[Case Study] DDB Romania - Comedy Central/Viacom International - "Facing the Romanian Reality"

Canalul Comedy Central Extra isi simplifica si schimba numele in Comedy Central si urmeaza ca la fiecare sfarsit de an sa aduca noi episoade din comediile principale de pe post (printre ele fiind serialele de film Big Bang Theory si Two and a Half Men si serialele de animatie South Park si Family Guy). In anul urmator se doreste crearea de show-uri si continut local, romanesc.

 

Obiectivele campaniei

Canalul Comedy Central vrea sa promoveze noile seriale si animatii din Romania, vrand sa recapete reach-ul pierdut in anul in curs si, de asemenea, sa creasca in ratings si share.

 

Strategia

Atributele: Inainte de cautarea oricaror adevaruri, am vrut sa avem o campanie care sa reflecte acest gen de brand (comedie pura, indrazneala) si-am ales 3 atribute esentiale pentru campanie:

- fun (oamenii ar trebui sa se distreze vazand ad-urile unui canal de comedie);
-  local (comunicarea trebuie sa aiba culoare locala, sa plece de la adevaruri pe care sa le guste si simta romanii, comedia fiind foarte des specifica si „insighful”);
- si curaj (umorul folosit in comunicare sa fie de calitate si aspirational, precum programele in sine... pana la urma oamenii care vin se uita la South Park, de exemplu).

Adevarurile: Adevarul este ca Romania este o alta tara europeana. Not! Avem multe lucruri care ne fac unici si majoritatea vin din:

1. relatia cu regulile (de exemplu: parcam intr-o statie de autobuz chiar daca nu-i permis sau facem un gratar pe balconul blocului);
2. obiceiurile ortodox-balcanice (de exemplu: majoritatea romanilor isi fac cruce cand trec pe linga o biserica sau troita);
3. avem tot felul de alte obiceiuri sau lucruri stranii autentice, particulare (de exemplu: un cimitir vesel).

Suntem “un pic diferiti”. Trebuie doar sa intrebi un strain si-o sa-ti zica o opinie si-o reactie sincera vis-a-vis de toate cele de mai sus.

 

Executiile campaniei

Creatia transmite cum Comedy Central (cu noile serii) ajunge in Romania, confruntand realitatea romaneasca.

Outdoorurile ii prezinta pe Brian Griffin (cainele din Family Guy) intalnindu-se cu prea cunoscutii nostri caini vagabonzi, iar pe Kenny din South Park, cunoscut ca murind des in serial, intalnind coliva romaneasca.

Aceleasi situatii sunt prezentate in bannerele digitale.

In social media au fost folosite alte realitati romanesti, pentru a comunica si dramatiza acelasi concept si mesaj.  In plus, fanii din social media au generat propriile dramatizari inedite, ilustrandu-si prin fotografii viziunea asupra mesajului si castigand premii Comedy Central.

 

Media & canale

Canalele au maximizat expunerea dat fiind bugetul limitat: OOH-uri in orasele principale (pentru impact vizual) si comunicare digitala targetata (pentru a putea ajunge selectiv la audienta nisata).

 

Rezultate 

Obiectivul de reach al canalului a fost depasit (reducand numarul spectatorilor pierduti si chiar depasindu-l). Average Minute Rating a crescut cu +170% iar market share-ul, de asemenea, a crescut in urma campaniei.

In plus, serialele de animatie prezentate in campanie si-au crescut rating-urile: Family Guy cu +88% iar South Park cu +38%.

 

Echipa

Ion Ludosanu – Art Director & Ilustrator
Catalin Stanciu – Copywriter
Miruna Macsoda – Strategic Planner
Costin Milu – Director de creatie
Simina Leotescu – Director de strategie
Mari Miron – Group Account Director
Roxana Memetea – Managing Partner
Cora Diaconescu – Head of Digital
Cristina Barhan – Digital Client Service Director
Antonia Marcu – Account Manager
Adina Militaru – Social Media Director
George Stefan – Social Media Art Director



Companii

Subiecte

Sectiune



Related