[Gif Art] Mihai Gitu: Oamenii sunt prea ocupați să scrolleze și nu mai au răbdare pentru tranziții complexe. Așa că e suficient să faci un gif

[Gif Art] Mihai Gitu: Oamenii sunt prea ocupați să scrolleze și nu mai au răbdare pentru tranziții complexe. Așa că e suficient să faci un gif

Asa cum e firesc, Mihai Gitu a pornit de la brief, l-a internalizat, apoi s-a pus pe puțin brainstorming. Și-a luat pixul și carnetul și a tot desenat un fel de story board pentru el. A fost niște trial and error, dar a ajuns la ceva ce l-a mulțumit îndeajuns încât să se înscrie la Uninterrupted GIF Festival by gloS-a înscris, povestește Mihai, pentru că noi am tot insistat să îi apărem în feed cu îndemnuri subtile. Și asta facem și acum, vă sugerăm să grăbiți muza întârziată, să luptați cu amânarea și să participați la festival. Expoziția de gif art vă așteaptă

Și acum să ne întoarcem la Mihai. A învățat Photoshop prin liceu, a făcut o facultate de comunicare și un master de producție si e Multimedia Art Director. Crede că poți face multe în digital cu animație și gif. Cam în orce zonă – de la bannere drăguțe la prerolls și manifesturi doar din grafică.

Brandurile au nevoie de concepte vizuale care să atragă și uneori o imagine statică nu e de ajuns. Și nu doar atât, poți spune povești.

Povestea lui Mihai, în rândurile de mai jos. 

 

Scurtă biografie   

Salut, am 25 de ani și sunt Multimedia Art Director la Graffiti PR. Pot spune că backgroundul meu e de publicitar şi designer, dar recunosc că mi-am băgat nasul și în profesii conexe – unde categoric n-a fost pentru mine. Mă simt mult mai bine stând cu ochii în Photoshop decât în rapoarte sau ziare. Dar chiar îmi e de neconceput să fac altceva acum! A, și sunt din Roman (de unde, spre surprinderea mea, avem câțiva seniori din industrie).

 

Relația cu arta 

Greu de spus, n-am luat niciodată în serios faptul că vreau să fac asta. Ba mai mult, nu ştiam că te şi poţi angaja făcând vreun fel de artă. În fine, luasem locul 3 pe oraș la un concurs de desen, când eram într-a 4-a. Se pune? Țin minte și acum, scrisesem vreo trei-patru drafturi de scrisori (scrisoare care trebuia să însoțească opera), pentru că mama mă tot certa că scriu urât și mă punea să refac. Am câștigat totuși un robot cu baterii și imaginează-ți că nu puteam fi mai mulțumit de atât. Și nu, chiar nu mai țin minte despre ce era desenul respectiv. Cred că un peisaj. 

Într-o notă mai serioasă, începusem să învăț Photoshop prin liceu, cumva îmi plăcea să fac diverse designuri. Erau pentru mine, nu le postam undeva. Cred că tot atunci învățasem să mapez texturi și să iau mai înserios ideea de a cocheta cu graphic designul. 

Câțiva ani mai târziu ajungi și într-o facultate de comunicare, ba chiar la un master de producție, unde îți dai seama că te poți distra făcând grafică publicitară și animație – și, mai mult, industria chiar are nevoie de tine. Cine a zis că facultatea n-ajută la nimic? Îți dă pe la nas cu post-producție și apoi începi să înveți singur. Nici nu știi cum m-am simțit când am învățat să interpolez cheițe pe layere și cum funcționează ele de fapt, am zis că asta te face bărbat. 

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo  

N-au fost mutle gânduri, recunosc. Am văzut că ați tot spamat pe Facebook cu acest concurs și am zis că de ce nu.
E fix un brief pentru mine: să mă distrez puțin în After Effects cu un concept și niște asseturi de brand. 

Ce mi-a plăcut e că am avut posibilitatea să încerc să vin cu un concept – și-mi place mult să fac asta. Nu e chiar un gif random, nu e chiar o mișcare abstractă. Butonul Glo apare din atingerea aceea de la început, apoi își schimbă culoarea, ca și cum a fost apăsat, apoi tot oscilează – e instabil, are o minte proprie. Iar apoi înghite tot.

 

Înscrierea și procesul de creație 

Am pornit chiar de la brief – cum mi se pare și firesc. Un loop animat, fresh, în culorile aferente, care să conțină butonul Glo.
Apoi m-am pus pe puțin brainstorming, mi-am luat pixul și carnetul și am tot desenat un fel de story board pentru el. A fost niște trial and error, dar am ajuns la ceva ce m-a mulțumit îndeajuns.

După ce mi-am făcut eu frumusețe de story board pe carnet, am început să caut resurse. Cred că asta a durat cel mai mult, nu găsești niciodată ceea ce ai tu în minte. Aici am mai avut inspirația să mă orientez spre fotografii și nu vectori, cum plănuiam inițial. Am zis că poate ieși un mash-up drăguț din niște poze alb negru, niște plante și ce mai găsisem eu. (Am observat că oamenii apreciază mult colajele – deși nu e mult craft acolo, sunt mereu idei drăguțe, se aduc elemente din lumi opuse. Cam ca orice lucru postmodern). 

Apoi am creat layoutul, în Photoshop, am adunat toate elementele și le-am pus acolo unde am crezut că arată ele cel mai bine, urmând ca apoi să deschid acel .psd în After Effects și să-mi fac damblaua. Să vezi aici trial and error, mai ales când mi-am dat seama că trebuie să țin cont și de limitări de dimensiune. Inițial voiam și un text animat (cred că a rămas în editabil, ooops), dar era prea mult și am zis că nu se pretează.

 

Ce elemente din brief ți-au atras atenția 

Butonul Glo, evident. E elementul central și mi-am dat seama că, buton fiind, ar trebui să pățească ceva. Trebuie să aibă și el, ca toate butoanele, un raison d'être. Așa că am încercat să-i găsesc unul.

 

Dificultăți

Limita aceea de 100 de cadre, 5 secunde și 20mb. Da’ ce-ați dat așa în mine?

E chiar greu, când faci zi de zi proiecte în After Effects, să te abții să adaugi încă un layer și încă un layer cu ceva. Niște lens blur, niște chromatic aberration, venetian blinds, grit, you name it. Le faci pe toate și apoi îți dai seama că ai un fișier de 100mb după conversie. 

Dificil a fost și faptul că eu aveam și un text în minte, dar mi-a fost greu să îl integrez. Ar mai fi mers o culoare contrastantă, dar n-am vrut să mă abat de la paletă. A fost o încăpățânare a mea.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Le super transmit DECI ASCULTAŢI-MĂ să mai avem astfel de briefuri. E fun, e un challange pentru toţi graficienii şi motion designerii, îţi testezi creativitatea pe un client necunoscut ţie. Vă mai transmit să staţi departe de corola şi la cât mai multe proiecte minunate.

 

Intersecția artei cu digitalul  

Chiar cred că poți face multe în digital cu animație și gif. Cam în orce zonă – de la bannere drăguțe la prerolls și manifestouri doar din grafică. Brandurile au nevoie de concepte vizuale care să atragă și uneori o imagine statică nu e de ajuns. Și nu doar atât, poți spune povești.

Uite aici, Kurzgesagt, mă inspiră mult băieții ăștia și au un stil superb de a anima. Pe lângă faptul că e probabil cel mai bun canal de pe YouTube. Nici nu știi de câte ori am început să ilustrez ceva în stiul lor, doar pentru că mi s-a părut atât de minunat.

 

Menirea gif-urilor 

Folosesc animație des, în general, nu doar gif. Gifuri pentru postări de SM, în mare parte. Am observat că de multe ori oamenii sunt prea ocupați să scrolleze și nu mai au răbdare pentru tranziții complexe sau lucruri mai nebune. Așa că e suficient să faci un gif care transpune toată informația de la început și sunt animate doar câteva elemente grafice – frunze, note muzicale, culori, what have you. 

Acum – ce spun ele despre internetul lui 2020? Faptul că și acum sunt la fel de utilizate ca oricând. Vezi toate reaction gifs din chaturi, de exemplu. Bannere animate, din 3-4 cadre. Postări pe Reddit care sunt gif și nu video. Oamenii le preferă, sunt atractive. Mă îndoiesc că vor dispărea prea curând.

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related