai valoros, sau mai de bun-simt. Deci ne-am lamurit si cu bunul simt cum e.

Daca se ungeau cu mierea aia si dansau macarena, aia da, ar fi fost prezenta creativa :)



Related