Ovidiu Golea: Cum să folosești CSS pentru a obține vânzări în marketingul afiliat

Ovidiu Golea: Cum să folosești CSS pentru a obține vânzări în marketingul afiliat

Ovidiu Golea, fondator Marketplus.io și afiliat activ în cadrul 2Performant, companie românească de tehnologie, liderul pieței de marketing afiliat din România, vorbește despre beneficiile unui tool tot mai popular în online: Comparison Shopping Service.

Pe scurt, CSS. Adică un site care colectează oferte de produse de la diverse magazine online și apoi îi trimite pe utilizatori pe site-urile respective pentru a face o achiziție. În calitatea sa de afiliat, acest partener CSS este plătit de către magazinul online numai dacă genrează vânzări. Vorbim de un instrument util pe care orice magazin online îl poate folosi pentru a-și crește vânzările. CSS prinde din ce în ce mai mult teren, iar cei care au înțeles avantajul colaborării cu partenerii CSS prin marketing afiliat, la cost per vânzare, sunt câștigătorii accelerării eCommerce-ului.

 

Beneficii pentru magazinele online

Acestea sunt multiple. În primul rând, trebuie să subliniez că în Ad-urile CSS Shopping nu există canibalizare cu Ad-urile proprii de Google Shopping. În plus, în funcție de margin-ul oferit de fiecare advertiser în parte, șansa de a avea concurență directă este mică. Ca si afiliat nu poți să faci brand bidding, iar singurul lucru negativ ar fi să concurezi cu un afiliat pe reclame într-un search query (de exemplu: „numele magazinului pantofi” sau „pantofi numele magazinului”). Pentru toate celelalte căutări Google fără nume de brand ești competitor cu aproximativ toate magazinele importante ce vând produse asemănătoare.

De asemenea, unul dintre cele mai importante avantaje este dat de vizibilitatea oferită magazinelor online prin colaborarea cu un afiliat CSS. Pentru exemplificare, la o căutare de „pantofi damă negri”, magazinul are posibilitatea de a apărea în căutare cu reclama proprie de shopping pentru pantofi negri sau chiar cu mai multe produse asemănătoare, în funcție de cât este dispus să investestească. Totodată, va apărea și afiliatul cu unul sau mai multe reclame pe produse din aceași categorie, iar șansa de a transforma acel search într-o conversie este mult mai mare deoarece un număr mai mare de produse promovate crește exponențial șansa unei comenzi finalizate.

Cum poate ști un magazin online dacă i se potrivește colaborarea cu unul sau mai multe CSS-uri? Depinde de strategie, de resursele financiare investite, de deschiderea și disponibilitatea comerciantului față de afiliere, dacă vorbim de tipul nostru de colaborare. Orice magazin care are produse cu poză și un feed de produse poate să se bucure de avantajele unui astfel de parteneriat. Colaborarea cu un CSS crește puterea de a vinde produse pe search query-uri potrivite magazinului respectiv.

 

3 sfaturi pentru magazinele online

Un magazin online care vrea să lucreze cu un CSS ar trebui să:

  • fie deschis și să vină cu propuneri, eventual și limitări pentru perioadele de teste
  • aibă un feed de produse bine pus la punct, un lucru de altfel esențial
  • aibă curajul de a încerca, să nu aiba idei preconcepute. Iar daca a avut parte de o experiență negativă în urma unei astfel de colaborări, să transmită nemulțumirile și sigur se găsesc rezolvări. Comunicarea este cheia succesului.

 

Cum să devii afiliat prin CSS și să câștigi bani de la magazinele online

De partea cealalată, dacă te interesează să promovezi prin marketing afiliat magazinele online, CSS poate deveni un instrument prin care să câștigi bani. Ce ar trebui să știe un începător atunci când se gândește să se apuce de asta? În primul rând că trebuie să respecte advertiserul și cerințele acestuia. Apoi, că maturizarea unei campanii durează inclusiv până la o lună, astfel că trebuie să aibă rabdare. În plus, cursurile/materia disponibilă la un singur search pe Google este insuficienta pentru succes. Un afiliat care vrea să îi fie acceptat site-ul ca CSS Partner de către Google trebuie să știe că este un proces complex, ce necesită anduranță, motiv pentru care sfatul meu este să fie perseverent, perspicace și să caute să își formeze o echipă puternică. Fiecare 1 leu cheltuit poate să îți aducă între nimic și 1.100 de euro, să zicem.

 

Modele de plată

Dacă ne referim la afiliere, modalitatea de plată este CPS, cost per sale, cu alte cuvinte cost la vânzare, ceea ce face ca acest domeniu să sprijine în adevăratul sens performanța. Dar există încă două care se aplică direct magazinelor:

  • partea de CSS clasic este de tipul subscripție, ceea ce presupune că plătești o sumă lunar, dar toată munca/bugetul/veniturile ți le asumi
  • există și o metodă hybrid, în care plătești o sumă mai mare și îți asumi bugetul, dar munca prestată și rezultatele sunt asumate de către CSS

 

5 best practices în CSS

La final, o selecție de reguli de care ar trebui să țină cont toți jucătorii din domeniu, fie ei branduri sau afiliați.

  • NO BRAND BIDDING, indiferent de metoda de promovare. Este valabil pentru toți afiliații. Am pierdut colaborări pe piața din România din cauza practicilor altor afiliați (magazine ce au preferat să oprească partea de PPC din cauza altor afiliați ce nu respectau această regulă).
  • Limitează pierderile
  • Găsește produsele vedetă
  • Nu ignora produsele fără portanță inițială
  • Acoperă cât mai mult din piață

________________________________________________
Ovidiu Golea, fondator Marketplus.io și afiliat activ în cadrul 2Performant

Ovidiu Golea este afiliat înscris în platforma 2Performant. Face afiliere din aprilie 2018. A fost fotbalist profesionist până la vârsta de 25 de ani, dar a renunțat la fotbal în urma accidentărilor repetate și s-a orientat apoi către IT, mai ales că avea deja o afinitate pentru asta și o facultate în domeniu. A fondat împreună cu Răzvan Pepelea proiectul Marketplus.io, face Google CSS Shopping, Classic PPC, Agregatoare de produse pe bază de feed-uri, iar de atunci afilierea este principalul său business. Este unul dintre afiliații activi din platforma 2Performant.com, iar în aprilie a făcut parte din competiția Liga Națională de Marketing, prima competiție de marketing pe echipe din România lansată de compania de tehnologie 2Performant.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related