Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite: îndemnul Libresse pentru celebrarea zonei intime

Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite: îndemnul Libresse pentru celebrarea zonei intime

Pentru a elimina tabuurile existente în jurul trăirilor și emoțiilor pe care femeile le experimentează cu propriul corp, Libresse lansează campania manifest „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!” prin care deschide conversația despre zona V, ca simbol universal al zonei intime.

 

Discuțiile despre zona intimă continuă să fie un subiect tabu pentru societatea românească, subiecte precum menstruație, avort, infertilitate fiind, de cele mai multe ori, evitate sau chiar considerate rușinoase. Femeile, prin natura lor, se confruntă cu un roller-coaster de emoții – de la plăcere la durere, de la dragoste la ură - , dar presiunea imaginii perfecte pe care o poartă zilnic pe umerii lor nu face altceva decât să afecteze și să blocheze curajul de a le exterioriza și a vorbi deschis despre poveștile lor, creând frustrări, nemulțumiri și frici.

 

Această teamă a femeilor de a-și împărtăși propriile trăiri și emoții este confirmată și de rezultatele studiului* realizat de Libresse în luna mai 2020, prin intermediul căruia a fost analizată percepția pe care femeile din România o au atunci când vine vorba despre explorarea și comunicarea experiențelor și a emoțiilor cu propriul corp.

  • Doar 1% dintre femei discută cu medicul ginecolog despre îngrijirea intimă;
  • Pentru 16% dintre femei găsirea unui echilibru familie – carieră reprezintă o prioritate;
  • 22% dintre femei sunt încrezătoare în modul în care arată;
  • Doar 10% dintre femei se simt confortabil să discute deschis cu familia sau prietenii despre problemele lor intime;
  • 16% dintre femei vorbesc despre schimbările fizice și emoționale ce apar odată cu sarcina;
  • Pentru 70% dintre femei pierderea unei sarcini este un subiect tabu.

Prin campania manifest „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!”, Libresse oferă o voce acestor femei și adevărurilor lor știute, dar rămase nerostite, deschizând prima conversație cu adevărat autentică și „fără perdea” despre poveștile interioare ale femeilor. Astfel, brandul își asumă lupta de a elimina toate acele tabuuri care împiedică femeile să-și trăiască viața așa cum vor și de a normaliza subiectul intimității.

 

Libresse celebrează zona intimă (V-zone) ca manifestare a feminității

Odată cu această nouă reprezentare a realității femeii și a tot ceea ce înseamnă zona intimă, Libresse aduce o schimbare și la nivelul identității vizuale, dezvăluind conceptul de zona V, simbol reprezentativ pentru zona intimă. Acesta este încă un pas pe care Libresse îl face pe teritoriul îngrijirii zonei intime ca parte a corpului fiecărei femei și a rutinei ei zilnice de personal care.

Astfel, această nouă perspectivă este răspunsul brandului la trăirile pe care femeile le experimentează în perioada menstruației (trăiri complexe, diverse, contradictorii, pozitive sau nu, fie că vin din interior sau din exterior) propunând o reprezentare pozitivă a acesteia.

"Într-o societate în care femeia resimte din ce în ce mai intens presiunea imaginii perfecte și experiențele sau emoțiile, de altfel normale, continuă să fie considerate un tabu, Libresse vine cu o abordare îndrăzneață și aduce în prim plan zona V, simbol inspirat din zona intimă. Noua strategie face switch-ul conversației centrate pe produs (absorbante pentru menstruatie și absorbante zilnice) la importanța îngrijirii zonei intime și, implicit, a încrederii în sine. Astfel, odată cu manifestul „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite”, Libresse surprinde o lume a femeilor născută din experiențe, trăiri și emoții dintre cele mai diverse, care, până acum, au fost negate sau reprimate și continuă lupta pentru educarea și sprijinirea femeilor în a-și recâștiga încrederea în sine. O abordare cât mai asumată și cât mai transparentă a zonei intime poate contribui la o schimbare majoră a mentalității despre tot ceea ce înseamnă femeia în complexitatea ei.", declară Olivia Staicu (Brand Manager Feminine Consumer Goods SEE, Essity Romania)

 

 

Experiențele și trăirile femeilor nu sunt niciodată la fel

Pe parcursul călătoriei lor, în tranziția de la un rol la altul, femeile se confruntă cu nenumărate experiențe, emoții și temeri care, de altfel, sunt incredibil de comune, însă pentru că nimeni nu are curajul să vorbească despre acest lucru, femeile cred că sunt singurele care le experimentează.

Stigmatizarea și reducerea la tăcere a emoțiilor acestora sunt o realitate globală cu un puternic impact asupra încrederii în sine a femeilor, asupra relațiilor cu cei din jurul lor și, mai grav, asupra sănătății. Sentimentul de rușine este cel care le ține pe femei departe de controlul ginecologic de rutină și le împiedică să discute deschis cu medicul specialist despre problemele intime, preferând fie să se trateze „după ureche”, fie să sufere în tăcere.

Astfel, miza campanieiSă lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!este atât una de empowerment – prin susținerea femeilor să-și împărtășească propriile povești, experiențe, trăiri și emoții ca un prim pas spre acceptarea propriului corp, cât și una educativă – prin normalizarea conversațiilor despre zona intimă în vederea menținerii stării de sănătate și pentru identificarea din timp a eventualelor afecțiuni ginecologice. Cu cât se vorbește mai mult și mai liber despre despre toate aceste experiențe, cu atât mai multe femei vor fi mai încrezătoare să-și facă cunoscută propria poveste.

*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.

Brandul Libresse face parte din portofoliul companiei Essity, o companie internațională de top în domeniul igienei și sănătății care are ca scop îmbunătățirea stării de bine cu ajutorul produselor și serviciilor sale, esențiale pentru viața de zi cu zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related