Diana Duca lansează make the slogan bigger - noul brand de servicii de food copywriting

Diana Duca lansează make the slogan bigger - noul brand de servicii de food copywriting
Diana Duca || Credit Foto: Simona Mocanu

Diana Duca este nacho average copywriter, adică după 9 ani în care a activat în agenţiile de publicitate cu clienţi diverşi, a migrat spre zona de food exclusiv, iar acum targetează restaurante, food van-uri, hoteluri cu restaurante incluse, dar şi produse la raft. De ce? Pentru că este industria pentru care a lucrat din prima zi a carierei sale (primul client a fost Dr. Oetker) şi nimic n-a depăşit de atunci plăcerea de a scrie despre mâncare. Promisiunea ei? Să transforme orice plan de comunicare într-o sparanghelie plină de emoţii, mesaje jucăuşe şi informaţii utile.

 

Aperitive cu dulceaţă

Diana, the fineapple copywriter, a creat brandul make the slogan bigger ca o mostră a serviciilor pe care le poate oferi:

  • un website (cu limbaj) jovial, în care nicio frază nu este banală;
  • o comunicare social media în care utilitatea este dublată de emoţie, fără de care copywriterul consideră că nu poate scrie pentru food & beverage;
  • şi o prezenţă pozitivă pe diferite alte platforme, pentru a atrage oameni şi branduri în acelaşi ton;

Ideea de a trece pe cont propriu a început să încolţească în urmă cu câţiva ani, când a avut un interviu pentru Netflix. Postul pentru care avusese întâlnirea se potrivea mai bine cu un freelancer full time, dar în acel moment, nu-şi pusese problema că ar putea face switch-ul.
“În filme, toate personajele mănâncă. Dacă sunt româneşti, mănâncă ciorbă. Dacă sunt americane, mănâncă burgeri. În esenţă tot food copywriter aş fi fost”, îşi aminteşte ea despre momentul căreia i-ar fi plăcut să aibă alt final.

În pandemie, n-a mai reuşit să dea unseen ideii de a trece pe cont propriu. Aşa că şi-a deschis o firmă cu care a lucrat la început cu clienţi şi de food, şi de travel şi de design interior, cele trei pasiuni ale ei. Proiectul de care este cel mai mândră din această perioadă este Legendary Suites, un aparthotel din Mykonos, Grecia, pentru care Diana a dat numele brandului, a creat structura şi textele website-ului şi a iniţiat comunicarea social media.

 

Cartofi gratinaţi cu trufe

După colaborări cu Dr. Oetker, Edenia, Hochland, Profi sau Nordic Food în cadrul agenţiilor pentru care a lucrat, Diana şi-a definit serviciile în 3 categorii:

Servicii recurente:

  • Social media management - strategie, postări, programare şi community management;
  • Articole SEO - redactare şi, opţional, urcarea în platforme Wordpress;
  • Newsletters - strategie, redactare;

Servicii punctuale:

  • Branding - naming, poziţionare, misiune şi valori, povestea brandului;
  • Concepte creative pentru campanii promoţionale - idee, copywriting, mecanică, premii;
  • Websites - wireframe şi texte pentru LP-uri, site-uri de brand, campanii sezoniere;
  • Ebooks - broşuri, meniuri, prezentare evenimente, flyer;
  • Script audio sau video pentru medii digitale - YouTube, TikTok, Spotify, Podcast;

Concepte BTL:

  • Concepte activări - magazin/ supermarket/ restaurant/ festival (fără implementare)

 

Lava cake

Chiar dacă se consideră jumătate creativă, jumătate clumsy, Diana, the eggcited copywriter, a preluat responsabilităţile unei firme proprii pentru că se consideră un om disciplinat şi concentrat pe organizarea mediului în care lucrează, atribute pe care le aduce şi în proiectele clienţilor. Aşa a reuşit să nu rateze niciun deadline în 9 ani.

“Nu am o reţetă universală pentru fiecare client pentru că fiecare brand are propriile nevoi şi obiective, iar campaniile de performance influenţează semnificativ succesul unui plan de comunicare. Dar viziunea mea asupra proiectelor în care mă implic este că brandurile sunt ca oamenii - funcţionează mai bine atunci când îşi exprimă emoţiile, când luptă să-şi construiască o comunitate, când se asociază cu un scop care le serveşte nu doar lor, dar şi societăţii, când îşi construiesc personalitatea în mod autentic şi când îşi ţin promisiunile şi livrează fix ceea ce comunică. Iar asta este direcţia în care dezvolt comunicarea pentru brandurile cu care lucrez. Restul, după gust”, încheie Diana.

După semnarea contractului cu clientul, urmează o etapă de debriefing, fie printr-un call, fie prin completarea unui chestionar ce rezumă nu doar task-urile, dar şi propria viziune a clientului asupra obiectivelor şi a brandului său. Dacă strategia este deja trasată, urmează dezvoltarea unui plan săptămânal sau lunar de conţinut cu timing etapizat. Planul se face în funcţie de context (weekend, zile internaţionale, vreme etc.), de specificul brandului (spre exemplu, dacă este un restaurant mexican, include elemente ale culturii respective în comunicare) şi de tool-urile şi echipele complementare. Este de preferat ca orice plan de conţinut să fie dublat de campanii de performance, este de părere Diana, the spec-taco-lar copywriter.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related