Din agenție în agenție, alimentat de INVIDIE. Andrei Cucoaneș e special: RÂVNEȘTE la invidia ALTORA!

Din agenție în agenție, alimentat de INVIDIE. Andrei Cucoaneș e special: RÂVNEȘTE la invidia ALTORA!

”Privește cerul...”
”Lasă cerul, tu, nu vezi ce-au făcut ăia de la Propaganda?” - dialog între publicitari, pânză, cca. 2013.

Încercăm de mai bine de o săptămână să găsim întrebuințări ale invidiei. Și chiar credeam că ne-am pus cu toții de acord asupra beneficiilor ei în publicitate, anume că te motivează; însă azi, am realizat că am lucrat cu un termen pe care nu l-am definit complet. Andrei Cucoaneș, Creative Director la V8 Interactive, are IMPERTINENȚA să ne spună următoarele: ”bă fraierilor, invidia este benzină pentru ăia invidiați, nu pentru cei care invidiază”. Am parafrazat un pic, dar ați înțeles ideea. Deci nu e sens unic toată treaba asta.

TUPEUL însă, își arată solzii DEZGUSTĂTORI abia atunci când Cucoaneș recunoaște SENIN, CINIC chiar, că în toate agențiile pe unde a lucrat, a lucrat pentru că INVIDIA i-a dictat să meargă acolo. Pe Nițu l-a invidiat, pe Băraru a invidiat-o și a și stalkerit-o. Până când și până UNDE merg CIUDA și POFTA la munca altuia, Doamne?

În cel mai bun caz, până luna viitoare, pe 16 si 17, când Premiile FIBRA ne vor lăsa pe toți într-o baltă de invidie. Despre înscrieri puteți citi aici.

 

Pentru început, niște Propagandă 

Prin 2009 cred că am fost surprins de o campanie...surprins pentru că eram destul de aproape de oamenii care au lucrat campania și totuși m-a lovit abia după ce a pornit. Auzeam lucruri, frânturi, dar nu le-am legat în niciun moment până când a ieșit: ”Atlasul de mitocănie urbană” făcut de PROPAGANDA pentru Radio Guerrilla.

Pe lângă că m-am simțit ca Wile E. Coyote de fiecare dată când…

Mi s-a părut o campanie atât de simplă și autentică și atât de potrivită pentru Guerrilla.

Au fost și sunt și altele, dar asta cred că a fost prima cu efect ”na mă, ce frumos și simplu!? din cele făcute de ai noștri.

 

Niște campanii enervant de bune

Primele reclame care mi-au stârnit interesul către o industrie pe care nici măcar nu luasem în considerare până atunci au fost cele făcute de McCann, pentru Sprite în co-branding cu emisiunea Jackass de pe MTV… cred :)

Încă mă mai trezesc zicând ”Sunt Andrei și cunosc cu placa!”, dar în 90% din situații, numa’ eu știu referința așa că, râd ca prostu’. Mnah…

Cred că a fost primul moment ”ce dracu’ a fost asta?!” legat de vreun spot românesc. Părea a fi o greșală… cineva a băgat caseta greșită.

Nu cred că am un top, pentru că toate cele pe care le invidiez au ceva diferit; nu le pot compara, pentru că ”servesc” ca reper pentru diferite perspective ale industriei. Nu o să pot compara cel mai tare jucător de Fifa cu cel mai tare jucător de fotbal. Același joc, aceleași reguli, dar complet diferiți.

 

Alte repere demne de invidie ar mai fi:

ROM-ul American, care din punctul meu de vedere a introdus o nouă perspectivă ”de afară” în publicitatea din România. O campanie ca la carte, dintr-o ”carte” scrisă în alte părți.

 

Bear Driver cred că a fost primul ”produs” digital pe care l-am felicitat imediat ce a ieșit. Frumos, ușor de înțeles, util. Da.

 

Why don’t you come over, pentru că a fost o altă campanie ca la carte, dar la care am și participat.

Sunt doar niște exemple și cu siguranță sunt mai multe de spus despre ele, dar cred că n-aș spune nimic nou.

 

Invidia constructivă

Ăsta e momentul în care zicem că invidia ne inspiră și că ne motivează, ne demonstrează că se poate și că trebuie să vrei. Da, așa e...merge și așa. Păi, da’ de ce nu sunt mai multe agenții alături de McCann, Publicis, GMP, Leo și altele acolo în topuri?                    

Invidia este combustibil pentru invidiați, nu pentru invidioși. Îmi place să fiu la primire, dar atunci când invidiez, o fac pentru că sigur am învățat ceva la care cineva a ajuns înaintea mea.

Astăzi dăm, mâine... luăm? :)

 

Invidios pe feedback

Destul de multă vreme, prin toate agențiile prin care am fost, nu am avut un director de creație direct. Eram ăla de la online care vorbea altă limbă și de multe ori, mi se aprobau lucruri doar pentru că nu înțelegea nimeni ce ziceam sau nu era un interes atât de mare în zona asta. Eu, de obicei, aveam 2-3 idei în care intram ceva mai detaliat și câteodată rămânea tot la mine să aleg una din ele.

Eram pur și simplu invidios pe colegii care primeau feedback, pentru că asta le făcea ideile mai bune... așa că am început să scot numa’ bălării.

Ceea ce părea a fi o treabă foarte simplă pentru cei cărora le prezentam ideile s-a transformat. Evident că s-au născut și niște probleme că ”s-a defectat băiatu’ de la online”, dar am început să primesc feedback și am început să simt că ieșeam dintr-o zonă în care nu-mi plăcea.

 

Cel mai bun lucru ieșit din invidiile tale

Invidia altora :)

 

Zi mersi, Andrei!

Prin toate agențiile prin care am trecut, am ajuns într-un fel sau altul pentru că aveam ceva de invidiat acolo, deci, ceva de învățat. Cred că am avut norocul să ajung în toate locurile în care mi-am propus să ajung sau cel puțin să am o interacțiune din care să am ce ”fura”.

Raluca Băraru, prima invidie în materie de Art Direction, dar și prima care m-a lăsat să-i fiu stalker, să văd cum face lucrurile. Mai târziu am apreciat și mai tare că am văzut cum e să ai un creeper în cârcă în timp ce lucrezi :)

Bogdan Nițu, acest nume pe care îl invidiam înainte să ajung să lucrez într-o agenție focusată pe digital. Aroganța lui în a număra titlurile de ”Agenția anului” la Internetics s-a dovedit a fi una care alimentează succesul :)

Mihai Botărel pentru că e primul nume pe care îl asociez cu publicitatea semnată de români în afara României.

Oana Năstase, în primul rând, în contextul WEBSTYLER, pentru dedicarea ei pe care o invidiam și nu reușeam să o egalez. Dedicare pentru care încă-i mulțumesc și acum, în V8 Interactive.

 

Ce-o să faci?

Cu gestiunea invidiei cred că stau bine. Aș vrea să aud mai mulți oameni, dintre cei cu care lucrez, că zic asta cu încredere.
E ușor să invidiezi, o să te plictisești.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related