[CIVIC 5D in haine noi] Un concept inspirat de Ghost in the Shell, declinat in 3 variante semnate Cosmin Gradinaru

[CIVIC 5D in haine noi] Un concept inspirat de Ghost in the Shell, declinat in 3 variante semnate Cosmin Gradinaru

Cosmin Gradinaru, artist, designer, publicitar de cursa lunga si actualmente CD in viata de zi cu zi, ne povesteste in descrierile celor 3 propuneri inscrise in competitia CIVIC 5D Design Challenge cum a plecat in abordarea briefului. Si, anume, de la un film cult care i-a marcat adolescenta, Ghost in the Shell (varianta japoneza din 1995), care atrata in ce fel linia dintre oameni si roboti se poate estompa (nu fara repercusiuni).

Astfel, conceptul inspirat de Ghost in the Shell a fost transpus in 3 variante, prin ilustrarea unei retele neuronale care ofera masinii si un feel dinamic, urmarind "accentele agresive ale caroseriei", ne povesteste Cosmin, care a incercat si sa reziste tentatiei de a supracomplica designul.

Cosmin ne-a spus si ca lucrarile castigatoare ar trebui sa fie cele care depasesc simplul stadiu grafic si merg inspre a spune o poveste, a transmite o emotie sau a reprezenta un set de valori ca punte intre brand si consumator. Din impresiile a doi dintre jurati, Mihai Sandu (Marketing & PR Manager) si Laur Ciorobea (Marketing & PR Representative), criteriile de evaluare merg exact in aceeasi directie.

Luati aminte la brief, la tips & tricks si, nu in ultimul rand, la deadline-ul 8 iulie.

 

Despre tine 

Am parcurs tot traseul; de la scoala de arta in clasa a-5-a , pana la liceul de arta, UNARTE, expozitii de arta, brand de haine cu imprimeuri pentru tineri (TOXIC in 2001) si, ulterior, advertising. Nu a fost niciodata doar arta, cum nu a fost niciodata doar design, a fost o explorare; de la academismul artistic la instalatie, foto-video, happening, design de imprimeu si produs, AR si VR.

Arta pentru mine nu a fost niciodata un scop, a fost un mijloc; de a intelege, de a comunica, de a imparti, de a retrai, poate in scop terapeutic. In viata de zi cu zi sunt Director de Creatie, adica o "carcasa bionica" cu "ghost ", exact ca tema abordata de mine.

 

CIVIC 5D Design Challenge. Prima impresie 

O initiativa absolut admirabila si perfect targetata, mai ales c-o pot evalua si din perspectica omului de advertising. Ancorata si in noile tendinte de Experiential Marketing in care publicul trebuie implicat activ si participativ, sa-si puna amprenta in campanie. Doar asa lucrurile devin personale, nu mai e doar o prezentare abstracta gandita intr-un hub international.

Au trecut multe concursuri de design pe langa mine, dar asta a rezonat cu fiinta si preocuparile mele. A fost un prilej bun sa ies "out of the shell".

 

Abordarea briefului

 Mi-a placut foarte tare ca nu se doreste doar un design cool sau graphic smart, mi-a placut ponderea importanta pe care o are conceptul din spate, mesajul pe care incearca fiecare sa-l transmita, universul pe care il aduce in fata privitorului, incursiunea pe care o faci ca participant/privitor prin istoria brandului Honda (alaturi de cea a modelului Honda Civic) si, totodata, prin istoria si cultura Japoniei.

Conceptul este inspirat dupa manga-ul iconic japonez Ghost In The Shell, transpus intr-un film vizionar care continua sa uimeasca, un film care face o analiza a societatii supra- tehnologizate, explorand raportul dintre corpul uman "amplificat" si puterea spiritului.

Lucrand parte de design si publicitate, stiu limitarile tehnologice legate de productia in sine a stickerului. Din pacate, structura de glitch prezenta in film nu mergea transpusa in designul stickerului, asa ca am mers pe o retea neuronala care sa transmita mesajul, dar care sa dea si o linie dinamica masinii, urmarind accentele agresive ale caroseriei.

Inscrierea preferata ar fi varianta rosie, parca pune cel mai bine in lumina caracterul si temperamentul masinii.

Pasionatii/entuziastii Honda vor sa conduca o masina care sa-i faca mandri, sa le dea sentimentul de unicitate, sa le "amplifice" spiritul, o masina care sa nu treca neobservata pe strada. Asta m-a dus cu gandul la replica You are more than just a machine, you have a "ghost" - din Ghost in The Shell, varianta 2017.

  

Dificultati?

Am incercat sa rezist tentatiei de a nu supracomplica designul, totodata fara sa pierd din vedere aspectul estetic si conceptual al proiectului. Am incercat sa nu "sufoc" designul masinii. 

 

Iti plac masinile? Conduci? Personalitatea ta in trafic

Imi plac masinile, imi place sa conduc, masina devine o extensie a corpului si a personalitatii tale. Favorabil pentru unii, rusinos pentru altii! Stilul meu de a conduce a evoluat odata cu experientele traite si chiar cu masinile conduse.

O masina eleganta iti impune un comportament elegant, nobil. Asa cum o masina sportiva si tehnologizata iti implineste personalitatea, dar te si tine departe de belele, devine ingerul tau pazitor, vezi safety and driver-assistive technologies ale Honda Civic 5D.

 

Catre jurati 

Juratii stiu la fel de bine ca mine ca nimeni nu mai vinde doar produse; se vinde o poveste, o stare, o emotie, un concept cu care te identifici, un set comun de valori. Lucrarea care transmite toate aceste lucruri trebuie sa castige. Doar asa va exista progres.   

 

Catre public

Sa nu ma voteze neaparat pe mine, sa voteze o lucrare care sa transceanda granitele unui simplu grafism, o lucrare care sa se potriveasca cu caracterul si valorile brandului, dar care sa-ti si transmita ceva, sa te faca constient de propriul "ghost". When we see our uniqueness as a virtue, only then we do find peace - Daisuke Aramaki, Ghost in The Shell, tot 2017.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Related