Berea - o noua atitudine pentru cei care fac treaba sa mearga. Prietenii stiu de ce.

E o perioada foarte aglomerata pentru brandurile de pe piata de bere din Romania. In calupul publicitar se "lupta" pentru atentia telespectatorilor mai multe branduri romanesti de bere. Fiecare cu un statement diferit. Dintre acestea, Ursus, Bergenbier, Golden Brau si Skol au venit la inceput de primavara cu alte abordari prin care ataca noi teritorii de comunicare. Timisoreana capitalizeaza in continuare pe "traditie" ca principal USP al brandului.

Segmentul core lager sau mainstream a fost dintotdeauna cel mai competitiv segment al pietei de bere. Dintre cele sase branduri care fac parte din acest segment - Bergenbier (InBev), Golden Brau (Heineken Romania), Skol (URBB), Timisoreana (Ursus Breweries), Ciuc (Heineken Romania), Stejar (Ursus Breweries) - primele trei si-au redefinit in 2009 comunicarea, alegand noi piste de abordare a consumatorului. Daca pana acum am fi raspuns fara sa clipim ca Bergenbier se asociaza cu complicitatea masculina si cu fotbalul, Golden Brau cu prietenia si Skol scoate in evidenta principalul beneficiu al berii, faptul ca aluneca usor, iata ca a venit momentul unui update.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Ciprian Bogoi
acum 14 ani
Lupta intre brandurile de bere in 2009 tine cont de ceva care nu s-a luat in calcul in strategia de anul trecut: criza, tradusa in cheltuieli un pic mai mici pt bauturi alcoolice. Din studiile de comportament de consum pe prima parte din 2009, romanii sunt dispusi sa cheltuie un pic mai putin pe bere fata de anul trecut, dar oricum scaderea e mult mai mica decat cea pt cumpararea de vin, vodca, whiskey sau altele.

Asa ca bradurile se reaseaza pe piata, ceea ce se intampla in fiecare an pe piata berii. Ceea ce nu prea e ok. Se pierde din notorietatea si efectele campaniilor din anii trecuti, la anumite branduri.

In fiecare an aceste branduri isi cauta o noua directie, exceptie Ursus care merge cam pe aceeasi linie de cativa ani (acum de cand cu nationala, e interesant ce se va intampla), Bergenbier care a mers bine dar acum face o schimbare radicala (nu stiu cat de bine venita in acest moment, se putea merge pe aceeasi directie si aduse inovatii), Timisoreana care dupa multe cautari pare ca si-a gasit traseul optim.

Golden Brau este o dezamagire pt mine, acum ceva ani era un brand popular, cu spoturi bune care au adus notorietate, dar acum nu prea isi gaseste locul, la fel si Skol.

Toate aceste actiuni, refresh de brand, repozitionari, etc inseamna bugete, bugete mari. Faptul ca producatorii dispun de aceste bugete n-ar trebui sa insemne neaparat ca trebuie in fiecare an alta eticheta, alt slogan, alt ....Ar trebui mai multa atentie catre consumator. Parerea mea!

www.mkt-blog.blogspot.com

:)



Branded


Related