Ce face industria de BTL când pierde în fața pandemiei pitch-ul: “Anularea tuturor evenimentelor”?

Ce face industria de BTL când pierde în fața pandemiei pitch-ul: “Anularea tuturor evenimentelor”?

Godmother povestește din experiența reinventării

Vremurile pe care le trăim nu mai au nevoie de nicio prezentare. La nivel global, organizarea de evenimente a fost complet destabilizată pe fondul măsurilor luate de autorități, așa că am fost nevoiți cu toții să fim agili și deschiși spre schimbare. Să găsim formula care să ne ajute să supraviețuim înainte de orice, dar să și păstram standardele cu care ne-am obișnuit clienții. La vremuri noi, evenimente noi.

 

În ce s-a transformat industria de BTL?

Probabil că mai mult decât să se transforme, a fost să migreze. Brandurile au dorit să fie vizibile în fața consumatorului chiar și în această perioadă dificilă, să le acopere în continuare nevoia de comunicare și de a le genera experiențe.

Evenimentele digitale au venit ca o urmare firească datorată acestei nevoi.
Deși sună futurist, existau și înainte de pandemie, dar puțini erau cei care le dădeau atenție. Adaptarea la o nouă realitate a fost complicată având in vedere miile de locuri de muncă puse în joc, ceea ce a dus la o mișcare globală în care toți profesioniștii domeniului s-au unit în sprijinul experiențelor vii.

Aproape un an mai târziu de când trăim altfel, în toată lumea, tehnologia a devenit componenta principală pentru succesul unui eveniment online, dar păstrând ca bază tendințe din anii trecuți: accesibilitate și diversitate.
Inovația pe care o vedeam astăzi este o dovadă a creativității celor care au reușit să se adapteze, fiind singurul drum pe care industria evenimentelor poate merge înainte prin această criză.

Astfel, am implementat peste 40 evenimente online pentru diverse segmente de public, dar și cu soluții digitale diferite. Pentru că evenimentele care se întâmplă, sunt întotdeauna mai bune decât evenimentele care nu se întâmplă.

 

Ce tipuri de evenimente se pot organiza în online?

Cam tot ceea ce se organizează offline, am reusit să digitalizăm.

Brandurile și companiile au căutat ideile cele mai potrivite, dar și îndrăznețe pentru a-și atinge obiectivele de marketing.
Lansări de produse, tembuildinguri, conferințe de vânzări, târguri, traininguri, aniversări și petreceri, toate pot fi redate online dacă ai un concept creativ care să le aducă la viață.

Există multe avantaje atunci când organizezi un eveniment digital pentru că poți avea un control mai mare al conținutului. Costurile sunt mai mici, nu mai există cheltuieli pentru locație, hoteluri sau transport, generarea de leaduri este mult mai eficientă, iar opțiunile de follow up sunt mai variante.

Online înseamnă flexibilitate în ceea ce privește numărul de participanți, varietatea de formate sau instrumentele care pot fi accesate pentru a îmbunătăți performanța evenimentelor următoare.
Nu putem însă, să nu recunoaștem că nu s-a inventat nimic deocamdată, care să înlocuiască interacțiunea umană face to face.

Nu există un soft, o platformă sau o soluție care să redea emoția la nivelul la care o face un eveniment offline, iar evoluția rapidă a tehnologiei nu a reușit să schimbe componentele de bază ale laturei umane.

 

Cum ne-am pregătit la Godmother pentru era digitală?

În primul rând am învățat ce nevoi putem acoperi cu zona de online events.

Am explorat aproape toate soluțiile tehnice existente și ne-am dat seama că cel mai indicat este să ne dezvoltăm soluții proprii pentru a le livra clienților, instrumentele care sa îi ajute să își atingă obiectivele rapid, la cel mai înalt nivel.

Platforma de evenimente este 3D cuprinde multe tool-uri interactive. Desigur, mai multe streamuri în paralel cu interacțiune video și sunet în camerele de prezentări, coffee corner, escape room, standuri, poll-uri, chat . Totul pentru a face experiența celor implicați cât mai autentică și cu instrumentele necesare să nu ieșim din platformă.

Ne-am creat propriul soft dedicat organizării de teambuildinguri online, PUFIN, prin care am reușit să menținem conexiunea celor care lucrează în echipe, chiar și în aceste vremuri atipice.

Am organizat primul târg de agricultură online la care am adunat peste 6000 de participanți în cele 6 ore de transmisiune live. Poate fi urmărit aici:

 

Care sunt provocările cele mai mari în lumea evenimentelor online?

Zona de engagement. Ne dorim ca participanții la evenimentele noastre online să fie permanent activi, să fie interesați și atenți la conținutul pe care speakerii îl prezintă.

Am propus clienților nostri pâna la 5 intrumente în paralel pentru a reuși să ținem publicul captat.
Trebuie să le oferi oamenilor argumentul pentru care ei nu își pierd timpul în fața unui ecran de laptop sau telefon.

 

Costă un eveniment online mai mult în comparație cu o conferință în zoom?

Sigur ca da, dar atât rezultatele, cât și imaginea proiectată, sunt diferite.

Cât costă un eveniment online organizat pe o platformă online?
De la minimum 2000 euro la bugete de 5 cifre

 

Tips and tricks în evenimentele online

Este esențial ca organizatorii să imprime un element al lumii reale în tot ceea ce înseamnă digital. Cu cât experiența participantului este mai personală, cu atât rata de conversie este mai mare. Kit-uri pentru a degusta diverse sortimente de vinuri sau un prânz comandat pentru a crea senzația că toată lumea mănâncă de fapt împreună, imprimă imaginea brandului și mențin entuziasmul oamenilor.

Pot fi introduse momente de pauză care să deconecteze audiența, prin spectacole virtuale de magie sau plimbări în muzee și galerii de artă, corelate cu tema evenimentului. Concerte live, pentru că nimic nu unește mai mult o audiență decât muzica.

Networkingul este unul dintre motivele importante pentru care oamenii participă la evenimente. Este important să fie împărțiti în grupe și în diferite camere, oferindu-le un motiv amuzant sau interesant de dezbatere. Sau le poți da șansa să își creeze avataruri prin care să își aleagă ținuta sau culoarea părului.

 

Este acesta finalul evenimentelor offline?

Pentru moment, ne e greu să credem că avem un câștigător detașat la acest capitol. Evenimentele digitale nu le pot înlocui complet pe cele offline și nu pot ține locul unei conexiuni reale și a unei emoții de care avem nevoie cu toții.

Suntem siguri însă, că vom avea permanent integrată o componentă digitală, fie că implementăm niște standuri virtuale sau că facem o transmisiune live.

Viitorul BTL-ului va fi compus din aceste două lumi care se vor interconecta permanent, până vom ajunge la un mix perfect.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

Agentie de publicitate cu o experienta de 22 de ani, specializata in furnizarea de servicii de tip BTL si digital, orientati permanent catre solutii si cu peste 1000 de evenimente implementate. Credem in engagement,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related