[CaseStudy] Ziua Internationala a Dorului by Vunk. O idee din Orasul Minunilor

[CaseStudy] Ziua Internationala a Dorului by Vunk. O idee din Orasul Minunilor

PROVOCAREA

Lansarea unui nou single este de fiecare data o provocare, de la timing, la concept, pana la ritm si ideea spotului. Asta se intampla mai ales in contextul in care industria muzicala abordeza cam aceleasi mari directii, referindu-se la dragoste, nostalgie si etapele evolutiei, stil de viata si distractie , dar mai ales la dor. Dorul care, oricum, se regaseste in toate celelalte teme mentionate anterior. Asadar, cum te poti diferentia intr-un astfel de context? Cum lanseaza si pozitioneaza Vunk noua melodie, intr-o zona colorata, cu un tratament fresh si iesit din comun?

INSIGHTUL

Am tot obisnuit sa importam motive si sarbatori occidentale (Valentine's Day, Halloween, Black Friday, etc.), ajungand sa ignoram valori autentice romanesti. S-a creat o falsa cultura moderna. Din aceasta tensiune a reiesit un val de rezistenta, un val al intoarcerii spre “neaos”, spre pur romanesc, un val al firescului, cu ramuri in trenduri de fashion, stil muzical, in principiu respect fata de autenticitatea romaneasca. Romanii au ajuns sa simta nevoia unui lucru original, fara sa il mai poata deosebi de comunul, rutina deja formata.

 
Nimeni nu stia... dar toti sunt pregatiti pentru #ZiuaDorului!

Nimeni nu stia... dar toti sunt pregatiti pentru #ZiuaDorului! Sarbatorim impreuna pe 13 mai! #DorulMeuEste

Posted by Ziua Internationala a Dorului on Thursday, 7 May 2015

 

IDEA

Exact, Ziua internationala a Dorului. Dorul este un capitol impresionant al folclorului romanesc, fiind una dintre cele mai profunde stari de spirit ale creatiei populare romanesti. Dorul, atat de specific noua, care inglobeaza o multitudine de simtiri, de asemenea, intr-o diversitate de feluri, nu este marcat concret. Ziua internationala a Dorului este un manifest de care Romania are nevoie. Un discurs de constientizare a trairilor pe care le purtam zilnic, mai mult un indemn spre indeplinirea dorului. De la dor la satisfactie exista, de cele mai multe ori, un singur pas: initiativa. Acest indemn spre initiativa nu putea fi mai bine incoronat decat cu o melodie.

 

CUM A FUNCTIONAT?

Timp de 2 saptamani am reusit sa formam o comunitate, apeland in prima faza la etapa constientizarii. Ne-am facut intelesi cat de prezent este dorul in ritmul vietii agitate si tocmai din prisma asta ajungem sa nu ii mai dam importanta. Am invocat cele mai frecvente manifestari ale dorului, iar Cornel Ilie a fost primul ambassador al Zilei Internationale a Dorului .

 


Fiind o nevoie neexploatata, demersul a prins anvergura, iar miscarii s-au alaturat tot mai multi ambasadori care au empatizat exprimandu-si propriile doruri.


Simbolul campaniei a fost reprezentat de libertatea de a ridica un zmeu, tradus prin inocenta de a-ti manifesta dorul, de a te exprima, specific copilariei, nostalgiei legate de lucrurile pe care simtim ca nu le mai putem face.


Bulgarele aruncat in mediul online a declansat avalansa, iar pe data de 13 Mai tot mai multe persoane s-au alaturat si au sarbatorit ZID, exprimandu-si trairile public.


Doar in cursul unei zile exprimarea dorului a ajuns la nivel de trend, lucru care confirma ecoul pe care l-a avut acest demers, si totodata, confirmarea faptului ca el va dainui in timp.


Astfel, am creat awarnesul perfect pentru lansarea imnului Zilei Internationale a Dorului: Fa-mi cu mana!

Toate clipurile din campanie si videoclipul piesei au fost realizate de echipa de productie The Brothers M.

 

REZULTATE

Ziua Internationala a Dorului a insemnat:
- 461.806 reach total pe pagina de Facebook ZiD
- 3.145.000 viewership estimat via ZeList Monitor pe #ZiuaDorului si #DorulMeuEste
- 428.110 reach organic pe videoclipul postat pe pagina de Facebook a Trupei Vunk
- 147 de ambasaDORi
- 63 de mentiuni in Radiouri si media
- 38 companii si branduri care au postat despre Ziua Dorului
- 2 saptamani
- O singura melodie
- Milioane de doruri.

O sarbatoare dureaza o zi, dar emotiile ei pot dura o viata intreaga.

 

CREDITS

Project Management: Cristian Stan (Sublime Romania)
Concept: Cornel Ilie
Copywright: Cornel Ilie
Art Direction: Adrian Rusu
PR: Andreea Mirica
Social Media: Alin Pandaru
Video: Silviu Mustatea & Bogdan Mustatea

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related