Larisa Petrini (Saatchi & Saatchi PR): PR-ul devine punctul central de intalnire al creativitatii cu bugetele

Anul acesta Saatchi & Saatchi PR a fost prima agentie romaneasca ce a castigat un premiu la World Luxury Award, fiind de asemenea nominalizata la Cannes Lions, European Excellence Awards si PR Award. Larisa Petrini (Managing Director, Saatchi & Saatchi PR) vorbeste despre proiectele implementate de agentie anul acesta, bugetele si creativitatea proiectelor romanesti de PR, dar si despre asteptarile pentru 2013 de la industria locala.

Clienti activi in 2012

A fost un an plin de proiecte frumoase, cu clienti activi din toate domeniile pe care Saatchi & Saatchi PR le are in portofoliu: financiar, medical, retail, real estate, lux. Portofoliul de clienti al Saatchi & Saatchi PR a crescut anul acesta. Am adaugat noi clienti din diferite domenii de activitate. Alaturi de o crestere a numarului de clienti, in 2012 Saatchi & Saatchi PR si-a diversificat si serviciile oferite. Am derulat activitati pentru Rafael & Sons, AFI Palace Cotroceni, Lego, Next, Lee Cooper, Franke, Scoala Americana Internationala din Bucuresti, Gealan, Alpha Bank, Comisia Europeana, Ovidiu Ro, Junior Achievement Romania.

Cele mai importante proiecte de anul acesta

Printre cele mai importante proiecte derulate de Saatchi & Saatchi PR, in 2012, se numara campania "The Chronicler", pentru Rafael & Sons, proiectul educational de CSR derulat pentru Lego, alaturi de Junior Achievement si de Ministerul Educatiei, campania "Arta pentru Viata" a Servier Pharma, campania Uniunii Europene de informare a consumatorilor "E dreptul tau! Actioneaza".

Cele mai importante schimbari din agentie in 2012

Portofoliul de clienti al agentiei a crescut si echipa s-a extins cu specialisti cu expertiza solida in toate componentele comunicarii de criza. Anul acesta am restructurat business-ul prin crearea de noi divizii si am desemnat specialisti care sa le conduca. De asemenea, am considerat ca este momentul oportun pentru a ne extinde serviciile in zona de social media.

Split-ul pe tipuri de proiecte in 2012 

Anul acesta tot mai multe companii au acordat o atentie sporita componentelor de crisis management, pe care le-au inclus in strategiile lor de comunicare, iar acest lucru indica si o maturizare a perceptiei pietei. Totodata, o parte dintre sumele alocate evenimentelor au fost directionate catre componenta de digital.

In acelasi timp, chiar daca se simte in continuare precautia multora dintre companii, fata de 2011 se observa o intensificare a lansarilor sau relansarilor, in timp ce componente precum cea de media relations continua sa se afle, ca si anii precedenti, pe listele de prioritati ale clientilor.

Noutati si influente in industria de PR din 2012

PR-ul are un rol tot mai important in constructia de brand, devine punctul central de intalnire al creativitatii cu bugetele. Pe de alta parte, prim-planul apartine digitalului, pe el sunt puse toate luminile reflectoarelor, iar strategia castigatoare pentru un brand se traduce prin mixul de PR si digital.

Cerinte si bugete ale clientilor in 2012

Clientii cauta sa ajunga cat mai repede si sa ramana cat mai mult la inima consumatorului. Iar consumatorul trebuie prins din mers si castigat, pastrat, fidelizat indiferent de locul in care se afla. Cu alte cuvinte, consumatorul traieste in social media si, daca alaturi de creativitate adaptata la bugete nu ai si o componenta puternica de digital, e posibil sa nu-l mai prinzi din urma. Asadar clientii au inteles tot mai mult ca o abordare integrata, intr-o campanie din care sa nu lipseasca componenta de online, este o carte castigatoare.

Cu toate acestea, mai exista clienti care nu sesizeaza importanta, nevoia si eficienta canalelor de social media si pentru a-i convinge de rolul acestora si de costurile implicate e nevoie de un efort suplimentar.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste bugetele investite, majoritatea companiilor sunt in continuare foarte atente la cat cheltuiesc si vor sa-si maximizeze investitiile. Anul acesta fee-urile au ramas la acelasi nivel sau au inregistrat scaderi usoare. Mai important este insa ca volumul de munca a crescut.

Premii obtinute

In 2012 Saatchi & Saatchi PR a devenit prima si singura agentie romaneasca de PR premiata la World Luxury Award, cel mai important festival ce rasplateste excelenta in comunicarea brandurilor de lux, premiu venit dupa bronzul de la Cannes Lions, pentru campania Enel – Plant the Bill. Nominalizarile sunt si ele importante, iar anul acesta Saatchi & Saatchi PR a fost nominalizata la Cannes Lions, la European Excellence Awards si la PR Award. Dupa cinci ani in care nu am inscris, toate acestea ne bucura si ne onoreaza.

Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012

Din intreaga industrie a comunicarii, acesta este momentul in care, din punct de vedere al creativitatii si al eficientei, PR-ul a preluat conducerea. Dincolo de originalitatea ideilor si de pragmatismul de care dau dovada relatiile publice, atunci cind pun in practica un proiect, profesionistii din PR sunt si cei care rezolva problemele si fac conexiunile necesare. In cazul PR-ului, creativitatea este ceea ce un reputat specialist al industriei definea ca abilitatea de a crea ceva din nimic si de a gasi noi solutii la vechi probleme.

Asteptari de la industria de PR pentru 2013

Se va mentine trendul usor crescator inregistrat si in 2012, astfel ca la finele lui 2013 vom putea vorbi despre bugete mai mari si despre o piata pe plus. Preconizez o crestere intre 5% si 10%, dependenta insa de o serie de factori. Reticenta si cumpatarea clientilor sunt tot mai mult date la o parte de eficienta pe care PR-ul a demonstrat-o in ultimul an cu bugete reduse.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related