Marketing prin Internet

Ansamblu de activitati de marketing care se deruleaza prin Internet; vector comercial nou, multimedia international, acesta include: vanzari electronice - catalog virtual, baze de date interactive, cyber-mall, online credit cards, plati electronice, marketing direct, virtual business s.a.; publicitate electronica - site-uri web de promovare a produselor si serviciilor firmei (web advertising), unde pot fi plasate mesaje informative, ilustratii, sloganuri, imagini in miscare, advertising jingles, teasers, pot fi culese adrese de e-mail, comenzi, reactii ale pietei etc; activitati de relatii publice pe Internet - adresa e-mail si pagini web interactive proprii, actiuni de sponsorizare, mecenat, press release, videoconferinte (cu prezentarea materialelor), webzine comercial, online newsletter s.a.; cercetari de marketing online - sondaj online, grupuri focus (web chat) etc. Acest nou canal media prezinta o serie de particularitati: -  informatiile comerciale ajung foarte rapid la utilizatori; cantitatea de informatii comerciale interactive online este foarte mare, accesibila unei audiente largi si foarte perisabile (se schimba rapid); -   ritmul rapid de innoire a echipamentelor, programelor, serviciilor etc. diversifica oferta si amplifica concurenta; -  urmareste impingerea audientei catre site-ul comercial web (strategie pull), cauta sa incite, sa pastreze utilizatorii (acestia isi pot crea propriul site web, interactiv) etc. O cerinta a activitati de marketing pe Internet consta in atragerea clientilor potentiali prin oferte tentante (gratuite) si credibile, informatii de actualitate s.a.


Articole in care e folosit acest termen