Nicoleta Baicu: Act for Good transformă cumpărăturile într-o experiență cu impact social. Ne dorim ca “a face bine” să devină un reflex pentru consumator

Nicoleta Baicu: Act for Good transformă cumpărăturile într-o experiență cu impact social. Ne dorim ca “a face bine” să devină un reflex pentru consumator

Faptele bune nasc alte fapte bune. Dar pentru asta, e nevoie de încurajare. Orice efort, oricât de mic, orice acțiune sau gând bun, merită date mai departe, cultivate, pentru ca împreună să aibă putere, să transforme în bine lumea din jur și rolul fiecăruia din noi în comunitate. Aceasta e misiunea programului Act for Good, lansat de recent de Carrefour: să facă din cumpărături un act social, să schimbe modul în care ne raportăm la activitățile zilnice și să cultive un stil de viață sustenabil și echilibrat. 

Binele în numele comunității se manifestă practic prin susținerea producătorilor locali, reduceri pentru produsele bio, care contribuie la binele celor din jur și al mediului, și donații pentru susținerea unei cauze sociale listate în aplicație. Și astfel, fiecare bine #SePune. Prin fiecare sesiune de cumpărături, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. Totul este integrat în aplicația Carrefour, un hub care conectează într-un singur loc cumpărăturile, responsabilitatea socială, susținerea comunității și experiențele personale. 

Nicoleta BaicuModern Shopping Brand Manager - Carrefour România, explică mai multe despre menirea programului Act for Good:

Act for Good a apărut din nevoia de a uni și recompensa toți consumatorii care prețuiesc stilul de viață sănătos, trăit cu respect față de natură și comunitate. Întregul proces de creare a acestei platforme a fost un lanț de lecții și momente de revelație legate de comportamentele de consum și generozitate ale consumatorilor, de decizii bazate pe studii și cercetare mână în mână cu clienții, de configurări tehnice și teste de utilizare, de studiere a nevoilor unui întreg ecosistem format din parteneri Carrefour, unul câte unul: clientul, fermierul, ONG-ul, furnizorul, angajatul.

În interviul de mai jos, Nicoleta Baicu arată din ce nevoi a apărut acest program, ce înseamnă el pentru piața din România, cum s-a schimbat rolul social al companiilor în ultimii ani, dar și atitudinea consumatorilor față de comunitatea din care fac parte. 

 

Povestea programului Act for Good

Act for Good este un program unic, în acest moment, pe piața din România, care transformă cumpărăturile într-o experiență cu impact social. Scopul programului Act for Good este să conecteze într-un singur loc cumpărăturile, responsabilitatea socială, susținerea comunității și experiențele personale.

El a apărut ca un pas firesc, mai degrabă un passo doble firesc ce continuă și chiar întărește filosofia Carrefour - Act For Food, cea prin care noi ne dorim ca alimentele de calitate să fie disponibile tuturor, pentru o viață mai bună și mai sănătoasă. În acest fel, acționăm în tandem cu consumatorii și, împreună, prin fiecare mic gest la cumpărături, de fapt susținem comunitățile, producătorii și acționăm în favoarea unui mediu mai curat și mai sănătos, fără să uităm de propriile nevoi sau dorințe pe care ni le îndeplinește un program clasic de loialitate.

 

Contextul în care a apărut

Act for Good a apărut din nevoia de a uni și recompensa toți consumatorii care prețuiesc stilul de viață sănătos, trăit cu respect față de natură și comunitate. Întregul proces de creare a acestei platforme a fost un lanț de lecții și momente de revelație legate de comportamentele de consum și generozitate ale consumatorilor, de decizii bazate pe studii și cercetare mână în mână cu clienții, de configurări tehnice și teste de utilizare, de studiere a nevoilor unui întreg ecosistem format din parteneri Carrefour, unul câte unul: clientul, fermierul, ONG-ul, furnizorul, angajatul, șamd.

Felul în care arată și funcționează azi Act For Good este rezultatul unui dialog constant cu userii și cu beneficiarii platformei. De la ei am învățat, spre exemplu, despre dorința sau mai degrabă nevoia ca atunci când faci un bine, să vezi un rezultat imediat, pentru că satisfacția ta crește și odată cu ea și șansa ca gestul tău pozitiv să nu rămâna unul singular, ci sa fie repetat. Așa că, prin AFG arătăm că tot ce face bine userul #SePune pentru mai binele lui, al nostru, al tuturor, prin recompense imediate, prin indicatori privind punctele acumulate pentru cauzele sociale, etc.

Știm, din studii și mai ales din feedbackul extrem de valoros primit pe tot parcursul procesului de construcție, că dorința de a face bine a reprezentat mereu o nevoie constantă. Ce am făcut noi în plus, a fost să adăugam o componentă de simplitate, viteză, pentru ca faptele bune să se concretizeze si să se perpetueze.

 

Stilul de viață Act for Good

Un stil de viață sănătos, un mindset pe care vrem să-l creăm consumatorului prin care să acorde o mai mare importanță comunității din care face parte, fără a-și ignora propriile nevoi. În AFG, fie că alegi să cumperi un produs local, unul bio, fie că alegi să donezi punctele strânse către un ONG, realitatea este că orice cumpărătură este de fapt un jurnal al faptelor bune, sinergizate cu beneficii personale (reduceri exclusive, puncte, experiențe). Pentru că te ajută și pe tine, dar și pe cei din jur. Chiar și pe Moș Dumitru... așa cum spunem în TVC :D

 

În întâmpinarea consumatorilor

Act for Good se adresează tuturor consumatorilor, care, pe lângă ofertele personalizate, vor să beneficieze și de experiențe personale și să pună umărul la o mai bună comunitate locală. Pentru o mai mare ușurință și viteză, aplicația Carrefour devine elementul central pentru toate faptele bune pe care oamenii le pot face împreună cu Carrefour. Deoarece credem că binele ar trebui să fie parte integrantă din viețile oamenilor de zi cu zi – la fel cum sunt și cumpărăturile zilnice.

Prin Act for Good ne adresăm consumatorilor care vor mai mult de la un program de loyalty: care au o deschidere spre zona digitală, care sunt deschiși spre experiențe noi, care-și doresc să aibă acces inclusiv la produse premium pe care nu și le cumpara pe cat de des si-ar dori, care au grija propriului buget și urmăresc oferte avantajoase pentru ei și familia lor și, care pe deasupra, vor să facă si bine. Credem că vom reuși să atingem atât consumatorii care deja se implică activ în cauze sociale, cât și pe cei care poate nu au știut până acum cum să o facă sau nu s-au gândit la acest lucru. Noi venim în întâmpinarea lor și le oferim o platformă din care pot alege când și cum pot face bine.

 

Obiectivul: conectarea faptelor bune

Act For Good transformă orice tranzacție într-o faptă bună care #SePune pentru binele mai mare. Prin fiecare sesiune de shopping, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri.

Menirea lui este de a conecta acțiunile de bine, de a privi către fiecare gest pe care îl fac userii, alături de un gest mai mare, dar și de a oferi consumatorului discounturile cu care i-am obișnuit, pe lângă experiențe personale inedite cum ar fi: reduceri, degustări de vin, vizite la crame, bilete la festival etc.

 

Schimbări la nivel de atitudine și comunitate

Ne dorim ca “a face bine să devină un reflex pentru consumator”. Schimbările vin în timp, pas cu pas, și este nevoie de o cunoaștere și o înțelegere treptată a acestui concept. Noi credem că “a face bine” ar trebui să fie parte integrantă din viețile oamenilor de zi cu zi. Act for Good încurajează comportamentele pozitive din comunitate și le răsplătește. Credem că aceasta este normalitatea.

 

Etapele de realizare

Programul Act For Good a fost gândit și executat exclusiv la nivel local, de către echipele Carrefour România. Am avut alături de noi agențiile locale de software development, UX, design și branding, research și strategie. Și, cel mai important, am implicat și clienții Carrefour.

Platforma Act for Good este în continuă dezvoltare. Aceasta a fost lansată pe 21 ianuarie și ne bucurăm de reacții foarte bune din parte consumatorilor noștri. Pe viitor ne dorim să avem cât mai multe cauze implicate în program pentru a oferi un suport cât mai mare, precum și oferte variate sau experiențe inedite.

 

Ce presupune programul 

Platforma Act for Good aduce un plus de valoare procesului de cumpărături de zi cu zi, perpetuăm comportamente pozitive în societate, asociindu-le cu gestul simplu de a cumpăra. Cu fiecare achiziție prin Act For Good, aplicația Carrefour generează puncte care deblochează oferte unice, dau acces la experiențe și facilitează donații către cauze în care cred userii noștri.

Acest program funcționează la fel, cu același cont și aceleași beneficii, în magazinele Carrefour precum și pe Carrefour.ro și BRINGO. Concret, se adresează clientului Carrefour, indiferent de formatul din care cumpără.

 

Ce ai descoperit lucrând în cadrul proiectului Act for Good

La fel cum acțiunile individuale sunt unite prin Act for Good, reușind astfel, concret, să contribuie la lucruri de bine, tot așa a fost și procesul de construire a programului. Am descoperit această forță a conectării, am văzut cum, asemenea unui puzzle, fiecare particică din AFG  prindea contur atunci când ne uneam forțele, când conectam idei.

Una din cele mai mari provocări a fost cu siguranță să reușim să transformăm toate aceste acțiuni, de la gesturi de bine, la beneficii personale și experiențe, într-un customer journey integrat în cadrul aplicației, dar și facil și, apoi, într-o campanie de comunicare ce ne arată concret cum toate gesturile individuale se unesc iar acțiunile fiecăruia #SePun.

 

Responsabilitatea consumatorilor față de comunitate

Consumatorii au devenit din ce în ce mai implicați în comunitate, prin acțiuni concrete, pornind de la a cumpăra mâncare sănătoasă și a susține producătorii locali, până la reciclarea plasticului, a uleiului sau chiar a hainelor uzate pe care le duc la centre speciale de colectare. Ce este bine este că am devenit din ce în ce mai conștienți de nevoia de a proteja mediul și de ce înseamnă a trăi sustenabil, iar aici companiile fac numeroase demersuri în acest sens. Ce lipsește? Una din lecțiile desprinse din studiile pe care le-am făcut în procesul de construcție AFG, a fost că oamenilor le lipsește locul, agregatorul în care să își manifeste dorința de a face bine, platforma care să facă o faptă bună la îndemână, ușor de făcut și ușor de repetat. Și mai ales ușor de urmărit. Această lipsă am încercat să o rezolvăm, printre altele, cu Act for Good în aplicația Carrefour. În foarte scurt timp, aici vom împărtăși cu userii noștri rezultatele directe, măsurabile ale acțiunilor lor, acel reason to believe, driverul care construiește încrederea în brand și pe care toți experții în comunicare vor să îl arate publicului lor.

 

Rolul companiilor

Gradul de responsabilitate al companiilor, în general, a fost întotdeauna un factor important pentru consumatori, chiar decizional. Iar într-un an marcat de pandemie, the brand purpose e mai important ca oricând. E limpede că organizațiile au devenit din ce în ce mai implicate în comunitate, fiind prezente și relevante în acțiunile în care se implică, iar acțiunile punctuale s-au transformat în acțiuni recurente sau chiar campanii ongoing. Însă cheia este și aceea de a acționa la scara companiei, de a gândi proiecte strategice, scalabile și capabile de a genera schimbare profundă, sustenabile.

 

Cum poate deveni ”binele” o moneda de schimb

Binele în numele comunității se manifestă prin susținerea producătorilor locali, donații și o mai mare grijă față de natură și mediul în care trăim. Cu fiecare gest de a cumpăra produsele crescute de un fermier român, fie că vorbim de culturi convenționale sau de unele bio, clienții contribuie direct la bunăstarea acestor mici afaceri locale și implicit la dezvoltarea agriculturii românești. Și pentru aceste gesturi, clientul este răsplătit cu puncte pe care le poate folosi sau converti așa cum își dorește. Spre exemplu, pentru a susține una sau mai multe dintre cauzele listate în aplicație.

În plus, prin achiziția produselor locale, efortul se întoarce prin produsele de calitate pe care le vor găsi la raft, direct de la producătorilor locali, un pas spre un stil de viață sănătos.

 

Primul pas

Primul pas este descărcarea aplicației Carrefour, disponibilă gratuit atât în App Store și Google Play, iar la crearea unui cont Act For Good, ți se va genera un cod special direct în app, pe care îl poți activa la casa de marcat din orice magazin Carrefour. Fiecare achiziție realizată pe baza codului Act For Good este răsplătită cu 1 punct pentru fiecare 20 de lei cheltuiți (excepție făcând băuturile alcoolice și tutun), în plus ai extra puncte la produsele special semnalizate, iar punctele se cumulează exclusiv în contul individual prin scanarea codului Act For Good. Iar cu acele puncte, poți face și prima donație către unul din ONG-urile deja înscrise în program: Crucea Roșie Română, Hospice Casa Speranței, Ana și Copiii și Salvați Copiii România - o listă dinamică în care veți observa noi beneficiari, în timp.

Spor la fapte bune! :)

 

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților mai multe posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store și cu o rețea prezentă în 38 de localități.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.

Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Sectiune



Branded


Related