[A New Now] Andreea Geru: Am utilizat pe o mască un marcaj pentru cei ce poluează mediul, încercând să ‘’impun’’ la nivel vizual, responsabilizarea

[A New Now] Andreea Geru: Am utilizat pe o mască un marcaj pentru cei ce poluează mediul, încercând să ‘’impun’’ la nivel vizual, responsabilizarea

Designul creativ al măștilor ne ajută cumva să privim dincolo de ele. Andreea Geru vede în măști un fel de mesageri ai unui viitor în care vom putea fi împreună, în contexte sociale, fără restricții. Cele 5 înscrieri ale ei la "A New Now" Design Challenge by George sunt ”Together stronger” (2 versiuni de culori), ”People”, ”Save the world” și ”Butterfly effect”, ultima fiind o metaforă optimistă, prin care aduce aminte de metamorfoza fluturelui nevoit să stea închis într-un cocon, înainte sa zboare.

”Un obstacol în realizarea lucrărilor l-a reprezentat dificultatea de a pune la un loc elementele care constituie viața noastră actuală de zi cu zi, în așa fel încât să nu fie compoziția aglomerată, iar elementele să fie reprezentate simbolic pe un accesoriu care a devenit indispensabil în prezent.”

Pentru Andreea, această competiție a fost modalitatea prin care și-a exprimat artistic stările interioare acumulate în ultimile luni. Și nu e singura. Sunt peste 200 de lucrări înscrise, ale creativilor dornici să își exprime emoțiile și propriile interpretări ale măștii reprezentative pentru 2020. Acum alegerea aparține  publicului și juriului. Creațiile pot fi votate până maine.

 

Scurt bio

Sunt Teodora și am 25 de ani. De loc sunt din Galați, însă stau în București de aproximativ 5 ani. Am venit în acest oraș pentru a urma studiile la Universitatea de Arhitectură și Urbanism” Ion Mincu”, dar și pentru oraș, fiind atrasa de aglomerație  și de multitudinea de opțiuni ce ți le poate oferi un oraș capitală.

Am absolvit licență și masterul în cadrul acestei facultăți, la specializarea design de produs, obținând titulatura de arh. designer, în anul 2019. Chiar daca la început mi-a fost puțin dificil să mă integrez într-un oraș nou, dar și la un profil nou, unul exact, eu fiind artist plastic la bază, faptul că am reușit să termin facultatea mi-a dat mai multă încredere în mine, ajungând să fiu în prezent studentă doctorand în cadrul Școlii de Arhitectură din București.

Părerea mea este că am reușit să fac această tranziție între latura artistică și cea realistă prin intermediul desenului, care pentru mine a fost primul mod de a interacționă cu mediul exterior. Desenul fie el clasic, realizat de mână sau digital este modul prin care comunic cel mai bine trăirile interioare.

În momentul de față, în paralel cu doctoratul sunt graphic designer, în cadrul AMZ Academy, iar în timpul liber realizez portrete în creion, fie ele color sau alb-negru, dar și câte un logo, banner, tot ce ține de grafică pe calculator.

 

"A New Now" Design Challenge by George 

De multă vreme urmăresc concursurile voastre, reușind să particip la câteva dintre ele, cu scopul de a căștiga experiență și de a-mi forță imaginația să mă ajute în exprimarea grafică cât mai coerentă și unicată.

Citirea brief-ului a fost ca o confirmare a situației actuale, faptul că ceea ce trăim în momentul de față nu este un vis, ci o realitate, și că masca a fost singura modalitate în ultimele luni de a mă proteja pe mine, pe cei dragi și de a mă simți în siguranță, dând senzația de confort psihic. 

Apariția acestui concurs a fost o oportunitate pentru mine ca designer să-mi exprim stările și trăirile cumulate în ultimele luni. Pentru fiecare dintre cele 5 măști create, am avut în minte motto-ul: ''uniți prin minte și suflet, dar despărțiți fizic''.

Cel mai mare impact al deciziei de a participa la acest concurs l-a reprezentat faptul că masca este pricipalul element de protecție împotrivă noului virus și astfel am dorit să-mi pun amprenta pe acest element indispensabil din ultimele luni.

Masca cu fluturele, după cum am menționat și în prezentarea ei, este un simbol al sufletului, al schimbării, al învierii și al speranței unui nou început. Așa cum omida se închide într-un cocon pentru a se metamorfoza într-un fluture aparte, care va zbura liber, așa și oamenii după ce vor sta izolați, departe de cei dragi cu scopul de a-i proteja, vor reuși, la final, să iasă învingători, mai puternici și sănătoși, reușind să se deplaseze în deplină libertate, fără restricții, precum fluturele. Acest fluture nu este colorat deoarece fiecare dintre noi va trebui să-și coloreze propriile aripi, speranța stând în mâinile fiecăruia dintre noi.

Masca cu cele 2 mâini ținându-se strâns simbolizează faptul că împreună suntem mai puternici și împreună vom învinge obstacolele întâmpinate în cale. Deși nu ne putem atinge unitatea, stă în acțiunile fiecărui om pe care le face, pentru a putea reuși să oprim răspândirea virusului.

 

Masca cu fețele oamenilor pe ea simbolizează faptul că deși suntem diferiți fiecare în parte, în final cu toții suntem aceeași specie și, de asemenea, că oarecum avem ‘’obligativitatea morală’’ unul față de celălalt, să purtăm masca și să conștientizăm că prin purtarea ei, ne protejăm pe noi, dar și pe cei din jur.

Masca cu planeta pe ea simbolizează faptul că trebuie să avem grijă de ‘’casa’’ noastră să o păstram așa cum este ea, plină de viață. Am reprezentat ca fiind albe, atât planeta cât și mâinile în care este purtată, deoarece această non-culoare simbolizează puritatea. De asemenea, ar trebui să fim mai responsabili, încercând să nu mai poluam planeta mai mult decât este deja. Utilizarea albului reliefează o semnalare, o evidențiere a faptului că planeta este casa noastră și că ar trebui cumva să ne mobilizam și să încercăm să o ‘’vindecăm’’ de ‘’rănile ‘’ poluării. Tot în dorința de a indica, acest simbol a fost utilizat pe mască ca un marcaj pentru cei ce poluează mediul, încercând să ‘’impun’’ la nivel vizual responsabilizarea.

 

Provocări

Un obstacol în realizarea lucrărilor l-a reprezentat dificultatea de a pune la un loc elementele care constituie viața noastră actuală de zi cu zi, în așa fel încât să nu fie compoziția aglomerată, iar elementele să fie reprezentate simbolic pe un accesoriu care a devenit indispensabil în prezent.

 

Mesaj pentru jurați și public

Juraților le transmit faptul că putem fi uniți și de la distanță, iar grafica pe care am încercat să o realizez, sper să le fi transmis mesajul ‘’codat’’ prin desen și anume că există speranță și ‘’împreună’’, și dincolo de mască.

Aș vrea ca publicul să înțeleagă necesitatea purtării măștilor, că prin purtarea lor putem face loc unui viitor mai bun, laolaltă, uniți.

 

Relația ta cu masca

Prima dată am purtat masca înainte să fie obligatorie deoarece mi-am dat seama că trebuie să mă protejez pe mine și pe cei din jur. În prezent port masca în toate spațiile aglomerate, în metrou, în supermarket, în tren, în stațiile de autobuz. În prezent port măști medicale, dar și reutilizabile pentru a nu polua mediul.

 

Semnificația măștii

Cred că masca semnifică faptul că în orice situație există o rezolvare, oricât de mică și nesemnificativă ar părea în fața pericolului care ne așteaptă și că putem să ne adaptăm oricărei situații dificile, devenind astfel mai uniți și mai puternici.

 

Asteptam voturile voastre pentru a alege masca anului.
Vezi designurile propuse si voteaza-le pe cele care te-au impresionat.

[Votează aici masca anului]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related