[A friend in need is a Diud indeed] – Proiectul Diud Social sau cum să îi ajuți pe ceilalți prin content video

[A friend in need is a Diud indeed] – Proiectul Diud Social sau cum să îi ajuți pe ceilalți prin content video

Încă din 2016 punem creativitatea și conținutul original pe primul plan. De la proiecte precum Diud Originals, la proiecte propuse de clienți sau agenții în care am adus un input propriu de fiecare dată când am avut ocazia.

Și pentru că ne-am dorit ca activitatea noastră să continue chiar și în perioada în care am rămas acasă, cu resursele pe care le-am avut la îndemână, am început proiectul Diud Social.

 

Cum a pornit DIUD Social

A pornit de la o dorință și un gând pe care l-am avut cu toții în această perioadă: cum putem ajuta? Răspunsul a venit rapid și natural: content video. Dar pentru cine putem sări în ajutor având în vedere contextul? Așa că am hotărât să ne oferim susținerea chiar și de la distanță pentru cei care ofereau, la rândul lor, o mână de ajutor altora. Totul pro bono, susținut de noi și de implicarea tuturor colaboratorilor noștri. Undeva la finalul lunii aprilie am lansat un mesaj pe platformele sociale Diud prin care ne ofeream sprijinul în crearea de conținut video business-urilor sau ONG-urilor ce contribuiau cât puteau de mult la lupta celor din linia întâi.

 

Let's be Diuds. Let's help the diuds around us

Încă de la început ne-am propus să ne implicăm 100% în proiecte și să ne arătăm recunoștința față de cei care au decis să se implice și să lucreze neîncetat ca să putem trece mai ușor prin această perioadă. Ne-am folosit de toate resursele de care am putut dispune și ne-am asumat conceptul, implementarea și crearea în totalitate a contentului video. Am avut libertatea de a ne folosi de toate tehnicile video cu care lucrăm de obicei la Diud: animații, stop motion, montaj, cut-uri etc.

 

Care sunt proiectele cărora le-am oferit susținerea

Am primit zeci de mesaje, multe inițiative curajoase și mult entuziasm pentru a-i ajuta pe ceilalți. Au fost proiecte cu impact pozitiv care au avut ca scop aceeași idee de la care pornisem și noi, aceea de a ajuta și a susține, dar și de a oferi speranță și încredere celor care își puneau viața la bătaie.

Am selectat trei organizații, cu patru proiecte, și le-am oferit tot sprijinul creativ de care au avut nevoie.

 

În ce a constat efortul nostru

Nevoia de a crea 4 video-uri de la zero, dar și comunicarea imediată a fiecărei organizații, ce venea cu proiecte în curs de derulare, a fost, într-adevăr, o provocare. Au urmat seriile de discuții cu fiecare dintre ei în care am lucrat împreună pentru a le schița nevoile, apoi sesiunile de brainstorming intern pentru a creiona scenariile finale.

Ne-am dorit abordări diverse de video-uri, potrivite pentru genul de proiect specific al fiecăruia dintre ei, dar și pentru publicul lor țintă. Odată puse toate cap la cap, a fost ușor să demarăm proiectele.

 

Viziere.ro

Viziere.ro au prototipat viziere de protecție a feței din materiale ușor de procurat și cu o durată de fabricare foarte mică. Ei au ales să producă și să doneze, în măsura posibilităților de producție, viziere

de protecție a feței pentru cadrele medicale (ambulanțieri, farmaciști, personal DSU, jandarmi) care se aflau în prima linie de acțiune în combaterea SARS-CoV-2.

Au distribuit vizierele gratuit, în toate colțurile țării, cu ajutorul a peste 2.600 de voluntari. Până la încetarea proiectului (la începutul lunii septembrie), aceștia au produs peste 34.000 de viziere și ajutat peste 1.700 de spitale și instituții din România.

Pentru video-ul de promovare al celor de la Viziere.ro am mers direct în spațiul The Craft, unde s-a întâmplat magia și am stat de vorbă cu echipa și voluntarii ce au lucrat pentru acest proiect.

Am știut încă de la început că vrem să documentăm întregul proces de creare a vizierelor, împreună cu testimonialele oamenilor din echipă: de la cei care erau prezenți zi de zi pentru asamblarea vizierelor la cei care se ocupau de întregul proces de achiziționare (de la materie primă, asamblare, până la trimiterea lor către beneficiari).

Am exclus ideea unui interviu clasic, motiv pentru care pe lângă footage extra, am avut și inserții de fotografii și partea de sound design. 

 

 

Echipa care a lucrat la acest proiect:

Copywriter: Mihai Pascu;
Producție & Regie: Andreea Călina;
Asistent Producție: Mădălina Martin;
Director Imagine: Zoran Simulov;
Operator Secund: Barbu Nitelea;
Sunet: Daniel Sandu;
Montaj: Cornelia Nicolaeasa;
Grafică: Paul Vlasceanu

Leaders for Justice – cu două proiecte

 

ROSurse.ro

RoSurse.ro este o platforma gratuită ce a sprijinit unitățile medicale, asociațiile din spitale și autoritățile din România ce s-au ocupat de gestionarea crizei provocate de lipsa aparaturii medicale și a echipamentelor de protecție împotriva virusului SARS–COV2.

Ei au facilitat în toată această perioadă colaborarea între furnizori, producători și beneficiari de echipamente medicale de protecție și prevenție pentru a ajuta instituțiile în lupta cu CoVid-19.

Pentru proiectul RoSurse.ro am lucrat la o scurtă animație stop motion ce îi îndemna atât pe furnizori, cât și pe beneficiari să se folosească de platformă și să beneficieze unul de serviciile celuilalt.

 

 

Echipa care a lucrat la acest proiect:

Producție: Diud;
Project Manager: Mădălina Martin;
Copywriter: Mihai Pascu;
Grafică și Animație: Eugen Stoie;
Editor: Alexandra David

 

Telefonul Medicului

Cu scopul de a fi aproape prin consiliere psihologică și juridică, Telefonul Medicului a pus la dispoziție o linie telefonică gratuită și confidențială destinată medicilor, asistenților, ambulanțierilor și întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19.

Telefonul Medicului este un proiect MagiCamp, în parteneriat cu Alianța Medicilor, Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România, Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei și Asociația Tinerilor Avocați din Baroul Timiș.

Pentru ei am pus cap la cap o animație stop motion, cu o serie de cadre în care ascultăm cererile de ajutor și problemele cu care cadrele medicale se confruntă în această perioadă.

Am creat atât pentru ROSurse, cât și pentru TelMed, câte un script care a sintetizat și a simplificat cantitatea de informație pe care o aveau ei de transmis. Fiind vorba despre un limbaj specializat și destul de nișat, am ales să realizăm două tipuri de video interactive din punct de vedere vizual: animația de tip kinetic typography (RoSurse) și stop motion (TelMed)

 

 

Echipa care a lucrat la acest proiect:

Producție: Diud;
Project Manager: Mădălina Martin;
Copywriter: Mihai Pascu;
Grafică și Animație: Eugen Stoie;
Editor: Alexandra David;
Voce: Diana Ciobanu

 

United Way România

United Way România este un ONG cu proiecte importante pentru viitor și cu focus pe educația comunităților defavorizate. Au programe educative ample, pe termen lung, prin care și-au propus să prevină abandonul școlar prin acordarea de ajutor (hrană, rechizite, haine etc) și prin educație (cu implicarea a peste 1.000 de părinți și peste 250 de profesori.).

Dorința lor a fost să se afle în directă legătură cu educația generală pentru toți copiii și să facă un pas înainte, investind pe termen lung în educația ce le va produce schimbări majore și sigure vieții acestora.

Pentru United Way România ne-am provocat să dezvoltăm o campanie video cât mai amplă, să o gândim cât mai detaliat, atât pentru toate mediile online - spot TV, declinări în Social Media, interviuri și diverse colaborări cu influencerii de parenting din România, cât și offline. Întreaga campanie a fost creată în jurul unui obiect simplu pe care îl avem cu toții la îndemână, dar care poate căpăta o conotație simbolică în cazul acțiunii pe care ne doream să o transmitem: borcanul (folosit în acest caz ca o pușculiță). Acest mesaj avea ca scop final un exercițiu pe care părinții să-l insufle copiilor lor: acela de a dona pentru educația altor copii din medii defavorizate.

Ne-am dorit să îi dăm un twist mesajului de comunicare pentru United Way România și să ieșim un pic din zona clasică pe care o abordează majoritatea ONG-urilor. Propunerea noastră a fost ca mesajul final să fie pozitiv, cu trimitere la o dublă educație – cea de acasă, dar și cea care avea ca scop final donația. ‘’Când îi ajuți pe ceilalți copii să învețe, îți înveți copilul să ajute.’’

Pentru o conturare mai bună a întregului proces de storytelling și pentru o atmosferă filmică, am folosit obiective anamorfice.

 

 

Echipa care a lucrat la acest proiect:

Strategie: Irina Negrilă;
Copywriter: Mihai Pascu;
Art Direction: Theodor Nistor;
Regie: Andrei Gheorghe;
Project management: Andreea Călina;
Imagine: Zoran Simulov;
Sunet: Daniel Sandu;
Costume & Scenografie: Maria Cretu;
Focus Puller: Cornel Popescu;
Gaffer: Adrian Bulgariu;
Make-up: Ina Francis;
Props master: Valentin Stefan;
Editare & Colorizare: Alex Yatesey;
Muzica & Mix Sunet: Ovidiu Hardplay

 

Cui îi mulțumim pentru ajutor

Am pus cu toții umărul la treabă, cu mic, cu mare. Toată lumea a fost dispusă să-și ofere ajutorul, pro bono, în această perioadă și ne bucurăm că ne-am înconjurat de oameni care au răspuns la inițiativa noastră fără să clipească.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related