[Noul context] Tereza Tranakas: Brandurile incearca sa mentina un echilibru, sa ramana in atentia oamenilor, dar fara sa fie oportuniste sau agresive

[Noul context] Tereza Tranakas: Brandurile incearca sa mentina un echilibru, sa ramana in atentia oamenilor, dar fara sa fie oportuniste sau agresive

Dupa ce trece perioada de varf a pandemiei in Romania, vom ajunge cu totii la o zona de acceptare si vom avea nevoie de o noua normalitate, spune Tereza Tranakas, Managing Partner OXYGEN. Va fi nevoie de asta pentru noi toti. Viata va merge mai departe si comunicarea de asemenea. Pana atunci, insa, e nevoie de adaptare, reinventare si echilibru. O parte din clienti au inghetat proiectele, altii  au aplicat masuri de siguranta si continua sa fie activi. Va urma o perioada cu campanii facute de la distanta. Cu siguranta, vor fi “raw” asa cum este totul in aceasta perioada, spune Tereza: mai autentic, fara multe retusuri, natural. 

Vorbim cu managerii agențiilor despre impactul pandemiei asupra businessului, cum se face comunicarea în această situație specială, care sunt inițiativele industriei și cum se adaptează din mers companiile la noua stare de fapt.  

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe story@IQads.ro cu subiectul [Noul context].
Vrem sa discutam despre activitatea agentiei tale in situatia declansata de pandemie.
 

 

Impactul în business

Odata cu decretul de urgenta, lucrurile au inceput sa se schimbe, proiecte amanate sau puse on hold.
Primele măsuri pe care le-am luat: 

  • Work from home & siguranta angajatilor 
  • Asigurarea unei platforme digitale de comunicare pentru echipa pentru business continuity 
  • Statusuri si noi moduri de lucru interne, grija pentru motivarea echipei 
  • Evaluare financiara, restrangerea costurilor operationale si in general, a cheltuielilor pentru a asigura continuitate
  • Contact zilnic cu toti clientii pentru a-i sprijini in mod proactiv in toata aceasta perioada
  • In general, multa proactivitate catre clienti 
  • Readaptarea unor proiecte pentru mediul digital
  • Intensificarea eforturilor de new business 
  • Set de reguli in comunicare pentru branduri pentru perioada Covid
  • Setarea unui content hub 
  • Angrenarea companiilor intr-un task force de sustinere a demersurilor anti-Covid, alaturi de autoritati

 

Cum au reacționat clienții 

Anumiti clienti din sectoare direct vizate au oprit in totalitate activitatile (inclusiv cele de comunicare), cum ar fi cei din HORECA sau centre comerciale.

Alti clienti au aplicat masuri de siguranta si protectie si continua sa fie activi (accentul cade pe comunicare interna, crisis & reputational comms, CSR, digital): domeniul bancar, energie, cei care detin unitati de productie locale. Sunt si clienti care vad aceasta perioada ca pe o oportunitate si isi intensifica activitatea - asigurari, producatori alimentari. 

 

Efecte asupra proiectelor în desfășurare

Unele proiecte s-au amanat, iar altele s-au reinventat sau au trecut in online. Suntem foarte activi pe platforme digitale, in social media, actiuni de CSR etc. Cu siguranta impactul se va resimti si in proiectele viitoare, mai ales acolo unde vorbim de engagement al unor grupuri mai mari de oameni. 

 

Comunicarea brandurilor

Traversam o perioada sensibila, trebuie sa avem in vedere starea emotionala si psihicul oamenilor. Comunicarea trebuie sa tina cont de aceste lucruri. Totodata, avand in vedere pandemia de dezinformare in contextul actual, trebuie sa ne uitam cu atentie la sursele informatiilor atunci cand le folosim. Cuvintele cheie sunt: incredere, onestitate, transparenta, autenticitate, empatie, solidaritate.

Brandurile incearca sa mentina un echilibru, sa ramana in atentia oamenilor, dar fara sa fie oportuniste sau agresive. Cel mai mult apreciez faptul ca mai toate brandurile mari s-au implicat activ in lupta impotriva Covid prin campanii de donatii, de informare si sustinere. Sunt solidare si isi unesc fortele acum la greu. Oamenii vor aprecia acest lucru si vor fi fidele acestora. 

 

Ce urmeaza

Dupa ce trece perioada de varf a Covid in Romania, vom ajunge cu totii la o zona de acceptare si vom avea nevoie de o noua normalitate. Aici brandurile pot sa dea tonul, sa iasa cu mesaje de incurajare, sa devina mai extroverte. Va fi nevoie de asta pentru noi toti. Life will go on, and so will communication. 

 

Primele campanii #wfh

Greu de spus, inca lucram la asta. Cu siguranta, vor fi “raw” asa cum este totul in aceasta perioada - mai autentic, nefiltrat, fara multe retusuri, natural. 



Efectele în industrie

Vom avea cu totii de suferit, intreaga industrie va fi afectata. Piata va scadea semnificativ anul acesta, pentru ca pandemia va dura o buna parte din an. Va fi greu. Dar vom depasi si aceste momente, ne vom reinventa si vom deveni mai puternici. 

Suntem o industrie agila, cred ca deja ne readaptam si ne repliam la noua stare de fapt. 

 

Initiative comune la nivel de industrie 

Se discuta la nivelul asociatiilor profesionale pe deoparte de continuitate si solidaritate, si pe de alta parte de scheme de suport pentru industrie. Inca nu sunt lucruri concludente…

 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe story@IQads.ro cu subiectul [Noul context].
Vrem sa discutam despre activitatea agentiei tale in situatia declansata de pandemie.
 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 10 ani experienta pe piata din Romania, Oxygen a ajuns la un know-how extins in industria de comunicare. A lucrat, de-a... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related