3632 de caractere despre relatia dintre Client Service si Creatie

Adio Client Service vs. Creatie
Primul semn bun (si incitant!) a fost ca cererea IQads se referea la relatia dintre Client Service si Creatie si nu la conflictul dintre ele.
Cum stim, locul comun in publicitate este lupta dintre cele doua departamente. Se vorbeste inca despre agentii conduse de Client Service si agentii conduse de Creatie. De cele mai multe ori nici nu trebuie sa se vorbeasca pentru ca rezultatul final al muncii agentiilor, campaniile, iti dezvaluie singure dezechilibrul. Cand lucrurile sunt dezechilibrate in interior, se vede in exterior (ca sa zic asa).

Cred ca lupta a avut doua cauze mari:

Obiectivele diferite 
Unul vrea sa dea creatie, nu se uita pe brief, nu-i pasa cat de brandata e ideea lui sau cat intelege publicul din ea, nu-i pasa de deadline. Celalat vrea pe brief, bun, repede si ieftin. Sa fie clientul multumit.
Gresit, ambele.
Agentiile care au depasit faza "vs." au gasit rezolvarea: obiectivul trebuie sa fie nu fericirea Clientului si nici vreun premiu, ci binele brandului - care prin efortul comun trebuie sa creasca coerent, relevant, unic.

Diferenta perceputa de valoare, adica ce se vede si ce se premiaza
S-a vorbit mult de diferenta dintre calitatea creatiei si calitatea strategiei; jucam pe o piata in care avem Ad'Or de 6 ani (asa blamat cum e, Ad'Or-ul a creat concurenta si a dus la crescut calitatea creatiei) si Effie doar de 3 ani. Incepem sa percepem si calitatea strategiei, implicit a Client Service-ului (care suplineste rolul de strateg in multe agentii).

Lupta dreapta
Lupta asta intre departamente e si pedeapsa - izvor de frustrari si mediocritate - dar e si darul industriei noastre, pentru ca, folosita cu intentia corecta poate creste urias o agentie, un brand, un proiect.

Despre asta voi scrie, despre lupta dreapta intre Client Service si Creatie, lupta aia care te creste, provocarea continua de ambele parti, cu intentia de a face lucrurile mai bine.

Un publicitar bun, fie el account sau om de creatie, are in mindset sa provoace gandirea celuilalt. Cand esti in Client Service, asa un partener la Creatie te obliga sa gandesti strategic, relevant, inspirant chiar si sa ai argumente. Cand esti in Creatie, un partener bun in Client Service te inspira, te ajuta sa-ti vinzi creatia, sa ai argumente.

Cred in creativi cu minte strategica si in accounti cu minte nelinistita si cautatoare. Si cred ca cei doi pusi laolalta dau genul acela de aritmetica 1+1=3.

Premise pentru 1+1=3
Ca Account reprezinti echipa pe care o ai intern, iar succesul tau depinde mult de ceilalti, mai ales de colegii de la creatie. E important ca toti oamenii de pe contul tau sa se simta pusi in valoare, sa contribuie, sa vrea.

Pentru asta,
Gandeste brieful, verifica-l. Tu ai putea sa dai o executie pe el? Daca da, e primul semn ca poate fi un brief bun. (asta e un truc invatat de la un om destept, functioneaza, asa ca-l dau mai departe).
Nu le cere sa faca ceva pentru ca asa vrei tu. Argumenteaza relevant pentru brand nu pentru client sau pentru tine.
Nu arunca idei la gunoi pentru ca nu crezi in ele.
Nu le da cu researchul in cap.
Odata acceptata ideea intern, pregateste-te sa o duci la client. Impreuna cu toate argumentele relevante care ar vinde-o.
Nu arunca pe ei frustrarea pe care o aduci din meetinguri.
Nu promite in numele lor.
Nu le da forward emailul primit de la Client!!!

Ca om de creatie, e important sa cresti o relatie valoroasa cu Client Service-ul.

Pentru asta,
Citeste brieful.
Pune intrebari, challenguieste-l. Ca sa-l faci mai bun nu sa f--- un account.
Nu sustine o idee numai pentru ca iti place, te reprezinta sau ar putea lua ceva intr-un festival.
Da la timp. Fii responsabil - sa nu fie nevoie sa te haituiasca un account ca sa rezolvi un brief.
Cand nu-ti iese, nu da vina pe brief!!! (la o saptamana dupa ce l-ai primit; eventual in pre-ziua prezentarii)

Dar respectarea unor reguli ne duce la corectitudine si nu la performanta. Cred ca saltul se face prin pasiune. Pasiune pentru idei si pentru branduri. Asociata apriori cu creatia, pasiunea e conditia sinequanon si pentru un account de succes. Creativi si accounti laolata, pasiunea ne ajuta sa studiem, sa cautam, sa avem repere valoroase si standarde relevante, sa vrem tot timpul mai mult si mai bine. Si sa dam 3.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related