Ilustratiile semnate Aitch fug de realism. Si bine fac

Ilustratiile semnate Aitch fug de realism. Si bine fac

Aitch, cunoscuta si sub numele Heliana Rotariu, e un ilustrator roman de 20 si ceva de ani, care e acum in Lisabona. A venit pe lume in Roman si ne-a spus ca, pana sa descopere grafica si design-ul, a fost mica, rea si hedonista, cu o parere de neclintit ca scoala n-avea prea mult sens - pentru ca nu era de arta.

S-au gasit in cele din urma, talentul si scolile potrivite, si iat-o acum impartasind lumii (de pe mai multe continente) fantezii ilustrate din imaginatia ei jucausa. A expus peste mari si tari, in Canada, Portugalia, Germania, Danemarca si altele. A lucrat pentru clienti din Romania, UK, Statele Unite si Coreea de Sud - intre care Vans, 02, ING, Nestea - iar in viitor vrea sa lanseze o revista de ilustratie romaneasca si sa dea de-o casa, un atelier si o pisica.

Ce sa va mai tin, legati-va centurile de siguranta, intram in universul Aitch:

Despre ea
Am studiat grafica in liceu si facultate, primii patru ani la Colegiul National de Arta Octav Bancila, in Iasi, iar urmatorii la Facultatea de Arte si Design in Timisoara.

Pana la 14 ani am locuit cu parintii, in Roman, si perioada claselor primare si gimnaziale a fost un mini-cosmar pentru toti trei. Am fost o hedonista mica si rea, cu absolut niciun respect pentru scoala si ce se intampla acolo. Perioada aia e destul de blurry, dar desenatul era o portita de scapare atunci cand trebuia sa stau cu orele in banca.

Beautiful Us

Cred ca prin clasa a 7-a , cand deja se credea ca sunt o cauza pierduta, m-am inscris la niste cursuri de design vestimentar predate de Corina, o tipa tanara si cool care a tinut neaparat sa-mi cunoasca parintii si ne ilumineze cu privire la existenta liceelor si facultatilor de arta care nu erau niste chestii metafizice, iar ea chiar ma vedea acolo. Si asa, desenatul a devenit o mare portita de scapare spre cine sunt si ce fac.

Inspiratia vine...
Sursa inspiratiei poate fi foarte obvious cateodata, iar in alte dati pop-uieste din aparent nimic. Oricum, fiindca ilustratiile mele fug de realism, obvious-ul si necunoscutul intra intr-o oala mare in care se mixeaza bine. Ce mi-e clar e ca natura, locurile in care traiesc si calatoresc sunt factorii cei mai importanti. Apoi, imi mai place sa extrag idei sau sa ma folosesc de amintiri si, cateodata, sa ma fixez pe un anumit feeling. Ca "sentiment" suna cam cheesy :)

Promovare
Am un site personal si un cont de Behance pe care le updatez pe masura ce finalizez lucrul la un anumit proiect. Am si o pagina de Facebook pe care imi place sa tin oamenii la curent cu orice noutati se mai intampla pe masa mea de lucru, fie ca e vorba de schite, making-of-uri ori proiecte incheiate.

 
A few Things That Fit Inside A Heart

Ilustrand pentru branduri si agentii
Asta e cool la statutul de freelancer, ca poti refuza orice chestie care nu ti se potriveste, sau nu te inspira, asa ca as putea spune ca majoritatea colaborarilor au mers smooth. Cand e vorba de lucrat cu well-established brands, agentiile de publicitate sunt intotdeauna la mijloc, ele sunt cele care ma contacteaza.

Lucratul in sistemul asta e perfect, intregul proces e foarte bine organizat, exista un nivel ridicat de profesionalism si respect care sunt foarte importante, cel putin pentru mine, atunci cand mi se propune o colaborare.

De obicei, refuz atunci cand termenii colaborarii sunt destul de vagi si trebuie sa trag de client pentru mai multe detalii, la fel cand, desi mi-a vazut portofoliul, imi cere sa lucrez intr-un cu totul alt stil/tehnica, sau cand mi se propune plata de tip like-uri pe Facebook si vizibilitate :)


Vitrine pentru magazinul Sport Couture din Mall Baneasa

Proiecte personale/lucrari comandate
Proiectele personale sunt cele care imi permit sa experimentez, sa acumulez si sa evoluez, si reprezinta practic cea mai importanta chestie din viata mea, iar timpul pe care il am e dedicat, in cea mai mare masura, lor. Asa ca tin foarte mult ca atunci cand primesc un job sa nu ma abat de la ce as face in mod normal.

Dar asta nu e o problema prea mare, pentru ca majoritatea joburilor pe care le primesc ajung la mine datorita faptului ca lucrez in maniera in care o fac, iar clientii erau in cautare de fix asa ceva :)


Packaging Illustrations

 
Ilustratie facuta pentru concursul de design Nestea - 2012

Clienti internationali vs. clienti din Romania
E o mare diferenta la nivelul de incredere in estetica ori in puterea de judecata a ilustratorului. Am avut mult mai multe colaborari cu clienti straini decat cu clienti romani; de fiecare data sunt uimita cat de repede si usor decurge treaba cu cei din afara, si de multele poticneli in procesul de lucru cu ai nostri.

Cerintele sunt basically la fel, insa procesul in care toata lumea trebuie sa-si dea cu parerea e un pic amuzant si in acelasi timp frustrant.


Ilustratie pentru Libraria Jumatatea Plina

Cele mai mari provocari
Cred ca "sindromul clientului care le stie pe toate" e cea mai mare provocare.

Ilustratorul roman si monetizarea
Slava Internetului pentru clientii straini! :)

Pe viitor
Planuiesc sa scot un quarterly de ilustratie romaneasca, sa-mi iau casa si atelier, si poate o pisica.


Din aceeasi serie cu ilustratia de la inceput - The Garden of Good and Evil

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related