Ciprian Dron (Media Factory): "Fara analiza si strategie brand-ul este doar o haina goala, lipsita de continut"

O dovada ca piata de branding locala se dezvolta din ce in ce mai mult e si faptul ca exista proiecte ce merita atentie semnate si de agentiile din provincie. Un exemplu este Media Factory, agentia de branding ieseana care are 8 ani de activitate si au construit anul acesta brand-uri si identitati vizuale. Ciprian Dron (Owner, Media Factory) povesteste despre proiectele dezvoltate anul acesta, trend-urile observate la nivel national si international in design si asteptarile de la industria de branding locala pentru 2013. 

Branduri si clienti ai agentiei activi in 2012

Dintre clientii Media Factory activi in 2012 au fost: Bosch Electrocasnice, Zeelandia, Fiterman Pharma, Portas Com (Bunna), Ilvas (Vio), Racova Grup, ADV Romania, Arcadia, Tehnoton, Hyllan Pharma, Romtec, Dr. Reddy’s, Radburg, Tehnoprod, Mamma Mia.

Cele mai importante proiecte ale agentiei in 2012

Anul acesta am avut proiecte interesante si provocatoare care ne-au onorat si mobilizat in acelasi timp la turatie maxima. Dintre proiectele cu impact si vizibilitate mare enumeram: Perfectinbucatarie.ro (Bosch), Magnus si Lumiteh (Tehnoton), Prokorn, Rotunda Romaneasca, Franzela Familiei si Painea Smarandei (Zeelandia), lactatele Vio (Ilvas) si Bunna (Portas Com), solutia de parbriz Klar Master (Romtec), rebranding-ul Mamma Mia si participarea la construirea brandurilor turistice Piatra Neamt si Varfu Campului.

In 2012 am construit identitati vizuale si am propus elemente esentiale comunicarii integrate, in mediul online si offline. De asemenea, am contribuit la lansarea primului brand premium de electrocasnice romanesc (Magnus) si a doua branduri turistice. Conceptele acceptate de clientii nostri denota personalitate si emotie, spun povestea brandului si pluseaza in zona memorabilitatii afective. Propunerile noastre au fost bazate pe studii de piata si audit de brand, astfel incat directiile sustinute pentru pozitionare sa reprezinte cea mai buna solutie pentru succesul in piata.

Solutii propuse pentru cerintele si nevoile clientilor

Cerintele clientilor nostri se refera de regula la comunicare comerciala, la construirea unei strategii orientate pe rezultat rapid in vanzari. Pe langa indicatorii cantitativi care tin de rezultate cuantificabile imediate, ne sfatuim clientii sa ia in considerare si indicatori calitativi care valorizeaza recunoasterea, aprecierea, reputatia brandurilor proprii, fidelizarea consumatorilor etc.

Managerii de business-uri trebuie sa constientizeze cat de mult atarna puterea brand-ului in succesul comercial. Doar avand un brand puternic in background te poti baza pe rezultate foarte bune, stabilitate si o securizare buna a cotei de piata.

Bugete investite anul acesta in proiecte de branding

Bugetele sunt personalizate in functie de anvergura proiectelor. Industria de branding este in continuare una tanara. Simt o deschidere mai pronuntata a companiilor, care vine in mare masura tot din partea multinationalelor, constiente de importanta brandingului.

Companiile autohnotone observa ca o constructie intuitiva a businessului si un sistem bazat doar pe pushing comercial si logistic nu mai sunt suficiente. De aceea, din ce in ce mai mult, se intrevede era brandurilor construite atent si comunicate cu grija si intelepciune.

Cele mai importante schimbari in agentie

In 8 ani de existenta am evoluat de la servicii si solutii simple, care mergeau pana intr-un anumit punct, la o sustinere totala, integrand in proiectele noastre solutii complexe online si de retail. Desi anul acesta nu au avut loc schimbari majore, putem spune ca plusul il resimtim pe partea de productie video adresata atat mediului online, cat si offline.

Suntem o echipa bine structurata, specializata si capabila sa ofere suportul total in conceperea si realizarea succesului pentru branduri corporate si de produs. O parte dintre colegi ne sunt alaturi chiar de la infiintare. Impreuna am invatat ca trebuie sa participam la succesul fiecarui brand construit de noi, oferind suport total, de la partea de cercetare si analiza strategica, la identificarea celor mai potrivite solutii online si offline pentru brand. In background-ul instrumentelor viabile oferite clientilor, care sa participe la succesul brand-urilor, stau sute sau mii de ore de consultanta dedicate fiecarui client.

Trenduri nationale si internationale la nivel de design

Din perspectiva pietei si a luptei concurentiale, solutiile de design care ajuta brandurile sa comunice devin din ce in ce mai spectaculoase, marjand pe schimbari strategice, diferentiere, dar si pe memorabilitatea puternica a schimbarii. Nu putem vorbi despre un trend, ci despre personalizarea, creativitatea si spectaculozitatea solutiilor de design astfel incat toate instrumentele de comunicare sa poata ajuta decisiv un brand in piata.

Comunicarea online ia amploare an de an, fie ca ne referim la constructia platformelor de produs / serviciu sau de campanie, fie ca punem accentul pe social media care presupune interactivitate, feedback, actiune in timp real.

Cifra de afaceri a agentiei in 2012 si evolutia fata de anul precedent

Daca tinem cont de cifra de afaceri, numarul si complexitatea proiectelor in care am fost implicati, putem spune ca ne pozitionam intre agentiile de branding cu rating bun la nivel national. Estimam ca in acest an, cifra noastra de afaceri va pastra trendul de anul trecut.

Lucruri care au influentat branding-ul din Romania in 2012

Consideram definitorie maturizarea viziunii detinatorilor de afaceri in ceea ce priveste importanta brandingului. Foarte multi dintre clientii nostri doresc sa isi securizeze si mai bine pozitia in piata si sa castige puncte in plus fata de concurenta. Rata de crestere a vanzarilor pe termen scurt nu este o strategie castigatoare, de aceea, in procesul de comunicare recomandam clientilor sa nu investeasca doar in sustinerea comerciala cu focus strict catititativ in departamentul de vanzari. Formula de impact este de a corela strategia de brand, campaniile de sustinere si intarire a brandului, cele de PR si comerciale.

Cea mai importanta lectie despre branding invatata in 2012

Am pornit la drum acum 8 ani cu un crez: acela ca fara analiza si strategie, brand-ul este doar o haina goala lipsita de continut. In 2012 am primit o reconfirmare a acestuia.

Orice comunicare despre produs sau serviciu cu exteriorul trebuie corelata in mod esential cu lucrurile definitorii ale brandului (valoare, atribute, beneficii, utilizare, utilizatori, plusvaloare neta etc.) Coerenta mesajului transmis este vitala - aceleasi idei si standarde de baza trebuie pastrate indiferent de forma mesajului.

Asteptarile despre evolutia pietei de branding in 2013

Pentru 2013 speram sa urcam tot mai sus, sa fim provocati de proiecte din ce in ce mai complexe si mai interesante. Sa construim branduri care sa aiba impact european, pentru ca la nivel national lucram de ani buni, sa oferim solutii inspirate si spectaculoase in masura in care aduc o plusvaloare reala companiilor pentru care lucram.

Avem o capabilitate dovedita pentru proiecte medii si mari si de aceea in 2013 ne dorim sa implementam proiecte care sa ne puna in valoare atat din perspectiva serviciilor de strategie, cat si din perspectiva creatiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Related