Monica Tarnovean (the Syndicate): In 2012 remarcam in continuare scaderea bugetelor alocate si organizarea de asa-zise pitchuri care strang idei "pro-bono" necomunicat

Anul 2012 a insemnat pentru the Syndicate implinirea a 5 ani de la infiintare si, odata cu aniversarea, schimbari in misiune, viziune si valori. Despre evolutia agentiei in 2012 si asteptarile pentru 2013 a raspuns Monica Tarnovean (Executive Director, the Syndicate).

Branduri si clienti activi in 2012

Anul acesta majoritatea clientilor nostri au fost activi: Bramac, Unilever Food Solutions, Banca Romaneasca, Grande Panini, Trust, Laptaru Ghita, plus cei nou castigati: Cumpana, Magura, ADM Farm, Forte Asigurari-Reasigurari si Claudia Rawlings. Nu au fost activi Total Green si Kale.

Cele mai importante schimbari din agentie

Da, au fost ceva schimbari la noi anul acesta. In primul rand am lucrat la misiune, viziune si valori. Dupa 5 ani am considerat ca este momentul unei reevaluari si am identificat niste obiective clare. In prezent suntem in proces de comunicare a valorilor la nivel intern si de aliniere a afacerii la viziune, cu tot ceea ce inseamna asta: procese de lucru, briefing si lucrul cu clientii, programe de stimulare interne precum Creative Lab si Thinking Lab (nume de cod), repere de creativitate, procesul de angajare. Nu in ultimul rand, anul 2012 marcheaza primul teambuilding oficial marca the Syndicate.

Modificari in departamentul de creatie

Ne dezvoltam departamentul de creatie cu oameni noi, cu expertize specifice pe care le exercita ca hobby (de exemplu in store design, amenajare interioara, desenatori, stilisti).

Stim ca pasiunile (complementare celei de baza, publicitatea, care ne leaga) genereaza idei si un anumit tip de abordare creativa de "explorator", care ne ajuta in crearea diferitelor concepte de campanii.

Tipuri de campanii create

Am lucrat in continuare la campanii de imagine si de produs pentru clientii nostri, branding si packaging, am creat si implementat evenimente neconventionale cu care am luat si un premiu, dar si campanii de reduceri de preturi care ne provoaca creativitatea de fiecare data.

Schimbari fata de anul trecut nu au fost foarte multe, poate am avut mult mai multe campanii de produs la Banca Romaneasca sau mai multe campanii de reduceri de preturi la Bramac dat fiind contextul pietelor specifice care ne modeleaza tipul de campanii J. O schimbare notabila si vizibila a avut loc la Banca Romanesca prin implementarea noii platforme de comunicare create de noi in toamna.

Media folosite in campanii

Ca tipuri de media, in continuare TV-ul functioneaza si este solicitat de catre clienti, din ce in ce mai mult internetul si foarte putin presa scrisa, multe campanii la punctele de vanzare.

Ca tendinta in agentia noastra ne propunem sa folosim intotdeauna in mixul de comunicare si medii neconventionale, acolo unde ne gasim targetul specific fiecarei campanii, lucru pe care am si reusit sa-l implementam, la Cumpana Acasa si Unilever Food Solutions.

Intotdeauna ne punem intrebarea: "Unde gasim clientii DUPA LINIE?" si gasim solutii la fiecare brief – apropos de abordarea noastra BEFORE AND AFTER THE LINE.

Evolutia bugetelor in campanii

In unele cazuri s-au mentinut, in altele au scazut. In medie, din pacate au scazut.

Insa aceasta scadere a bugetelor ne-a facut sa ne valorificam spiritul romaneasc si sa cautam solutii si mai creative in comunicare, implementand la nivel de agentie programe de stimulare a creativitatii si de cunoastere, iar la nivel de client venind cu noi solutii, perspective, modalitati de abordare si canale de comunicare.

Premii castigate in 2012

Am castigat impreuna cu Unilever Food Solutions si Make Sense PR premiul Silver la PR Awards cu campania "Doggy Bag is a Goodie Bag".

Acest prim premiu in agentia noastra ne-a starnit pofta de a ne inscrie si a castiga si alte competitii in domeniu, lucru pe care l-am comunicat si clientilor nostri cu potential si dorinta de creativitate, tinand cont in acelasi timp de misiunea noastra constanta de a livra rezultate vizibile si concrete pentru client.

Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012

Contextul pietelor in care activam prin clientii nostri a influentat cel mai mult activitatea agentiei in sensul specificitatii campaniilor create.

O parere despre industria de publicitate in 2012

Mari schimbari fata de anul trecut nu am observat, remarcam doar in continuare scaderea bugetelor alocate si ca tendinta generala organizarea de asa-zise pitch-uri la care unii clienti doresc doar sa stranga idei de la agentii, "pro-bono" necomunicat, in loc sa mearga pe o strategie clara si sa desemneze o agentie castigatoare cu care sa formeze un parteneriat.

In consecinta sustin ideea si practica de a solicita o taxa pentru participarea la pitchuri in industria noastra.

Clientii nostri sunt deschisi in a face si altfel de comunicari, lucru care ne bucura si ne provoaca.

Consider ca suntem pe un trend pozitiv in ceea ce priveste creativitatea, din pacate bugetele ne restrictioneaza in a dezvolta campanii integrate pe medii diverse cu efecte cu adevarat ravasitoare, in genul celor castigatoare la Cannes.

Asteptari de la 2013

Pentru 2013 ne asteptam sa vedem primele efecte ale muncii noastre sustinute incepand din septembrie, prin materializarea valorilor, a misiunii si a viziunii the Syndicate, in consecinta la o crestere a businessului nostru printr-un portofoliu echilibrat de clienti din industrii diverse si o crestere a profitabilitatii adusa de creativitate.

Ne asteptam sa avem in continuare clienti curajosi si determinati in a creste afacerea lor sau cea pentru care lucreaza ca angajati.

Ne asteptam sa ne aducem contributia cu ceea ce stim si simtim in mintile si in sufletele oamenilor prin branduri puternice, oneste si utile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related