[Noul context] Laura Florea: Activitățile de lobby și public affairs se reinventează în vremea COVID-19

[Noul context] Laura Florea: Activitățile de lobby și public affairs se reinventează în vremea COVID-19

Profesioniștii de public affairs se adaptează peste noapte, spune Laura Florea, Managing Partner Point Public Affairs, parte a grupului GMP+Webstyler. Ceea ce nu e un lucru nou, pentru că munca lor presupune, în mare măsură, gestionarea neașteptatului. Chiar și pentru specialiștii de criză, însă, paradigma s-a schimbat, iar efectele incertitudinii se arată. Există și avantaje, însă, arată Laura Florea: procesul de digitalizare națională a forțat autoritățile să aibă un timp de răspuns mult mai bun și în general se implică mult mai rapid să găsească soluții pentru industriile strategice, transporturi, sănătate, utilități sau sectorul alimentar.

 Statul a început să conștientizeze importanța alfabetizării digitale și nu cred că greșesc atunci când susțin că acest trend va continua și după depășirea acestei perioade dificile.

 Despre părțile bune ale acestei perioade, dar și despre efectele ei negative asupra industriei de comunicare, povestește Laura Florea în rândurile următoare.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

 

Când ați început să observați impactul în business 

Am resimțit impactul imediat când am făcut o evaluare concretă a industriilor afectate pe care le reprezentăm. Au fost lovite industrii la care nu ne așteptam, pentru că pe lângă shutdown-ul pe care îl trăim, mai sunt diverse măsuri promovate de susținere a oamenilor și a businessurilor, pe care la început nu le anticipam: de la plafonări de prețuri de produse la scutiri de plată a utilităților. E nevoie de noi mai mult decât oricând, cu atât mai mult cu cât reprezentarea intereselor în fața decidenților e complicată; se întâmplă în parametri nemaiîntâlniți.

Profesioniștii de public affairs se adaptează peste noapte. Nu e un lucru neapărat neobișnuit în sectorul acesta. De cele mai multe ori lucrăm contratimp și în situații de criză. Însă paradigma s-a schimbat acum și pentru noi. Digitalizarea, faptul că nu te mai poți întâlni cu autoritățile, cu politicienii, aduce de la sine o altă dinamică a modului în care reușești să susții puncte de vedere pe proiecte sau inițiative legislative.

Există și avantaje fantastice: procesul de digitalizare națională a forțat autoritățile să aibă un timp de răspuns mult mai bun și în general se implică mult mai rapid să găsească soluții pentru industriile strategice pe care le reprezentăm, fie că vorbim despre transporturi, sănătate, utilități sau sectorul alimentar.

În plus, vorbim despre o perioadă de construcție și de o apropiere foarte mare între stat și privat, un proces de comunicare mai complicat în trecut. În egală măsură, statul a început să conștientizeze importanța alfabetizării digitale și nu cred că greșesc atunci când susțin că acest trend va continua și după depășirea acestei perioade dificile.

 

Cum va arăta industria lobby-ului după pandemie

Lumea se schimbă, ne schimbăm și noi. Wine and dine, care oricum era o modă pe cale de dispariție, chiar va dispărea. Ne vom uita la esență mai mult, ne vom uita mai mult la ceea ce contează pentru societate, la proiecte care au impact în societate, de-adevăratelea. Va dispărea bullshit-ul din comunicare. Viteza de reacție va fi mai mare și clienții vor fi nevoiți să își crească agilitatea de comunicare cu zona politică.

Vremea lui „corporate language” va apune și cred că deciziile corporațiilor se vor descentraliza. Dacă nu o vor face, vor pierde. Și, nu în ultimul rând, ne vom digitaliza și mai mult. Parteneriatele public-privat care se construiesc acum nu vor dispărea. Și pe ele se va putea construi după criză, într-un timp record.

 

Strategia de criză pe termen scurt & mediu 

Ca toată lumea, încă de la începutul lunii martie am pregătit scenarii împreună cu Ileana (Managing Partner Point Public Affairs) și cu restul membrilor boardului. Primele măsuri le-am gândit pentru siguranța colegilor noștri. Am pregătit administrativ telemunca, am luat măsuri de siguranță și la birou. Infrastructura de care dispunem a fost de partea noastră. Noi ne folosim de multe ori de teleconferințe în dialogul cu clienții noștri. Asta a fost partea cea mai simplă. 

Strategia noastră pe termen scurt și mediu:

· În primul rând ne interesează să continuăm să livrăm serviciile recurente la calitatea la care ne-am obișnuit clienții.

· Apoi, căutăm zilnic să propunem proiecte și tactici inovatoare de comunicare pentru clienții noștri.

· Suntem extrem de proactivi și curajoși ca echipă și pandemia nu a schimbat acest atribut.

· Ne educăm clienții să comunice și să deblocheze procesul decizional, pentru că este vital ca economia să nu fie afectată sau, mai rău, să intre în colaps. Continuăm să monitorizăm și să intervenim în relația cu Parlamentul care lucrează mai greu, dar lucrează, precum și cu Guvernul.

 

Cum au reacționat clienții  

Pe de o parte, avem clienți puternic impactați alături de care căutăm să promovăm măsuri pentru redresare. Însă avem și clienți care își doresc acum mai mult decât oricând să continue proiectele pe care le-am dezvoltat împreună, ba chiar sunt foarte deschiși la proiecte noi chiar dacă asta înseamnă bugete suplimentare.

 

Proiectele în desfășurare și viitoare

Există un recul în business, ca pentru toată lumea; au căzut câteva proiecte importante, centrate în jurul evenimentelor.

 

Comunicarea

Vedem branduri care comunică decent și responsabil și branduri care vor să capitalizeze imagine, no matter what. Cred că mantra de comunicare în această perioadă ar trebui definită prin modestie, responsabilitate, solidaritate, respect și transparență. Aici nu mai vorbim nici măcar de etică, vorbim de empatie. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related