Unde a ajuns Social Media la sfârșitul lui 2019?

Unde a ajuns Social Media la sfârșitul lui 2019?

Iată că încheiem un al doilea deceniu dintr-un mileniu ce părea greu de imaginat.

Dacă în anul 2000 așteptam sfârșitul lumii, în 2020 așteptăm notificări pe telefon. Ce așteptăm, de fapt, anul viitor, poți găsi în articolul despre trendurile în marketing pentru 2020 al celor de la Craft Interactive.

În acest articol, însă, echipa Craft Interactive și-a propus să dezbată mai degrabă situația și evoluția Social Media și unde se regăsesc astăzi, la sfârșitul lui 2019, platformele care au schimbat modul în care comunicăm.

În medie, petrecem aproape 3 ore doar în Social Media, astfel că devine dificil să ne imaginăm cum ar fi viața noastră fără aceste platforme. Cu atât mai mult dacă suntem oameni de comunicare, de business sau pur și simplu millennials ori membri ai generației Z.

Unde este Social Media astăzi și la ce ne mai folosesc aceste canale aflăm, deci, în acest articol, pe care te îndemnăm să-l parcurgi până la sfârșit.

1. Siguranța online

Controversele din jurul platformelor de socializare nu pot fi ignorate.

De exemplu, Facebook a fost pus în fața unor crize de imagine prin care a trecut din cauza situației Cambridge Analytica și, mai recent, a răspândirii fake news cu temă politică. Cu toate acestea, nu s-a oferit încă un răspuns ferm din partea conducerii Facebook la aceste două situații și nici în ceea ce privește viitorul siguranței și al integrității utilizatorilor și al informațiilor distribuite pe una dintre cele mai populare platforme online din lume.

În consecință, conform statisticilor, peste o treime dintre utilizatorii Facebook și-au redus timpul petrecut online în ultimul an. În egală măsură, media de vârstă a persoanelor care utilizează activ și constant platforma Facebook a crescut, însemnând că populația tânără a migrat către platforme alternative, precum Instagram, Twitter ori chiar LikedIn.

Aceste schimbări se datorează, în principal, efectelor negative pe care Social Media, în general, și Facebook, în particular, le au asupra siguranței online a utilizatorului, care, pe deasupra, este “bombardat” și cu informații, fake news, reclame agasante sau chiar înșelătorii și înscenări de situații.

Noroc, însă, că marketerii adevărați sunt integri și lucrează pe baza unor valori bine conturate!

 

2. Creators Studio

Nu totul este atât de dark pe Facebook, totuși!

Coordonatori platformei încearcă, pe de altă parte, să ofere utilizatorilor noi experiențe și posibilități de socializare atât conturilor private, cât și celor business.

Un astfel de exemplu este Creators Studio, un tool deosebit de util pentru cei care gestionează mai multe pagini de Facebook și/sau Instagram. Acest instrument poate deveni cel mai util și productiv asistent al tău, oferindu-ți posibilitatea de a publica, gestiona și analiza datele postărilor tale. În funcție de tipul de pagină, Creators Studio are o ofertă diversificată de instrumente pe care le poți folosi pentru a măsura randamentul activității pe Facebook și Instagram.

Craft Icteractive spune că a ales să mixeze posibilitățile pe care le oferă Hootsuite cu noul Creators Studio, să compare datele și să extragă rezultatele la intervale scurte de timp pentru a lua cele mai bune decizii. Tu ai încercat noul tool al Facebook sau rămâi pe platformele externe?

 

3. Like me no more?

Echipa de marketing a Craft Interactive crede că cele mai frumoase surprize le-am primit anul acesta de la Instagram, care a inaugurat tot mai multe features pentru a ne face experiența online mai practică și mai sănătoasă, deopotrivă.

De exemplu, cu ajutorul Creators Studio, poți publica acum în Instagram chiar și de pe desktop, o metodă foarte utilă celor care gestionează conturi business și doresc să aibă o vedere de ansamblu a evoluției profilurilor.

Și tocmai fiindcă Social Media este vehement criticată pentru impactul negativ pe care îl are asupra sănătății mintale a utilizatorilor, în special a celor tineri, Instagram a făcut în 2019 un pas important spre reducerea competitivității și eliminarea obsesiei pentru likes și followers.

Astfel, acum, o mare parte dintre useri nu mai pot vedea numărul de aprecieri ale unei fotografii. Acest lucru este valabil și conturilor business, care și-au cuantificat succesul prin creșterea numărului de aprecieri și a celui de urmăritori și care acum, mai mult ca oricând, sunt constrânse să atragă prin calitatea și relevanța conținutului.

Oare vom vedea doar conținut de calitate de acum înainte?

 

4. Siguranță și autenticitate

Chiar și Twitter a făcut o serie de schimbări în 2019 pentru a le oferi utilizatorilor o experiență cât mai sigură și profesională. De exemplu, conturile afișează acum un badge de autenticitate, pentru a te asigura că interacționezi cu un cont oficial și de încredere.

Mai mult, recent, în contextul dezbaterilor pe tema răspândirii fenomenului fake news pe rețelele de socializare, în special pe temele campaniilor electorale și a promovării politice, Twitter a anunțat că interzice ads-urile plătite pe teme politice. În situația în care Mark Zuckerberg tocmai oferea explicații în fața Congresului american pentru tacticile de aprobare a ads și de promovare a fake news, decizia Twiter a fost cu atât mai apreciată.

La final, Craft Interactive a tras câteva concluzii. Iată-le aici:

  • Cunoaste-ți cât mai bine audiența! Există foarte mari șanse ca oamenii pe care i-ai targetat la început să fi părăsit o anumită platformă de socializare sau să fi ieșit din grupul tău țintă din cauza vârstei sau a altor factori externi.
  • Social Media joacă, încă, un rol esențial în viețile de zi cu zi ale oamenilor și cât timp acest lucru este valabil, tot atât de mult timp vor rămâne și companiile active pe rețelele de socializare. În ciuda tuturor controverselor, ca marketer, inflencer sau om de business, nu este cazul să te îngrijorezi în privința diminuării rolului platformelor în marketing.
  • Deși sunt deținute de aceeași companie, Facebook și Instagram pare că se coordonează diferit în ceea ce privește opțiunile și facilitățile online, precum și mijloacele prin care își ating scopurile de business. Instagram este tot mai utilizat pentru vânzare de produse și creare de conținut creativ, pe când Facebook se folosește de tool-urile sale pentru a răspândi idei în forme mai mult sau mai puțin controversate.
  • Fiindcă în 2020 comunicarea se va face tot mai personalizat, indiferent că alegi să comunici prin Social Media, newsletter sau doar pe site, oamenii vor căuta platforma care le va satisface tot mai mult preferințele și pe care se vor simți confortabil să o folosească.
    Dacă privim controversele iscate în jurul Facebook în ultimii ani, este de înțeles de ce tot mai mulți oameni își șterg paginile (1 din 4 americani a renunțat la Facebook la sfârșitul lui 2018), își dezactivează temporar contul sau aleg alte canale unde riscurile de expunere nu sunt atât de ridicate. Urmărește evoluția profilurilor tale și discută cu cei din jur pentru a fi cât mai ancorat în realitate.
  • Ai tot mai multe posibilități de a-ți fructifica businessul și creativitatea, iar multe dintre acestea sunt chiar gratuite. Profită de toate!

La final de 2019, Craft Interactive îți recomandă să analizezi cu atenție performanța Social Media pe conturile pe care le gestionezi și să-ți faci o strategie ținând cont de trend-urile preconizate, dar și de nivelul de încredere al utilizatorilor în fiecare dintre platformele de socializare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, UX Design,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related