Cum te lipesti de consumator mai eficient, daca esti un brand de guma de mestecat? Ii aduci aminte care sunt momentele cand are nevoie de o respiratie proaspata sau de un zambet stralucitor. Problema e: cum faci asta? Poti sa adopti un ton serios sau nu, poti sa ii dai de gandit sau sa il faci sa rada. Pe scurt, ori supralicitezi calitatile produsului ori mergi pe comunicare emotionala.
In continuare, am ales trei exemple ca sa ne facem o idee despre cum comunica brandurile de guma de mestecat.
O executie a GITAM/BBDO Israel pentru brandul Orbit, din portofoliul Wrigley's, incearca sa combine cele doua abordari, infatisand o scena din "Camera de interogatoriu". Ad-ul din decembrie 2008 are in prim plan un suspect chestionat sub auspiciile luminii deloc prietenoase provenind de la dantura luminoasa a ofiterului de politie. Sloganul vine firesc: "Orbit: pentru dinti mai albi". Insa nu putem omite faptul ca asocierea pare riscanta in contextul conflictului dintre israelieni si palestiniei in Fasia Gaza, care se soldeaza de multe ori cu anchete si interogari controversate. Sigur ca este indicat sa fie fructificate aspecte ce tin de background-ul cultural, dar poate ca ar fi putut miza pe altceva.