[Case Study] Lansare Bârlog - O gură de altceva

[Case Study] Lansare Bârlog - O gură de altceva

Existența Bârlog este o provocare în sine. O mare companie producătoare de bere, Ursus Breweries, decide să lanseze un proiect de intraprenoriat al cărui obiect este crearea unui range de beri craft. Pionierat în România, Bârlog are rădăcini în două lumi foarte diferite: marea corporație și comunitatea berarilor craft.

Așa s-a născut O GURĂ DE ALTCEVA, slogan dar și credo care inspiră totul: Berea, Locul, Echipa și, în sarcina Heraldist, comunicarea. Ne-am propus ca O GURĂ DE ALTCEVA să se vadă în fiecare bucățică de comunicare lansată, de la campaniile de teaser sau lansare la mesajul de cookies acceptance de pe bârlog.ro.

Primul copil rezultat din relația Bârlog x Heraldist a fost lansarea primelor beri craft ieșite pe ușa fabricii din Cluj-Napoca, din seria Bârlog - Domnitori.

Întâi și întâi, am vrut să afle toți clujenii că se întâmplă ceva.

Mai ales că fabrica se află într-o zonă cu trafic intens a orașului și toată lumea putea vedea șantierul aflat pe locul fostei fabrici Ursus.
Așa că am lansat o serie de teasere, să umble și mai mult vorba. 

Apare ceva nou? Nu, apare Altceva nou!

 

 

NEVOIA

Trebuia să afle lumea despre Bârlog și lucrurile în care credem.
Și trebuia să ne diferențiem din start.
Să fim relevanți, engaging.
Și să fim eficienți din punct de vedere buget.
Clujenii sunt primitori, dar miros rapid viniturile.
Norocul e că brandul avea un heritage local și majoritatea celor care îl modelează trăiesc în Cluj-Napoca, deci aveam insight-urile locale.

 

BRIEFUL

Brieful părea simplu: Hello, world! Noi suntem Bârlog, o gură de altceva.

Dar fabrica și afacerea se construiau pe măsură ce dezvoltam comunicarea, iar evoluția lor rapidă (ca și evoluția pandemiei, în paranteză fie spus) au adăugat un nivel adițional de complexitate și o apariție constantă de lucruri noi ce trebuiau rezolvate.

 

PROVOCAREA CREATIVĂ

Am vrut din start să imprimăm un stil diferit de a promova un brand de bere.
Direct, autoironic, deadpan humor, pe alocuri interesant, witty.
Personajele prezente sunt toți oameni din echipa Bârlog și/sau Heraldist.
Chiar și voice-over-ul a fost jucat de unul dintre copywriter-ii responsabili cu scripturile.
Rezultatul a fost ceva ce credem că lipsea în peisajul de comunicare autohton asociat berilor.
Entertaining storytelling. ALTCEVA.

 

REZOLVAREA

Primele beri craft Bârlog sunt din seria Domnitori, la 0,33l.
Era normal că trebuie să zicem povestea fiecăruia, așa că am făcut-o în stilul Bârlog.
Neavând prea mult timp la dispoziție pentru că attention span în online, am redus poveștile la esență. Esență care se regăsește și în produse.

Prima dată am introdus fiecare sortiment focusându-ne pe personajele care au botezat berile.

Foto: Komiti

 

Mergem mai departe, explorând mai mult partea de craft – ingrediente, pasiune, detalii, dar și vibrația ardelenească și accentul intens discutat online. În curând.

Până atunci, trageți cu ochiul pe barlog.ro, să vă bucurați de “bere direct to consumer".

Beri cu nume neserioase de domnitori serioși

 

IMPACT/EFECTE/CONCLUZIE

Campania a avut un succes răsunător care a depășit toate așteptările.

A crescut nivelul de trai în toată țara, Clujul a fost proclamată capitala berilor craft, toți câinii fără stăpân și-au găsit un cămin iubitor, pacea în lume a fost atinsă.

Serios vorbind, ALTCEVA s-a întâmplat.

Oamenii au devenit curioși, au încercat berile, ne-au trimis feedback în mare parte super pozitiv.
Încet, încet strângem o comunitate importantă și online, în timp ce așteptăm cifrele din magazine.
Un lucru e clar, suntem cu toții și mai entuziasmați, și mai pregătiți de ceea ce urmează în Bârlog.

 

ECHIPELE IMPLICATE

BÂRLOG: Bogdan Țurcanu, Oana Kovacs, Cristiana Taropa, Flaviu Odorhean, Raul Mariș, Dan Toader
HERALDIST: Stefan-Andrei Pop, Adriana Luca, Marius Pop, Ainhoa Morales, Andy Daniluc, Brîndușa Inocan, Mirela Angelescu, Teodora Turcu, Elena Hurjui, Júlia Molnos, Andrea Gál, Zsuzsanna Fekete, András Ferencz.
PRODUCȚE: Video - Some Dudes & M13 Visuals: Lorin Todică, Mihai Bozesan, Marius Georgescu, Angela Kis, Matei Pleșa; Foto: Komiti - Marius Mariș, Vlad Cupșa, Gabriel Aldea, Bianca Comșa, Loredana Lupea, Ionuț Anișca.
BÂRLOG Brand Fundamentals, Manifesto, Merchandising: Leo Burnett Romania
BÂRLOG Visual ID & Packaging: Brand New

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related