Cu cateva branduri activiste nu se face primavara. Dar tot e mai caldut

Cu cateva branduri activiste nu se face primavara. Dar tot e mai caldut

Vine un moment in care trebuie sa te uiti in jur, sa vezi cine e cuminte si cine are curaj. In jur, adica la televizor, in feed si pe raft, nu doar peste umar. Ca sa constati ca sunt branduri mai vocale decat altele, care asteapta in schimb nimic altceva decat reciprocitate. Asadar, un pic de activism.

Iar asta nu inseamna, in mod automat, critica politica sau proteste. Activism este si cand reclami lobby-ul subteran pe tema justitiei, si cand tragi de urechi firmele care exploateaza saracimea rurala, pentru ca apoi sa se planga ca n-au forta de munca. E alegerea fiecaruia cum se implica. Ideea este sa o faca, daca se poate.

Am adunat cateva exemple de branduri care au simtit nevoia sa nu mai stea pe margine, in chestiuni pe care ii preocupa. Fara sa facem un secret din faptul am sustinut si credem in institutia protestului, vi le prezentam sumar si cu putine comentarii.

 

EuropaFM, cu o campanie noua de la Rusu+Bortun in care fake newsul si exagerarile sunt corectate pana ramane doar adevarul: jurnalistii Europa FM se angajeaza sa ia „la puricat” stirile pe care le difuzeaza, ilustrand demersul prin aducerea declaratiilor de politician cu picioarele pe pamant. 

 

Savana. Care vrea sa infrumuseteze nu doar peretii oamenilor, ci sa si ajute la curatirea fluxului de informatii primit de oamenii cu acces la internet. Totul poate fi curatat, spuneau ei in urma cu 1 an intr-o campanie semnata Papaya Advertising, "inclusiv mizeriile de pe net".

 

Transavia. Nu multa lume auzise, pana zilele trecute, de brandul romanesc Transavia. Ca de cel olandez, o linie aeriana low-cost, se mai stia cate ceva. Ei bine, odata cu ultimul spot facut tot de Papaya, numele a ajuns sa fie cunsocut si mult-dezbatut. Nu doar pe net, ci si in bucataria bunicilor. De exemplu, ai mei spun ca nu e ok ca brandurile sa se implice in felul asta. 

 

Netflix. Unul dintre preferatii online-ului. Care se implica prin umor si folosind propriul continut drept parghie pentru a-si spune pasul. Netflix este un brand memar, daca vreti. Le iese al naibii de bine, si aproape orice ironie, mai fina sau mai groasa, prinde imediat la publicul internaut. He-he.

Humanitas. Piata cartii din Romania are un reprezentant important in lumea celor care cuvanta impotriva sistemului. Discret, cu umor pe foaie, Conducerea a invoit colectivul intreprinderii, pentru cateva ore, sa manifesteze in fata Casei Poporului Ales.

 

ARP Asigurari. Mai mici, si, teoretic, ceva mai plictistori, avand in vedere industria in care opereaza. Dar la fel de bataiosi si destul de funny. Si cum sarcasmul e cea mai buna arma impotriva... unora (ca nu-l pricep), pagina asiguratorilor de fata este plina de asa ceva.

Bistro Matrioska. Avem si ceva dulce la final. Matrioska au facut un calcul simpatic si au obtinut un rezultat numai bun de aplicat unor preturi la prajiturele. Bravo, nota 3,6 din 4.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Rusu+Bortun Brand Growers

Rusu+Bortun Brand Growers este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Din 2008,  integreaza servicii de branding, advertising si digital (prin Rusu+Bortun Cyber Growers) pentru a sustine... vezi detalii »

Sectiune

Dictionar



Related